Oldalak

2015. augusztus 1., szombat

The Good Wife: Kritika a 6. évadról


Ha megkérdeznénk, hogy szerintem mi a jelenleg legjobb sorozat, akkor nem a Trónok Harcát vagy a The Walking Dead-et vagy a Breaking Bad-et mondanám, hanem a The Good Wife-ot. Egy olyan szériát, amit valószínűleg nem sokan ismertek, de megéri nézni hiába jogi sorozat, mert nagyon érdekes ügyeket szednek össze benne, nagyon jó a szereplőgárda, főleg Alicia karakterével lehet azonosulni, kis politikai vonal is van, tanulhatunk is, ráadásul intelligens humora van. Ez egy olyan széria, ami hat évad után is ugyanazt a minőséget hozza, plusz egyáltalán nem fáradt még el. A tavalyi évad nagyon erős volt, azt hiszem, hogy 10/10-et is adtam rá, ettől csak egy kicsivel maradt el idén.

Szerencsénkre már rég bekérték a következő etapot, ami lehet, hogy utolsó lesz, mert a készítők addig tervezik az egészet. Amúgy kritikus és díjátadós kedvenc, ezért nem kaszálta a CBS, mert a csatorna számára elfogadhatatlan nézettsége van, csakhogy felsőbb körökben bejön, ez a jó hír nekem. Ahogy látom azért itthon is megvan a nézőtábora, bár örülnék, hogyha többen kapnák kézbe vagy is néznék, mert nagyon jó szórakozást nyújt. Ha esetleg jövőre vége lenne, bár nincs erről hír semmi, csak én gondolom, akkor elfogadnám, mert a csúcson fejezzék be, minthogy éveken keresztül szenvedés legyen. Nekem személy szerint az egyik legnagyobb kedvencem. Tovább spoileresen folytatom.



Alicia Florrick úgy gondolta, hogy elindul az államügyészi választáson. Az évad gyakorlatilag erről szólt. Kiderült, hogy mennyire mocskos játék a politika. Szerintem most láthattuk azt, hogy mennyire megkeményedett Alicia. Olyan szépen elmondták, hogy miért szeretné ezt a posztot. A kampány olyan volt, mint a legtöbb esetben, hogy miért kell rászavazni, plusz az ellenfél befeketítése folyt. A főszereplőnk egy komoly tévés személyiséget kapott maga ellen, ez a karakter nagyon szimpatikus volt. Az is nagyon tetszett, hogy ők maguk milyen okosan kezelték ezt a kampányolást, és, hogy egymáshoz is elég kedvesen viszonyultak, mobilszámot is cseréltek. Ahogy egy Florrick-hoz illik nyert is, és azt hittük, hogy megnézhetjük maguknak „igazságosztóként” Alicia-t. Iszonyat kegyetlenül elintézték őt, alig pár nappal a megválasztása után szavazógépek manipulálásával vádolták, aztán a demokrata párt beáldozta őt. Sírni tudtam volna, amikor így meghurcolták és egy egyszerű gyalog lett belőle.

Az évad utolsó részeiben igyekezett talpra állni, ez is nagyon nehezen ment. Annyira megszakadt a szívem Alicia-ért, hogy így szívatja az élet. Sajnos a régi cégéhez nem tudott visszamenni, itt jött az ötlet, hogy társul Finnel. Én nagyon szerettem Finn és Alicia kapcsolatát, sőt shippeltem is őket. Nagyon aranyos volt a barátságuk, ráadásul, hogy végiglátszott, hogy lóg valami köztük a levegőben, ez köszönhető a két színész közti remek kémiának. Kár, hogy az évad közepén ebből visszavettek, és Alicia a kampánymenedzserével került feküdt le, jól nézett ki a fickó, és volt alapja, de miért nem Finn? Tudatosan építették az egészet, hogyan aztán elpusztítsák ezt az évad végén, mivel sajnos Matthew Goode kiszállt. Annyira megnéztem volna, hogyan lép túl végleg Willen, és talál igazi partnerre Finn személyében. Nekem csak Alicia-val szúrtak ki, hanem velem is.



Nagy szerepet kapott Lemond Bishop is, akit én valamiért nagyon kedveltem, olyan megjelenésével ijesztő nagydarab gengszter, aki szép nyugodtan mondta el, hogy elintéz valakit. Kalinda kapcsán volt fontos az évadban, hisz korábban kiderült, hogy Archie Panjabi kiszáll. Izgalmas volt az egész, azért emlékezetes volt. Igazából Kalinda már egy-két éve elég szürke volt, idén sem ragyogott, bár akadt egy-két jó húzás, ezért volt jó döntés a kiírása. Sokkal jobb akkor lett volna, hogyha Alicia-val való barátsága megmarad, de az szintén eltűnt valami színésznőnek köszönhetően. Aztán a végén igyekezték ezt fontosnak beállítani, azonban az, hogy már a 4. évad óta nem érintkeztek, teljesen hiteltelenné tette ezt. Ez megbocsátható, mert a készítők minket akartak kiszolgálni, ezt hagyhatták volna. Itt jön az a jelenet, amiről sok junkie hallott, ami annyira vérszegény volt, hogy kár volt egyáltalán felvinni. Én ezt csak a színésznőkre tudom kenni, mert nem hiszem a King-házaspár gondolta úgy, hogy kukába velük.

Valahogy idén nagyon ment a szívatás, amit Cary tapasztalt meg leginkább. Emlékszem, amikor tavaly télen az évad első tíz részét megnéztem, folyton azt hajtogattam, hogy szegény Cary, mert ő is feláldozható volt. Amúgy tetszik, hogy ennyire jóban van Alicia-val és megvan a saját álláspontja. Diana-t is bírom továbbra is, ahogy a férjét is, az a nászutas rész mekkora volt, jókat lehetett nevetni rajta, a másik kedvencem a republikánus milliomos volt, akivel jó szócsatái voltak. Diana-t azért szeretem, mert egy határozott, talpraesett és emberséges nő, plusz jó a humorérzéke. David Lee-t sem hagyhatom ki, aki a legalábbvalóbb kétszínű görény.


Amit még nagyon bírok a sorozatban, hogy iszonyatosan jó mellékszereplőik vannak. Talán a legemlékezetesebb Michael J. Fox, aki egy igazi dörzsölt alakot játszik, olyan imádjuk és utáljuk egyszerre típusú. Kíváncsi vagyok, hogy megvalósul-e a Florrick-Canning iroda. Akinek nagyon örültem az Marrie Preston, akinek annyira emlékezetes és imádni való karaktere van, hogy minden részt, amiben szerepelt feldob. Külön imádtam még Eli lányát, mert iszonyatos jó beszólásai voltak. Remélem, hogy őt meghagyják. Petert továbbra sem szeretem, érdekes a kapcsolatuk Alicia-val. Eli még mindig kedvenc, annyira rendes fazon és jókat mosolygom rajta.

Ezt kell csinálni hat év után is, hát hogy érdekes maradjon a sztori, pedig nincsen könnyű dolgok az íróknak. Hihetetlen ötletes heti eseteket tudnak még mindig összehozni, ráadásul csupa jó szereplőik és színészeik vannak. Idén is ott vannak a jelöltek között. Szerintem 10/9-nél biztos, hogy nem érdemel kevesebbet, csak az Alicia és Finn kapcsolata évadközi hiánya miatt vontam le. Remélem, hogy a 7. évadban is megint ezt fogják művelni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése