Oldalak

2014. december 30., kedd

A kedvenc filmjeim 2014-ben

Az idei évben is úgy döntöttem, hogy készítek egy összegző listát, amikben összeszedem az idei év kedvenc filmjeit, könyveit, dalait és sorozatait. Első körben egy top hetes lista keretein belül a filmeket mutatnám. Idén valamiért sokkal több filmet láttam, amit nem tudom hogyan sikerült elérnem, de szerintem egész jó filmes évet zár Hollywood. Ráadásul több olyan alkotás volt, amik miatt boldogan dörzsöltem a kezeimet. Persze, így is akadnak majd komolyabb hiányzók, plusz lehet pár helyezés vitatható, de ez egy szubjektív lista. Nem is sejtitek, hogy milyen nehéz volt összehozni ezt, sokat gondolkodtam, hogy mik kapjanak helyet, mit húzzak ki, valamit szívem szerint ráraktam volna, de mégsem volt értelme, hogy rákerüljön. Az idei év Young Adoult könyvadaptációi, mint a Bevatott, a Vámpírakadémia vagy az Útvesztő, bár tetszettek, mégsem rúghattak labdába, ahogy sem a Demóna, se a Csodálatos Pókember, se a legújabb X-Men film sem kapott helyett, azonban így is elég vegyes az összkép vannak akciós, drámai, animációs alkotások.

7. Így neveld a sárkányodat 2


Elég sokat gondolkodtam azon, hogy mi kapja meg az utolsó helyet, mégis a sárkányos film legújabb része mellett tettem le a voksomat, bár a filmről, ahogy a többiről is, nem született kritika kedvhiánya miatt, de jó volt. Persze, akadtak hibák, mint a gyászon való azonnali túllépés. Az új rész sokkal komolyabb és felnőttesebb lett, már nem gyerekeknek szánták, igazából magáról a felnőtté válásról is szól, ahogy a család egységét is hangsúlyozza. Nem mehetek el a meglepő jelenet mellett sem szó nélkül. Ráadásul a végén lévő zúzás nagyon ütős volt és izgalmas, plusz próbára tették Hablaty és Fogatlan barátságát is.

6. Grand Budapest Hotel



Sok szót nem tudok erről mondani, csakhogy kétségkívül az év vígjátéka. A cselekmény olyan fordulatos, hogy az ember kételkedik abban, hogy bealszik rajta, inkább több koffeinre van szüksége, hogy tartsa a tempót. A történet a maga módján abszurd, inkább groteszk talán, ezért nevetünk jókat rajta. Wes Anderson tényleg egy remek alkotást szolgáltatott a nézőknek, külön dicséretet érdemel a szereplőgárda, akik közül a főszerepet játszó Ralp Fiennes-t akarom kiemelni, talán az ő karaktere messze is a legfurcsább egy úriember sajátos világképpel és mindene a hotelje, magyarán nehéz szerep, de tudta, mit csinál.

5. Galaxis Őrzői


Sosem voltam különösebben oda a DC és a Marvel filmekért, mióta Arrow-néző vagyok egy esélyt azért adok a képregényeseknek. A Marveltől eddig csak a Bosszúállókat láttam, ami szerintem túlhypeolt, egyszernézős. Erre a filmre a mosómedve miatt voltam kíváncsi, aki nézi Szirmai Gergőt, az érteni fogja. Meglepően szórakoztató volt. Könnyed, sokat nevettem rajta, az első jelenet azon a bolygón iszonyú laza volt. Oké, maradtak hézagok a karakterek terén, de érezhetően későbbre tartogatják az egészet, azonban sok olyan dolog van benne, ami miatt még gondolkodhattam is rajta, pedig mosómedve és fa van benne. Rocket önbizalomhiánya, belső válsága általi monológok a mérete, a mi volta miatt vagy a főszereplő bűnözők összetartása, barátsága, kapcsolatának fejlődése. A folytatást már várom.

4. Csillagok között


Nem csodálnám, hogy Christopher Nolan sci-fije sok mindenkinél az első helyet foglalná el, nálam csak egy hajszállal csúszott le a dobogóról, aminek ahhoz van köze, hogy nem tetszett a vége és a majd 3 órás játékidő ellenére Matthew McConaughey karakterén kívül a többi szereplő kidolgozatlannak tűnt. Maga a történet megindító és elgondolkodtató, hogy mi lenne, hogy ha egyszer a Föld csődöt mondana és le kéne lépni. A látvány zseniális szinte elhiszem, hogy az űrben forgatták, ahogy a zene is elég magával ragadó. Azért a filmben is benne van az, hogy vigyáznunk kell a bolygónkra, mert a mostani életvitelünk megbosszulhatja magát.

3. Lego kaland


Az év legeslegjobb animációs filmje, pedig elképzelésem sem volt, hogy legóról hogy a fenébe lehet filmet csinálni, a lényeg, hogy a készítők tudtak. Amit mindenképpen ki kell emelni, hogy egy gyerekfilmhez képest nagyon, de nagyon okos, amellett, hogy vicces, rendkívül tanulságos a sztori is, Van benne szó önbizalomról, identitásról, előítéletekről és szuperhős figurákról. Nagyon tetszett a főszereplő Emmett jellemfejlődése, aki felfedezi önmagát, majd hisz is magában, ahogy megmutatják minden emberben van érték. Persze, maga a sztori kicsit kiszámítható, de ez nem von le semmit az értékeiből.

2. Csillagainkban a hiba


Imádtam ezt a filmet, ahogy a könyvet is. Sírós, szívmelengető történet két kamaszról, akik rákosak, de próbálnak optimistán tekinteni az életre. Az élet értékeiről sok tanulságot nyújt nekünk. Csodálom, hogy a szereplők nem lettek depressziósak. Shailene Woodley-t legalább felfedeztem, iszonyat tehetséges ez a lány. A filmnek egy Golden Globe-jelölés kijárt volna.

1. Holtodiglan


Nehéz döntés volt, de lenyomta a 2. helyezettet David Fincher kasszasikere, ami egy nő és egy férfi kapcsolatáról szól, annak bonyodalmairól, pedig a tartalom alapján egy szimpla kriminek tűnik, amiben a begyöpösödött férj megöli a feleségét. Akkora WTF? áramlat van az egész filmsorán, hogy tényleg kell a kávé, hogy be tudjuk fogadni az összes információt. Rám komoly hatással volt, pl. sokat gondolkoztam azon, hogy vajon hogyan folytatódna a két szereplő házassága tovább. Rosamund Pike kegyetlenül jó volt, úgyhogy az Oscar-jelölés jár neki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése