Oldalak

2015. május 31., vasárnap

Pilotkritika: iZombie (+második rész)


Már régen megígértem az iZombie pilotkritikámat, azóta persze már láttam belőle tizenegy részt, de a gépemen pihentettem, így úgy döntöttem, hogy megosztom veletek. Nekem ez a széria nagyon várt volt,  Rob Thomas az egyik készítője, aki a Veronica Mars-ot is csinálta, amit imádtam és mai napig az a legjobb nyomozós sorozat. Manapság úgy is menő zombikról sorozatot és filmet csinálni, ott kint a The Walking Dead a legnézettebb dráma jelenleg, pedig a minőségével vannak gondok. Valamiért én bírom az élőhalottas sztorikat (vámpírok nem számítanak), amióta láttam a Warm Bodies-t és az In the Flesh-t gondolkodó és emberi zombikat akarok látni, ezért jöhetett nálam szóba az iZombie. Ráadásul az előzetesek is jók voltak. Minden biztató volt.

A történetről: Olivia Moore egy kórházban dolgozik rezidensként. Egyszer meghívták egy hajós bulira, ahol egyszer csak kitört egy zombi támadás. Liv másnap egy hullazsákban ébred, és tudja, valami nincs rendben vele, mert zombi lett. Azért, hogy agyakat szerezzen, beáll egy hullaházba dolgozni, viszont az elfogyasztott agyak miatt látomásai vannak, így bűntényeket kezd el megoldani, plusz csavarként az elfogyasztott személyek néhány tulajdonságát is megkapja.Amúgy ez egy DC képregény alapján készült, aminek hamar be is szereztem, az első négy számát, és még nem olvastam el.




Az iZombie pilotja nagyon rendben volt, én nagyon élveztem, habár enyhe csalódottság azért volt, szerintem túlságosan is VM minőséget vártam, bár annak a pilotjának bizonyos pontjainál volt jobb. Azért nem hülyeség az összehasonlítgatás, hisz ugyanazok az emberek csinálják a két szériát, ami a dialógusokon, a főszereplőn, a narráláson, a hangulaton érződik igazán. Ami nagyon tetszett, hogy egész jól egyensúlyoztak a dráma és a humor között, de az egész nem veszi véresen komolyan magát, viszont nagyon laza. Rob Thomas látszik, hogy nem vesztette el a tehetségét, nem hiába fogadták az amerikai kritikusok is nagyon a jól a szériát. Maga a nézettség sem volt rossz, úgy hozott, mint egy átlag Supernatural rész, a második részre csak 10%-ot esett. 

Liv karaktere szerintem abszolút telitalálat, mint Veronica Marsé, ráadásul nagyon tetszik, ahogy árnyalják. A készítők szerintem nagyon jól ragadták meg ezt, a témát, hogy milyen lehet ép ésszel zombiként élni a modern társadalomban, mert Liv sem akar senkinek sem ártani, ezért zárkózik el és dolgozik egy hullaházban, ezért eszi meg gusztusosan az agyakat. Ha belegondolunk tök érthető a viselkedése, hisz már egyáltalán nem ember, valami veszélyes, azt is bírtam, hogy a zombiságát vizsgálja, aztán ilyen típusú kultfilmekből próbál tanulni. A kissé szarkasztikus narrálását és szövegeit is nagyon bírom, ahogy hozzá áll a dolgokhoz. A pilotban is az volt a fejlődés, hogy belül még ember, és szüksége van arra, hogy éljen, ezért is száll be a bűnüldözésbe.



Igazi jutalomjáték ez Rose McGiver számára, aki szerintem az év felfedezettje címet simán bezsebelte nálam. Junkie körökben nem hiába hasonlították Tatiana Maslany-hoz. Ugye a megevett agyakkal, megkapja az adott ember személyiségét vagy egy részét, ezért több féle arcát kell megmutatnia, közben karakterhűnek is maradni, abszolút remekül teljesíti ezt a feladatot, ez plusz pont a készítőknek, hogy erre figyelnek. Nem hiába az ember agya, az egyik lenyűgözőbb szerv a világon és mai napig tud még meglepetéseket okozni. Ráadásul ez vezet el bizonyos humoros helyzetekhez. A 2. részen szerintem kicsit többet is mosolyogtam. A Once Upon A Time-ban nem gondoltam, hogy ennyi lehetőség van a színésznőben.

Amiben nálam felülmúlta a VM-et azok a mellékszereplők, ott az első szezonban Veronica apján kívül nem volt olyan, aki felvette vele a versenyt, itt szerencsére kaptunk elsőre két szórakoztató karaktert, jó nincsen agyon karakterizálva, de nagyon jól működtek. Személyes kedvencemmé Dr. Ravi Chakrabarti lépett elő, amikor lenyomta a zombis dumát szakadtam, aztán nagyon rendes ember, hisz igyekszik Liv-nek megoldani a kis problémáját, azért remélem, egy kis háttérrel még megdobják őt is. Egy kicsit a kattant tudós figuráját hozza. A másik fontosabb szereplő Clive Babinaux, akinek szintén akadt egy-két jó dumája, az ő jelenetein is jól lehetett szórakozni. Kíváncsi vagyok, mikor tudja meg Liv titkát. Fontosabb szerepet még Liv ex-vőlegénye, Major kapott, gondolom, ez lesz a fontosabb magánéleti vonal, igazából elsőre a külsején kívül mást nem hozott, bár a második részben már picit több tér jutott neki. Remélem, hogy elmesélik majd hogyan találkoztak Liv-vel. Ez csak egy mellékes dolog, de nekem nagyon tetszik, hogy ennyire színes a stáb.


Elsőre nem tűnt, úgyhogy a heti ügy mellett lesz-e fontosabb átívelés, de második rész ezt bizonyította, ez volt a VM-ben is. Általában a heti eset mellett haladt a főszál. Itt a főszál a mitológiát bővítette, ugyanis megérkezett Blaine DeBeers, a rosszfiú zombi, aki felelős Liv átváltozásáért is. Ez a karakter sok játékidőt kapott az eheti részben, ez milyen jó döntés volt, kicsit valami újat is hozott, ráadásul egy nagyon laza figura. Attól még, hogy negatív figura én első látásra megkedveltem, oké, Liv rémálmaiban nem, de most igen. Őt egyébként David Anders alakítja, ő szintén szerepelt a Once Upon A Time-ban, ahol Dr. Whale-t alakította. Kíváncsi vagyok a kis bizniszéből és tervéből mit hoznak még ki.

Különösebb drámát csak Liv exe hoz nekünk, viszont ezt nagyon takaréklángon tartják szerencsére, mert ez a dolog annyira nem érdekel, ráadásul Liv közeli hozzátartozói is iszonyat keveset szerepelnek. Valahogy úgy érzem, elrontanák az egészet. Majd a krimi vonalon akad minden más. A heti ügyekkel szerintem különösebb probléma nincs, bár nem olyanok, hogy beesem az asztal alá tőle, mert eddig csak féltékenységből, árulásból elkövetett gyilkosságok voltak, igazából elég átlagosak, kicsit kreatívabb esetek szívesebben látnék. Szót érdemel a sorozat technikai megvalósítás, ugyanis a képregényes effekteket használnak, ráadásul az opening csak ilyen, ami nekem nagyon tetszik, mert rohadt jól néz ki.

Összességében: 10/8

Nekem tetszett ez a két rész és meggyőztek arról, hogy biztosan maradjak. Ennyit számít, hogyha a remek karaktereik és egy egész érdekes átívelés dominál. Igazából mindent elég jól kezeltek, hát csak szappanossá ne váljon és kicsit jobb heti esetek, de ha ezt a színvonalat tartja, akkor nem lesznek problémák a maradék tizenegy rész folyamán. Lehet, hogy jobban is jártak, hogy nem huszonkét részt kaptak. Azóta persze megkapta a második évadot és már ősszel folytatódni fog, azt nem tudni hány résszel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése