Oldalak

2014. január 21., kedd

Reign: 8 rész után

A Reign-nek írtam a pilotjáról, amiben egyáltalán nem vélekedtem a sorozatról túl pozitívan, de mondtam, hogy folytatni fogom. Nos, ez nem történt meg, mivel sokkal jobb nézni valóim is akadtak, de Tibi kritikája után rávetettem magam a sorozatra. Megszerettem a Reign-t. Ezt nagyon nehezen akartam beismerni magamnak, tekintve, hogy ennél sokkal jobb műsorokat nézek, de akadtak olyan részek, amik miatt maga előtt tartott. Hiába szippantott be, azért vannak idegesítő pillanatai a sorozatnak, amiket kiírhatnának vagy minimalizálhatnának. El vagyok gondolkodva, hogy megvárjam, amíg lemennek nyárig a részek, és akkor ledarálom, vagy hetiben nézzem, mert sikerül izgalmas cliffhangereket bedobniuk? Végül is ezt simán berakhatnám a PLL helyére, ami fele annyira izgalmas sincs, mint ez. Ehhez igazából lenne lelkierőm inkább, mert ez szórakoztat.

Sajnos, a sorozat nem tagadhatja le, hogy a CW-n adják, mert felvette az ott futó sorozatok rossz szokásait; szapanosság és popzenék. A szappannal viszonylag jól bánnak, de a popszámok. Legszívesebben odamennék a készítőkhöz, hogy megcsapkodjam őket, mert ezek teljesen hangulatgyilkosok. Miközben próbálnám magamat beleélni a francia udvar hangulatába, benyomják egy no name senki átlagos dalát. Ha legalább jók lennének. Erre már a pilot kritikában is panaszkodtam, mert nem tudom, hogy erre mi szükség van. A csatorna miért ragaszkodik ehhez? Szerencsémre az három legjobb szériájukban (Arrow, Supernatural, The Originals) nincsenek ilyenek. Sokkal jobban passzolna az egészhez, hogyha abból a korból való zenét játszanának, bár a bálokon játszott zenék sem tetszettek. Akkor nincs szükség semmilyen aláfestő muzsikára.


A tinédzserlányos viselkedés és az udvarhölgyek engem nagyon idegesít. Valahogy tényleg nem passzol ebbe a világba. Már csak az okostelefont kéne a kezükbe nyomni. Persze, értem, hogy Mary-nek valakikkel lánynak kell éreznie magát, viszont a lányoknak nincs nagyon személyiségük. Sajnos, némelyikük tehető felelősség a túlzott szappanosíttásért, plusz két elég hétköznapi történetet dobtak meg, mint  a király szeretője vagy a parasztfiúval való randizás. Nem sajnálnám, hogyha esetleg mind a négyüket eltávolítanak a képből. A történet szempontjából van jelentőségük, csak én nem szeretem őket.
  

Szerencsére ha a tényleges összeesküvés kerül az előtérbe, akkor elégedetten dörzsölöm a kis kezeimet, mert ezt viszont jól megcsinálták. Mondjuk durva, hogy egy igazából kis ország királynőjét mindenki el akarja tenni láb alól. Ezt a részt jól alakítják, és megtudja az ember, hogy ki, miért teszi azt, amit. Amúgy csak nem Mary ellen van szervezkedés, hanem Diane, a király szeretője is el kezdett dolgozni a királynő ellen. Szerintem ebben a részben még elég sok potenciál akad. Tekintve, hogy a királyné, Katalin szerintem egyszerűen zseniális, mert megvan a gonosz oldala, viszont teljesen érthető, hogy mit miért tesz. Szerintem messze az ő karaktere a legérdekesebb, úgyhogy senkinek se jusson eszébe eltenni láb alól. A háttértörténete egyszerre volt megrázó és megdöbbentő. Meglepő, hogy ilyen korban mekkora ereje van egy nőnek. Amúgy érdekes, hogy mennyire előtérbe kerültek itt az anyák, az ő akaratuk és szeretetük, ami nekem tetszik.

Az udvarhölgyek szerelmi kavarása semennyire sem érdekel, ellentétben a szerelmi háromszöggel. A Mary, Francis és Bash párosítás szerintem közel sem lett nyálas. Valahogy az egészet teljesen szépen építik fel. Egyáltalán annyi játékidőt kapnak, amennyi kell, hogy az ember ne menjen a falnak a túl sok nyáltól. A másik az, hogy szerintem a kémia is jól működik, mert látszólag is passzolnak és az ember az ifjú királynőt bármelyik férfi oldalán el tudná képzelni. Nekem tetszett az, ahogy Mary és Francis kapcsolata el kezdett kibontakozni. Valahogy nagyon szurkolok nekik, mert Team Francis vagyok, de Bash-sel sincs semmilyen problémám. A két srác azért közel sem olyan érdekesek, mint az anyukáik, de nekik is el kezdtek valamilyen személyiséget adni. Amúgy az lepett meg, hogy annak ellenére, hogy Bash, a törvénytelen gyerek szeretik egymást az öccsével.

Üdítő pozitívum szerintem Mary karaktere is, mert nem egy nebántsvirágot és Bella-típusú szenvedő lányt kapunk, hanem egy igazi húsvér királynőt, aki a népe érdekeit előbbre tartja a saját vágyainál. Ő számomra a pilotban is nagyon szimpatikus volt, viszont igazán ezalatt a nyolc rész alatt szerettem meg a karakterét. Az elején még sütött belőle némi bizonytalanság, azóta tényleg úgy viselkedik, ahogy egy uralkodónak kell, amellett, hogy azért most tapasztalja meg az első igaz szerelmet. Amúgy rámutat arra is, hogy milyen gáz királynőnek lenni, hisz előre eldöntik, hogy kihez mész hozzá, plusz az ostoba udvari szokások meg a szüzesség túlbecsülése. Emiatt nálam ez a kor elég bicskanyitogató.

Összességében: 10/6
Amennyire negatívan álltam neki az egésznek, annyira pozitívabb irányba csapott át az egész. Sajnos tele van zavaró apróságokkal a sorozat, viszont ezek nem olyan mértékűek, hogy túlságosan is lepontozzam az egészet, mert az összeesküvés, a királyné, Mary és a szerelmi háromszög feszültté, izgalmassá teszik az egészet. Szóval el kell ismernem, hogy a Reign jó kis sorozat lett a szememben, amellett, hogy messze nem a legjobb, amit láttam, de ha az általam szeretett dolgok maradnak előtérben, akkor azt hiszem, hogy heti nézős lesz, és ha lesz 2. évad arra is benevezek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése