Oldalak

2014. december 18., csütörtök

Szerintem: Top 7 Újonc

Közeledik lassan az év vége, úgyhogy előbb-utóbb kezdetét veszi az év végi cikksorozat, mint tavaly, de szerettem volna egy külön posztot szánni a idei év újoncainak, persze, van benne egy kis csalás,  ugyanis tavaly év végén elkezdődött egyévados, most már második évados szériák is helyet kaptak rajta. Az első legérdekesebb tény, hogy a top hétből öt a CW-n megy, kettő a HBO-n, egy pedig a Foxon. Meglátszik, hogy a legtöbb sorozatot a CW-től próbáltam be, ami majd szerintem az év végi összesített listámon is meg fog látszódni, amit lassan ideje lesz összeállítani, de az idei év két kritikus kedvence sem maradhatott le. Egyeseknek talán nagy hiányzó lehet a Fargo, amit még egyáltalán nem próbáltam még be, azonban egyelőre más néznivalóm akad helyette. Az összes sorozat amerikai és hat országos csatornán fut. Szóval, nézzük a listát!

7. The Originals


Itt az első már második évadánál tartó széria. Az Eredetieknek sikerült kinőniük a Vámpírnaplókból, bár a nézettsége nem közelíti meg idén a tavalyit, viszont a hétfői halál CW napon kiválónak számít. Három abszolút remek, karakteres főszereplő. Joseph Morgan messze az egyik legjobb színész, ráadásul még a hatalmi harcok is érdekesek lettek, ezek ellenére a család egységének sulykolása még mindig idegesítő, hiányzik Claire Holt, azonban remekül hatnak az érzelmekre. Szóval megérdemli a helyet a listán.


6. True Detective


A HBO új sorozatát a két neves színész vitte el igazán a hátán, nem a nyomozás, aminek a lezárása elég csalódáskeltő volt, azonban szerintem Matthew McConaughey messze jobb alakítást nyújtott, mint a Mielőtt meghaltamban, még mindig felháborító, hogy nem kapott Emmy-t. Rus karaktere nagyon komplex és nehezen szerethető. Van egy sajátos atmoszférája, hangulata és zenéje. A képi világa brutális, mégis művészi. A párbeszédek pedig zseniálisan lettek megírva. Nyomasztó, lassú, jó, de kicsit steril.

5. The Leftovers


A HBO másik nagy durranása, amit a Lost egykori alkotója dirigált, bár vacilláltam, hogy felkerüljön-e, azonban mégis elég komoly hatással volt rám, ezért szerintem megérdemli a helyet a listán. A karakterek szerintem elég ridegek, azonban a végére valamennyire szerethetővé válnak. Tetszett, hogy semmit sem rágtak a számban, hanem hagyták, hogy gondolkodjak mi mire fut ki, miért úgy cselekszenek, ahogy. Tetszett a szimbolikája, hogy néha egy-egy arcmozdulat, biccentés mennyi mindent jelenthetett. Először, sokáig idegenkedtem tőle, mégis a kíváncsiság előtte tartott és nem bántam meg. Majd jövőre is remélem ezt tudni fogja.

4. Jane the Virgin


Nem hiszem, hogy sokan bepróbálták ezt a jó kis dramedy-t, pedig szerintem igazán szeretni való. Igazából olyan széria, ami elé leülsz, és kibillent a megszokott napi rutinból és 40 percre jókedvet csal az arcodra, bár darára raktam, de szünetben felhozom magam belőle. Külön örömhír, hogy a szériát Golden Globe-díjra jelölték. Kíváncsi lettem volna a CW fejeseinek arcára, amikor meglátták a jelöltlistát.

3. Brooklyn 99


Az 1. évad egy kellemes csalódás volt számomra, ahhoz képest, hogy mennyire nem néztem szitkomokat, de azóta szívesen belekukkantok bármibe. Lenyomta eddig három évadnyi The Big Bang Theory-t, aztán az eddig sosem tetszett. Jó humora van, van egy bevett sablonja, de végül is elmegy munkahelyi szituációs komédiának is. A bűnügyek egy gyilkosság ellenére is viccesek. A karakterek eltúlzottak, mégis hamar meg lehet őket kedvelni. A Kapitány pedig a legkellemesebb csalódás.

2. The 100


Talán a második évada idei teljesítménye is közrejátszott, hogy ennyire előkelő helyre kerüljön nálam, azonban a gyenge pilot után szépen kikupálódott a 13 rész alatt. Lehet néha nevetni rajta, gyengék a színészek, azonban akadnak húzókarakterek, mint Bellamy vagy Clarke, aki elviszik a hátukon az egészet. Ráadásul egy nagyon érdekes történetet kerekítettek az egész köré, mellesleg a szerelmi szál is tényleg másodvonalon mozog, így nem fullad bele a szappanba. A CGI kis csatornához képest nagyon jó, ahogy a díszletek is jók lettek, csak a nézettség lenne jobb.

1. The Flash


Lehet vitatni, hemzseg a hibáktól, mégis ez a széria állt a legközelebb hozzám a újoncok közül. Annyira szeretni való, annyira jól szórakozom rajta, annyit nevetek, tetszik Barry drámája, leszámítva azt, amikor Iris után sír, jó a Team Flash. Egyszerűen kikapcsol ez is arra a 40 percre. Kicsit szöges ellentéte az Arrow-nak. Grant Gustin pedig az ősz egyik felfedezettje.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése