Oldalak

2015. június 9., kedd

The Musical Book Tag

Mostanában eléggé rá vagyok kattantva a videóvloggerekre, akik között sok tehetséget felfedeztem, mint Attilát, a the bookaholicot. Ő készítette egy teljesen egyéni taget, aminek az a lényege, hogy az általa felsorolt dalokhoz különböző könyveket párosít az ember. Nekem ez annyira megtetszett, hogy azon nyomban úgy döntöttem, hogy én is elkészítem a magam kis listáját. Valamelyik pontra azonnal jött az ihlet, valamikor a szobámba kellett rohannom, hogy rájöjjek, vajon melyik műre is gondoltam én. 

1. PSY - Gangnam Style: Egy felkapott könyv, amit te is nagyon szeretsz. - Suzanne Collins: Az éhezők viadala



Szerintem nem én vagyok az egyedüli, akinek Suzanne Collins műve belopta magát a szívébe. Én is akkor figyeltem fel rá, amikor kijött a film, bár előbb a könyvet olvastam el. Nagyon szerettem a karaktereket, a világot, amiben játszódik, bár nem élnék ott. A másik örömteli pont, hogy hozzá hű filmet csináltak is belőle, ami tényleg egyes helyeken kiegészíti a művet. Az első részt kétszer újraolvastam, szerintem valamikor időt kerítek a teljes trilógia újraolvasására.


2. Adele - Someone Like You: Egy könyv/könyvsorozat, amin nehezen túllépni, annyira szomorú lettél, hogy vége. - Marie Lu: Legenda-trilógia



Marie Lu sorozatát egyben olvastam végig, ezért nem tudom egyik részét sem kiemelni, viszont ami volt az a töménytelen zsenialitás. Teljesen elveszettnek éreztem magam, amikor elértem az utolsó oldalakra, pedig nem töltöttem sok időt a főszereplőpárossal, de azonnal a szívemhez nőttek. Az írónő egyszerűen összetörte a szívemet. Nem gondoltam volna, hogy ennyire a hatása alá kerülök.


3. Tomes Jones - Sexbomb: Az első erotikus könyv, amit valaha olvastál. - Nora Roberts: Táncrend


14 éves koromban olvastam, és hát meglepett a tartalma. Az könyv nagy részét mondjuk a szexjelenetek tették ki, különösebb történet nem volt, igazán jó sem volt.

4. Katy Perry - Dark Horse: Egy könyv, aminél teljesen másra számítottál, mint amiről ténylegesen szólt. - Spirit Bliss: Árnyékvilág



Abban a hitben voltam, hogy ez egy természetfölötti pokolban játszódó angyalos cucc, a borító is erre utal, hát nem tök másról szól? Az írónő az emberi lélek sötét oldaláról elég visszafogottan, ráadásul egy akkora ziccert hagyott ki benne. amit azóta sem bocsátottam meg.

5. Pokémon: Egy könyv, ami a legelső olvasmányaid között volt. - Szalay Lenke: Te már nagylány vagy, Mogyoró!



Aranyos történet a serdülőkorról, a barátságról. A régi pöttyös könyvek sorozata része volt, még ma is kellemes emlékek fűznek hozzá. Ezt is csak le kéne kapni a polcról, hogy nosztalgiázzak.

6. Miley Cyrus - Wrecking Ball: Egy könyv, ami teljesen lerombolt téged. - Lakatos Levente: Bomlás



Ez egy olyan könyv, aminek az elolvasása után kerestem az államat. A mai napig végigfut a hideg a hátamon, ha Flóriánra gondolok. Igazi körömrágós izgalom. Az embert teljesen kikészíti, mert elképzelése sincs, hogy vajon mi lesz a végén.

7. Pharrell Williams: Happy: Egy könyv, aminek az olvasása közben nem tudtad abbahagyni a mosolygást/nevetést. - Leiner Laura: A Szent Johanna Gimi



Sajnálom, nem tudok viccesebbet, ez a könyv mindig megnevetett.

8. Frozen - Let It Go: Egy könyv, amiben egy olyan testvérpár van, akiket nagyon szeretsz. - Meg Cabot: A neveletlen hercegnő naplójából Lily és Michael Moscovitz



Sokszor húzták egymás agyát, mégis mindig ott voltak egymásnak, azt meg különösen bírtam, amikor különböző ünnepek kapcsán azonos volt a véleményük.

9. Calvin Harris ft. Ellie Goulding - Need You Love: Egy nyálas könyvbeli szerelmespár, akiket ki nem állhatsz. - Benina: Bíborhajú sorozatból Claire White és Kellan Black



Elhiszem, hogy vannak náluk rosszabbak, de számomra ők azok. Annyira el van túlozva a kapcsolatuk szerintem. Külön allergiás vagyok arra, amikor a szerző olyanokat ír bele a művébe, hogy egymás nélkül a két szereplő nem képes élni. Túlságosan tökéletesnek van lefestve az egész, ettől függetlenül ez egy jó sorozat, de a romantika helyett több varázslás lehetett volna benne.

10. Iggy Azalea - Fancy: Egy könyvborító, amit imádsz. - Aprilynne Pike: Wings



Meg is van a könyv és a mai napig tetszik ez a borító. Azért szeretem, mert egyszerű és letisztult, ráadásul az a pillangó is nagyon passzol oda. A regény maga érdekes, de a borító szép az a lényeg.

11. Lady Gaga - Bad Romance: Egy könyv, amiben tiltott szerelem van. - Richelle Mead: Vámpírakadémiából Rose és Dimitri



Bár még csak az első részt olvastam, de Dimitri és Rose egyből a kedvenceimmé váltak. Szikrázik köztük a levegő és az írónő tök jól tálalta az ő tiltott kapcsolatukat. Én meg ezerrel szorítok nekik, hogy összejöjjenek.

12. Ariana Grande - Problem: Egy szereplő, akit utálsz. - Jay Asher: 13 okom voltból Hannah



Régen olvastam ezt a könyvet, de így régről nézve, rájöttem, hogy utálom Hannah-t, mert ő a valaha volt legönzőbb ember. Az egész regény folyamán az jött le róla, hogy mindenáron öngyilkos akar lenni, csak kellenek valakik, akikre ezt ráfoghatja.

Ez volt az én kis listám. Ha van kedvetek, osszátok meg a sajátotokét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése