Oldalak

2014. december 26., péntek

The 100: Így kell fejlődni

A The 100 nagyon szépen kikupálódott az utóbbi kilenc rész alatt. Persze, már tavasszal is messze az egyik legjobb szórakozást nyújtotta, most is az, ezzel szemben a nézettség sajnos megzuhant, például a mid season finálé „csak” 1,40 millió embert érdekelt, ami a sorozat esetén évadminimum volt, ráadásul a 0.5-ös demó sem túlbiztató a jövőre nézve. Úgy néz ki meg kell küzdenie a folytatásért a szériának, pedig kimerem jelenteni, hogy a CW őszi felhozatalából ez volt a legjobb, pedig volt Arrow és Flash is, utána szerintem a Jane the Virgin jön. Nem tudom, hogy hirtelen miért tűntek el a nézők, mert meghasad a szívem júniusban, ha elkaszálják a százakat. Szerintem erősek voltak az őszi részek, így magasak az elvárásaim. Nem gondoltam volna, hogy ilyen szépen kinövi magát a sorozat, meg is látszik, hogy egyre több nézőbb fedezi fel itthon is. Tovább spoilerezem.



Ha őszintén akarunk lenni a 2. évadnak eddig igazából két főszála volt, az egyik a hegyi emberek, a másik a Bárka utasai a Földön, aztán szembe kell nézniük a Földiekkel nekik, persze, előtte mindenki megkapta a maga kis karakterfejlődést segítő történetét. Őszintén szólva bejött nekem a hegyi emberek története, bár magam is úgy viszonyultam hozzájuk, mint Clarke, hogy nem bíztam bennük, hisz túl szép volt az egész ahhoz, hogy igaz legyen. Amúgy főhősünk is hamar meglépett a helyről. Szerintem elég elgondolkodtató volt a hegyi emberek gondolkodása, mert végre ők is ki akarnak menni a felszínre, azonban nem ellenállóak a sugárzással szemben, mint Clarke-k, ezért őket akarják felhasználni, ami annyit jelent, hogy lecsatolják a csontvelőjüket, a srácok meg meghalnak. Persze, a rosszfiú nem az ő Kancellárjuk, hanem a fiúk, aki a dokinővel együtt nagyon élvezik a kísérletezgetést. Nagyon bírom a sorozatban, hogy mernek ilyen etikus kérdésekhez nyúlni, meg lehet érteni a „rosszak” motivációját, vágy, hogy felszínre jussanak, hisz milyen lehet a föld alatt élni napfény és növények nélkül, azonban ott a másik oldal, hogy ehhez feláldoznának 50 ártatlan gyereket, meg hát a dokinő és apuci pici fia nem túl etikus módszereket alkalmaznak, mondjuk én magam a megértésen mellett utálom is őket, mert ez egyszerűen nem helyes. Gondolom az évad második fele, biztos a srácok megmentéséről fog szólni. Amúgy Jasper egész szimpatikus lett ezek alatt. Mondjuk azt nem értettem, hogy mi volt az értelme zombikat csinálni, szegény Lincoln és Octavia.


Végre megérkeztek a Földre a Bárka megmaradt lakói is, hogy aztán szembenézhessenek a rettegett földiekkel. Tetszett, ahogy ezt az utat bejárták, ráadásul leginkább az, hogy az egészet demokratikus úton próbálták megoldani. Ez is olyan mindkét félnek igaza van részben dolog. Amúgy tetszett, hogy kicsit több bepillantást nyerhettünk a földiek kultúrájába, módszereikbe. Egész jó lenne, hogy ha egy teljes epizódot nekik szentelnének, hogy hogyan alkalmazkodtak meg ilyenek. Ő nekik is van okuk megtámadni a hegyet, mivel jó pár emberüket elfogták és két lábon járó zombit csináltak, vagy éppenséggel szívták le a vérüket. Anya-t is láthattuk amúgy, aki Clarke-kel együtt menekült meg. Ekkor jött a 4. rész végén az első WTF?, amikor Anya meghalt, pedig még meg is egyeztek Clarke-kal, hogy összefognak, erre puff, pedig bírtam a színésznőt, egyszerűen olyan jellegzetes arca volt. Rajta kívül megismerhettük az új vezetőjüket, aki szerintem egész szimpatikus lett, még békét is hajlandó volt kötni velük. Egy kis ideig Kane-t és Theolonius-t is fogva tartották, pont az égiek miatt. Ja, Theolonius-nak sikerült lejönnie az űrből. Egy kicsit háborogtam is, hogy nem mernek igazából senkit sem megölni, mert bebiztosították magukat a készítők az 1x03 végével. Talán mernek jobban főszereplőket kockáztatni, csak Bellamy-t és Clarke-ot ne.


Ezek után szeretnék kitérni a mid season fináléra, ami szerintem kimondottan erős lett, ugyan az egész Finn-re volt kihegyezve. Finn szerintem nem egy túl érdekes karakter, maximum az volt a jó húzás nála, hogy bekattant Clarke eltűnése miatt, és megölte pár földit. A flashback jelenetei a Raven-nel való kapcsolatáról szóltak, plusz, hogy miatta vitte el a balhét, szerintem meg akarták mutatni, hogy a srácnak igazából helyén van a szíve, valamennyire sikerült is. A béke feltétele amúgy az volt, hogy az égieknek ki kell adniuk Finn-t a gyilkosságok miatt, amit a barátai persze, hogy nem díjaznak, ezért mindenáron meg akarják menteni. Lehet háborogni azon, hogy ez milyen kegyetlen kérés, egy élet azért, hogy százakat meg lehessen menteni, mennyire fontos egy emberi élet. Szerintem egész jól belenyúlnak ezekbe az erkölcsi kérésekbe. Szimpatikus húzás volt Finn-től, hogy feladta magát a földieknél, nehogy baj legyen, pedig a rész nézése közben végig azt hittem, hogy biztos valamilyen csavarral megmentik, aztán ekkor vitték be a nézőnek a végső ütést, amikor a szerelme, Clarke ölte meg, egyszerűen leszúrta, azért, hogy ne kelljen szenvednie. Ez tényleg sokkoló volt. Azért remélem, hogy nem találnak arra módot a készítők, hogy feltámasszák Finn-t, mert nem ér annyit a srác, bár megsajnáltam a végén, inkább Clarke-on esett meg a szívem.


Clarke szerintem az egyik legszimpatikusabb főhősnő, sőt szerintem maga a karakter nagyon emberire sikerült, nem tökéletes, de mindent megtesz azokért, akiket szeret, vannak hibái, néha hoz olyan döntéseket, amik inkább mások érdekeit szolgálják, mint az övét. Őszintén megszakadt érte a szívem, amikor láttam, mit tett, mert nem ezt érdemelte a sorstól. Bellamy karakterét továbbra is bírom, bár nem kapott különösebb történetszálat. Továbbra is bírom Clarke & Bellamy jeleneteit. Bírtam Paige Turcot is kancellárként, bár azt nem értettem, hogy Theolonius-ból miért csináltak hirtelen negatív figurát, ahogy Kane-t is továbbra is kedvelem. Octavia kis románca Lincoln-nal szerintem egész izgi volt, bár néha untam, ahogy Jasper kémkedős akciója is, Raven továbbra is tökös csaj, sőt még Murphy-t is utálatos feje ellenére megkedveltem. Az új szereplők közül a földiek vezetőjét bírtam leginkább. Örültem külön annak, hogy nem vitték túlzásba a szerelmi szálakat, kellő mértékkel voltak jelen, egyedül Octavia és Lincoln kapcsolata volt előtérben, meg a 9. részben Clarke és Finn, inkább szépnek éreztem az egészet. Amúgy a folytatásra jó sok emésztendő, izgalmas dolgot hagytak nekünk a készítők, ott van a Fények városa, Clarke-kal kíváncsi vagyok, mit csinálnak ezek után, kicsit több Bellamy játékidőt, aztán legyen valami szuper mentőakció.

Összességében: 10/8
Tartsák ezt a szintet továbbra is, mert tetszik, ahogy egyre érdekesebb a történetet és egyre bevállalósabbak a készítők, bár van egy-két szereplő, akire szintén azt mondom, hogy mehetnének az örök vadászmezőkre, azért nem bánom, hogy Finn-től megszabadultunk. Nem is bírom bedolgozni az alacsony nézettséget, amikor szinte itt minden a helyén van, oké talán a színészi játékot leszámítva, de azt már elfogadtam, nagyon közepes, de még így is egész jó. A The Walking Dead gárdája sem játssza meg jobban magát.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése