Oldalak

2014. április 19., szombat

American Horror Story: Asylum


Az American Horror Story 2. évadát elég lassan daráltam, mondhatni, hogy elnyújtottam az élvezetet. Őszintén szólva a Veronica Marsot érdekesebbnek találtam. Azért csak sikerült napjaink egyik legkedveltebb horrorjának a tavalyi etapját is megnézem, ami elég nagy meglepetést okozott. Az 1. évadot is kedveltem, viszont néha lassúnak éreztem és túl hatásvadásznak, itt annyi a változás, hogy a történet pörög és sokkal elborultabb. Az 1. évad is magasra tette a lécet, most meg bőven fölé ugrott. A 3. évadtól tartok, mert összességében elég negatív a fogadtatása.

Teljesen tiszta lappal kezdődött az új szezon, hisz új történet, helyszín, karakterek. Ebben a szezonban a Briarclifff elmegyógyintézet lakóinak mindennapjait figyelhetjük meg. A helyszínválasztás mindenképpen ütős, hisz szerintem az őrültek háza elég parás hely, mert lehangoló, negatív kisugárzása, ahova nem szeretném, hogy bezárnának. Itt történik az összes, rémisztgetős jelenet. Ezen a téren fejlődést nem éreztem, mert még mindig horrorkliséket használnak a készítők, azonban akadtak olyan jelenetek, amikor meg kellett kapaszkodnom a székemben, mert azt hittem, hogy a szörnyek rám ugranak. Igazából maguk a karakterek lettek félelmetesek. Tovább spoilerezem.

Hatalmas pozitívum, hogy a történet egyáltalán nem ült le, sőt éreztem, hogy az összes részben történik valami, másik plusz pont, hogy több történetszál is, szinte minden fontosabb karakternek meg volt a maga története. Igazából a cselekmény a intézetben történő titkos, sötét, mocskos dolgokra voltak kihegyezve. Egyedül az zavart, hogy a néhol elegáns lezárást elhamarkodottnak éreztem. Plusz voltak olyan szálak, amik túlságosan abszurdnak hatottak, mint az ufós vonal, amit egész jól beépítettek a történetbe, azonban a Halál Angyala dolgot nem tudtam hova rakni, hogy mi célt szolgált. A jelenben játszódó történések is először teljesen feleslegesek voltak, csak később nyertek értelmet.


A fő karakterek többsége remekül lett felépítve, akik közül talán Kit lett a legszimpatikusabb, hiszen végül is kiderül, hogy a bent lévők között ő a legnormálisabb az ufómizériát leszámítva. Neki szorítottam a legjobban, hogy kiderüljön az igazság. Lana is elég normális volt, azonban kiderült, hogy tipikus újságíró, akinek a saját sztorija a legfontosabb, az az évad utolsó részeiben mutatkozott meg. Grace is elég szimpatikus volt, azt a tényt leszámítva, hogy lemészárolta a családját. Amúgy a sors furcsa fintora, hogy ő is baltával a hátában végezte.

A legösszetettebb figura szerintem Jude nővér lett, aki először egy erős, kemény, kegyetlen karakter, ahhoz képest, hogy egyházi szolga, azonban a szezon második felére megtörik. Részletesen betekintést nyerünk a múltjába. Nála a kisiklást szerintem az okozta, hogy nem lehetett gyereke. Talán ezért is vigasztaló számára, hogy Kit gyerekeivel tölthette az utolsó idejét. Hozzá köthetők a teátrális monológok. Mary Eunice nővér a tipikus ártatlan lányka volt, aztán az Ördög vált belőle. Meg kell említeni az egykori náci doktort Dr. Arthur Ardent, aki talán az egyik negatív figura, viszont egész szórakoztató. A legálszentebb az Timothy atya, aki megkapta méltó büntetését. A legfurcsább figura pedig Dr. Thredson, aki a legnormálisabbnak tűnik, aztán ő a leggonoszabb.

Ki kell emelni a nagyszerű színészi játékot. Ahhoz képest, hogy kisebb adón megy az egész, de egyszerűen zseniális, amit a színészek művelnek. Abszolút senki sem játssza túl hanem, pont megfelelően ragadja meg a karakterét, pedig némely szerep olyan, hogy a színész egyszerűen túljátszhatja, azonban ez egy hatalmas plusz. Nem tudom, hogy honnan a fenéből szereztek ennyire jó színészeket, de mindenesetre megérdemeltek a Golden Globe- és Emmy-jelölések.

Összességében: 10/8,5
A felet csak azért adtam meg, mert érezhetően megtalálja a saját hangját a sorozat, azonban akadtak hibái, de üsse kő, hisz mégis csak jobb lett, mint az előző etap. Annak örülök, hogy az egész olyan, hogy nem próbálja meg feltalálni a spanyol viaszt, azonban így is magasan szórakoztató és meghökkentő. Azoknak ajánlom, akik a rondaságoktól nem riadnak vissza, mert szerintem ez sem jön be mindenkinek a témája miatt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése