Az utóbbi időben nem csináltam semmi olyat, aminek bármi köze
lett volna a kritikaíráshoz vagy akármilyen tollforgató szakmához egyszerűen
sem időm, sem energiám nem volt egy-egy cikk megírásához, a film- vagy
sorozatnézés nem követelt meg extra agyi munkát, így ideje visszatérnem ahhoz,
amit nagyon is szeretek csinálni. Egy baj van, hogy idéntől én végzős leszek,
úgyhogy nem hiszem, hogy lesz annyi időm, főként erőm ehhez, ha belegondolok,
hogy még a meleg is leszívott, pedig rengeteg ihletési forrásom van, sőt még a
darálnivalóimmal is jól haladtam. Úgy gondoltam, hogy ezek egy összesített
értékelést megérdemelnek. Vigyázzatok az egész spoileres!
Az idei évadban több szál kapott nagyobb hangsúlyt, nekem
ezek közül Kieren két történetszála tetszett a legjobban, egyrészt vívódott
magával, hogy ember vagy korcs, végül is arra törekedett, hogy önmaga legyen, ő
zombi, az elhagyást a jelképes sminkeltávolítás is jelezte, a családjának is el
kellett fogadnia, másrészt szerelmi szálat is kapott, ami szerintem szép és
aranyos volt, egyszerűen nem tudtam nem szurkolni nekik, főként, amit a srác
érte tett. Amy-t tavaly is imádtam, idén csípős beszólásokat is szállított,
nagy változáson ment keresztül, sajnáltam a halála miatt. A történet mellett
érezhetően a karakterizálásra fektettek nagy hangsúlyt, hisz Kieren húga vagy
az ápolónő is komoly fejlődésen esett át.
Egyébként a tavaly belengetett második felébredés és a
zombiszekta is nagyobb szerepet kapott, ez is érdekes volt. Engem leginkább a
társadalmi, egyenjogúsági, rasszista harcok izgattak, hisz sokszor van ellentét
a halandók és a halhatatlanok közt, az évad végén is láthattuk, hogy csak a
csatabárd van elásva. Kieren szemszögén keresztül ismerjük meg leginkább ezt a
helyzetet, hisz valójában ő egy rendes srác, mégis elítélik a „származása”
miatt. A színészi játék továbbra is zseniális, ahogy a sorozat továbbra is
nagyon okos. Luke Newberry-nek tessék Baftat adni.
Awkward: az üdítő első évad – 10/8
Nem hülyeség azt állítani, hogy ha az Awkwardot a legjobb
komédiának nevezem, bár ezt csak az első szezonalapján tudom mondani. Simán
jelölhették volna Emmyre vagy Golden Globe-ra, mivel az MTV fut ez kizáró ok
sajnos. Olyan üdítően friss, hisz kifigurázza az amerikai tinifilmek jól ismert
sablonjait, bár azzal veszít a minőségéből, hogy maga is szívesen alkalmazza
ezeket, ezzel a jól belengetett szerelmi háromszögre vagy csak arra a szálra
gondolok, mert ennél teljesen kilóg a lóláb, ennek a játékideje két
mínusz pontot ér.
A karakterek tökéletes sablonkarikatúrák, hisz elég az extrém
átlagos Jenna-ra vagy a népszerűségét féltő Matty-re gondolni, tökéletesen ott
vannak a szeren. Igazából Jenna-n kívül nincs igazán normális karakter. Tamara
a maga kis optimizmusával rendkívül szórakoztató, annak ellenére, hogy a
színésznő néha túljátssza. Talán a mellékszereplők a legszínesebbek. Imádom
Jenna anyukáját, aki láthatólag nem ért a gyerekneveléshez, hisz mindig
utcasarkinak akarja öltöztetni a lányát vagy a bolond tanácsadó. A legjobban
Sadie humorát imádom, aki a tipikus gonosz ribi pomponlány, viszont barna és
kicsit molettebb alkatú, ezért gonosz másokkal.
Szerencsére a humor zsenialitása mellett néha egy kis
lélektani leckét is kapunk, ami legjobban nekem Sadie-nél tetszett, hisz neki a
túlsúlya a problémája, ráadásul az anyja sem túl toleráns vele szemben. Jenna
szenvedésével el lehet lenni, bár egy idő után, inkább az idegesítő kategóriát
súrolja az, hogy Matty-vel hányadán áll. Engem legjobban a levél írója
érdekelt, akiről kiderült, hogy Jenna anyja volt, ebből micsoda balhé lesz a 2.
etapban.
Buffy, the Vampire Slayer: egy igazi kultikus széria – 10/8
A 2. évados írásom óta már legalább három Buffy-évadot
megnéztem, így már csak kettő van hátra, mivel az 5. évad végén volt egy
viszonylagos lezárás, így egy kicsit pihentettem, amíg Buffy visszatér a
halálból. A 3. évad őszintén szólva szerintem nem lett olyan tökéletes, mint a
2., még így is méltán képviseli a szériát. Ebben az etapban nagy hangsúlyt
kapott Buffy és Angel szerelme, leginkább a nehézségeikkel kellett
szembenézniük, így érthetően zárták le kettőjük kapcsolatát. Aztán az új
főgonosz is meglepően hatásos lett, bár Angelus nem tudta felülmúlni, így is
remek volt, főként a zsenialitása és a terve tetszett. Új szereplőt is kaptunk
Faith személyében, aki az új Vadász volt, egy határozott, mának élő típusú
csajszi, én nagyon bírtam, még azt is elég jól megindokolták, hogy miért állt
át a sötét oldalra. Sok dráma és sötétség plusz egy kis humor. Egyedül Cordelia
elhanyagolását sajnáltam, több karakterizálást is kaphatott volna.
A 4. évad szerintem a leggyengébben sikerült darab, annak
ellenére, hogy ezt is szeretem. Az kormány szörnyvadászó egységével
kapcsolatban vegyesek az érzéseim, mert illett is ide meg nem is, valahogy az
ilyen jellegű katonaság nem igazán passzol a világába. Legalább Spike
főszereplő lett, így jókat lehetett rajta röhögni, ezt a fazont nem lehet nem
imádni a lazasága miatt. Aztán érkeztek új szereplők, mint Riley, aki az új
pasija lett Buffy-nak, tipikus semmilyen alak, míg Tara izgalmasan rejtélyekkel
teli.
Az 5. évad a legdrámaibban sikerült szezon, amiben Buffy
komoly jellemfejlődésen esik át, hisz kénytelen igazából felnőni, hisz meghalt
az édesanyja, neki kellett vigyáznia a húgára. Hirtelen a semmiből lett egy
Buffy-tesónk, aki az elején rettentően idegesített, aztán megszerettem, hisz
szépen fel lett építve a kapcsolatuk, tetszik, hogy mit hozott ki Buffy-ból.
Glory elég semmilyen főellenség volt, plusz túlhúzták a rejtélyt körülötte.
Tara és Willow kapcsolata is nagyon jó volt, ahogy Anyat és Xandert is
megszerettem. A finálé pedig feltette az i-re a pontot.
2 Broke Girls: csajlimonádé altesti poénokkal – 10/7,5
Bár az Awkwardot jobbnak tartom, mégis remekül szórakoztam a
két csóró lány kalandjain. A sorozatnak olyan humora, amit nem valószínű, hogy
mindenki tolerál, hisz rengeteg altesti humort elsütnek, amik tényleg viccesek.
A mellékszereplők sarkítottak, viszont jók. A sorozatnak a legnagyobb nyereség
szerintem Sophie karaktere lett, aki szintén külföldi, már maga a megjelenése
is mosolyra fakaszt, aztán még Oleg-gel is összejönnek.
Nagy teret kap Max és Caroline kapcsolatának alakulása, hisz
közös üzletük vannak, mindketten másik világból jöttek, ez rengeteg poénforrás.
Leginkább Caroline csodálkozását bírom a szegényebb világ felé, míg Max-nek az
otromba beszólásain kacagtam jókat. Persze szokásos klisék itt is vannak, nagy
jellemfejlődések nincsenek, Earl túl kevés szerepet kap, sosem láttuk még Caroline
apját, viszont, ami jó az jó, ez kétségtelen. Nézzétek meg az 1. évadot,
garantált szórakozás. Van egy saját lovuk is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése