Oldalak

2013. április 27., szombat

The Originals: A Backdoor Pilot, amit halál komolyan gondolnak

Előre kijelentem, hogy nem nézek The Vampire Diaries-t, ami ezután felküzdötte magát annyira, hogy nyáron talán ledaráljam, de ezen a listán a Gossip Girl az első, ami hat évadot jelent és hamarosan elárulom a nyári darákra szánt műveket. Amúgy érdekes, hogy nem nézek TVD-t, de teljesen képben vagyok, ami a media-addict.hu-t jelenti, ahol szinte minden cikket elolvasok, így tudom, hogy mi történik benne. Mindenki nagy reményeket fűzött hozzá, bár sztori elolvasása után, hogy két vámpír belezúg egy halandóba csajba, hát nem voltam bizakodó, hát végeredmény valami röhejes lett. Tovább spoilerekkel folytatom...



Klaus megtudta, hogy egy összeesküvést terveznek ellene boszorkányok, azért hazamegy New Orleans-ba, amit ő alapított, de régi tanítványa, Marcel most a város ura. Közben feltűnik Hayley, a vérfarkaslány, aki a családja után kutat, aztán jön Elijah, aki testvére megtérítésében segédkezik. Nagyjából így lehet a bevezető epizódot leírni, aminek a kivesézésére még nem is tértem át, pedig ez az bosszúállás-szerűség egész jó sztori, hát a megvalósítás hagy kivetnivalót maga után.

Az első kiakasztó dolog  és meglepetés az a gyerek, amit Hayley és Klaus egy mámoros éjszaka után hozott össze. Néztem, én is, amikor a kis boszicsaj, Sophie, akit látszólag nem igen viselt meg a szeretett testvére halála, az ilyen zavar, persze tudta, hogy áldozatot kell hozni, de az átlátszó egy-két könnycseppen kívül, csak az érdekli, hogy iktassák ki Marcelt, mert mindent ő irányít. A baba meg egy olcsó húzás, hogy valami megtérése legyen a fickónak, ami után kiszámítható az egész. Valahogy egy természetfeletti tiniknek készült sorozatban minek kell kisbaba?

A második ez az erőltet családi összetartás, amit Elijah szajkózott végig az öccsének meg Marcel brancsa. Minek kell vérszomjas vámpíroknak család? A tiniket akarják ennek a fontosságára tanítani?
A harmadik a kiszámíthatóság, miután ez kiderült, annyira tudtam, hogy mi fog történni, először nem hisz neki, aztán, hogy király legyen elfogadja, még a Marcel-lel folytatott párbeszédénél is, amikor előadta Klaus, a szokásos sablonszöveget, amikor ilyenkor szokás, amikor megtudta, hogy kifúrták, akkor a haverja elmondja, hogy most ő az úr a háznál, ugye, hogy milyen jók a megérzéseim? Amúgy talán az a monológ volt egyedül hatásosan előadva, de, hogy mindig mosolyognia kell. Alapvetően Marcel nem lenne rossz figura, hiszen a mentor-tanítvány konfliktus nem egy rossz ötlet.


A boszorkányok arra kényszerítik, hogy ölje meg Marcelt, mert ha nem végeznek Hayley-vel. Nos, nekem a főszereplőről az jött le, hogy öntörvényű, makacs, akit magán és a hatalmon kívül nem érdekel semmi a világon, az mekkora lett volna, hogyha hagyja kinyírni a kiscsajt, mert tényleg nem érdekelte semmi. Persze, a testvére, Elijah levág neki egy monológot arról, hogy új életet kezdhetnének stb. Amint őt láttam sejtettem, hogy valami hittérítő-féle, aki az öccsét akarja megtéríteni. Szóval ez a fickó is félkézzel elintézhetné a boszorkákat, ahogy a város ura, erre összeáll velük a hataloméhsége miatt,  pedig simán tudott volna Marcel-lel végezni, akinek a bájvigyora miatt a fejét belevertem volna az  asztalba, mert végezhetne gyakorlatilag mindenkivel. Amúgy a csapos lány győzte meg, amikor tartott  róla egy pszichológiai elemzést pontosabban a festőről, de róla, ezután tudtam, hogy benne van az  egészben. Ez a nő nekem szimpatikus volt, mert talpraesettnek tűnt és okosnak, ebből lesz a szerelmi háromszög?

Igazából nálam, ami kicsit pozitívabb irányba dönti a mérleget az, hogy jót röhögtem rajta a kiszámítható húzásoktól a gyerekdologig, és, hogy sütött az egészről, hogy ezt a koncepciót az sorozat készítői teljesen komolyan gondolják, pedig ide kellenének poénok, mert úgy érzem, hogy hülyének néznek, ha ezt lenyelem, mondjuk hülye vagyok, mert örültem a berendelésének, mert nevethetek rajta 13 részen át ősszel. Nem tudom, hogy ezzel a sablon, gagyi sztorival meddig fog futni, de nem sokáig.

Összességében: 10/4
Nagyon gyenge a hülye húzásoktól a babán át a nem igazán kedvelhető figurákig, hiszen a max. ötperces csaposlány tetszett csak, viszont olyan jót nevettem rajta, hogy egy kicsit feltornázta magát, viszont ez a dráma nem szívszorító, hanem röhejes, de na megnéztem a rendes pilotot majd.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése