A The Good Wife ne gondoljátok úgy, hogy kiesett a pixisemből a 4. évadával, csak valamiért egyszerűen nem írtam arról, pedig nagyon rendben volt, ahogy az 5. évad sem kapott eddig külön írást, pedig nem szoktam mostanában olyat látni, hogy egy széria egy évadon belül két olyan 10/10-es epizódot hozzon, amik alapvetően megváltoztatják a sorozat felállását kétszer is. Simán kimerem jelenteni, hogy idén minőségileg az HBO remeklése (Game of Thrones, True Detective) ellenére a The Good Wife-é a korona, mert idén ők nyújtották szerintem eddig a legjobb teljesítményt. Eddig is korrekt iparos munka volt és sosem volt az embernek különösebb rossz szava rá, nálam most érték el a csúcsot, ami eddig a Scandal-é volt.
A 5x05 talán minden idők egyik legjobb sorozatepizódja, mert alapvetően nem játszottak biztonsági játékot készítők, ugyanis felborítottak mindent az új iroda megalakulásával. A rész a remek forgatókönyv miatt volt igazán szórakoztató, hisz néhol a dráma mellett humor véltem felfedezni. A színészek és a karakterek is teljes mértékben odarakták magukat, főként Alicia-nál éreztem ezt. Tudom, hogy kitűnő a szereplőgárda, viszont szerintem alapvetően Alicia a gerince a szériának, ahogyan Julianna Margulies megérdemelne egy újabb Emmyt és Golden Globe-ot az alakításáért.
A 5x05 talán minden idők egyik legjobb sorozatepizódja, mert alapvetően nem játszottak biztonsági játékot készítők, ugyanis felborítottak mindent az új iroda megalakulásával. A rész a remek forgatókönyv miatt volt igazán szórakoztató, hisz néhol a dráma mellett humor véltem felfedezni. A színészek és a karakterek is teljes mértékben odarakták magukat, főként Alicia-nál éreztem ezt. Tudom, hogy kitűnő a szereplőgárda, viszont szerintem alapvetően Alicia a gerince a szériának, ahogyan Julianna Margulies megérdemelne egy újabb Emmyt és Golden Globe-ot az alakításáért.
A 5x16 igazából egy megszokott tárgyalótermi epizódként indult, hogy aztán az alkotók felborítsanak minden létező papírformát. Masszívan ugyanazok a főszereplők viszik a szériát, akik közül még senki sem távozott eddig. Itt is a kezdetek óta jelenlévő figura volt a rész középpontjában, amiben bemutatták a szereplő erősségeit, jellemét és kapcsolatait a többi karakterrel. Az ilyen részek nagyon becsapósak tudnak lenni, mert egy nyugodt tavacska, amiben hirtelen történik egy krokodiltámadás. Ezzel a hasonlattal tudnám jellemezni ezt a részt.
Nagyon erősre sikerült a TGW 5. évada. Azért hihetetlen, hogy más sorozatnál ilyenkor rég kiveszik a kraft belőle, itt meg a King-házaspár fokozni tudja, vagy legalább a színvonalat sikerül tartani. Ezt sok széria nem mondhatja el magáról, ha eléri ezt a kort. Tetszett a dráma, tetszettek a jogi ügyek, és tetszettek a szereplők is. A CBS is nem hiába nyomatja az Emmy-n, hogy jelöljék. Abban igazuk van, hogy a kábeles csatornák kevés részt rendelnek be, és úgy kapják meg ezt a díjat, míg a TGW-nek 22 részen keresztül kell a csúcson lennie. Kérem szépen, hogy a legjobb drámasorozat díját idén ők kapják meg. Tovább spoilerezem.
A 4. évad végén már megfogalmazódott a nagy terv, hogy Cary, Alicia plusz még néhány negyedéves kiválik a Lockhart & Gardner-ból, amit szerencsére sokáig nem húztak. Az éremnek mindkét oldalát megmutatták, így reálisabbá tették a történetet. Remekül szórakoztam azon, ahogy a két iroda a tárgyalásokon egymásnak esett és szívta a másik vérét. Végül rendeződött a munkakapcsolatuk, így még együtt dolgozni is sikerült nekik. L&G joggal volt dühös, hisz lenyúlták az ügyfeleiket, míg a Florrick & Agos is okkal lépett le, és szipkázta el az ügyfeleket. Ettől lett az egész helyzet normális, amiért hálás voltam a készítőknek, hisz mindkét irodánál voltak pro és kontra érvek.
A közelebbi kapcsolatot segített Will halála is, ami sokkolt engem, hisz nem a fináléban történt hatásvadász módon, hanem az évad közepénél. Igazából az epizódot szépen felépítették, hiszen Will-re fókuszáltak főként. Sajnáltam a karaktert, mert tetszett a talpraesettsége, ahogy az Alicia-val való kémiája is. Szép ívet adtak neki, hogy végül is nyugodtan tudjanak a nézők is elbúcsúzni. Az őt alakító színész, Josh Charles már tavaly ki akart szállni, viszont némi unszolásra aláírt még idénre, hogy drámai módon léphessen ki.
Az évad második felében a tragédiát igyekezett minden szereplő a maga módján feldolgozni, legfőképpen Alicia és Sally, hisz hozzájuk állt legközelebb Will. Alicia megszabadult végre az utálatos férjétől, aki kimutatta a foga fehérjét, talán most a legjobb a kapcsolatuk. Sally egyesülést szeretett volna F&A-szal, mert közelebb kerültek Alicia-val, azonban Canning zavarta meg az összképet. Végül a finálé csavarja az volt, mivel Canning és David Lee ki akarja fúrni Sally-t, ezért ő szeretne a F&A-hoz csatlakozni. Na, ennek a hatására kíváncsi vagyok. Gondolom, hogy az ügyfeleken kívül Kalinda is vele fog tartani.
Nagyon tetszett az Alicia és a Finn Polmar között kialakult barátság, bár nem jöttem rá, hogy igazából mi a céljuk Finn karakterével. Majd a folytatásban kiderül, hogy ő lesz Alicia új szerelme vagy a mély barátságukon marad a hangsúly. Amúgy ő volt az az államügyész, aki harcolt Willel az utolsó tárgyalásán. A balhét vele szerették volna elvitetni, majd az államügyész választáson indult, viszont visszalépett. Nagyot néznék, hogy ha Alicia tényleg elindulna a posztért.
Összességében: 10/10
Nem is volt olyan pillanata a szezonnak, ami zavart volna, úgyhogy nagyon szívesen kiosztom rá a maximális pontot, hisz minden téren remekelt a sorozat. Josh Charles is így a végére megérdemelne egy Emmy-díjat, ahogy végre mindenkinek kijárna egy komolyabb elismerés, főként a King-házaspárnak, hisz a "gyermekük" évről évre egységes, kitűnő munkát végez.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése