Oldalak

2013. április 1., hétfő

The Walking Dead: Véget ért a 3. évad

A The Walking Dead-nek nem ez lett a legjobb fináléja, pedig az idei évad magasan verte az másodikat, viszont a záró rész nagyon felemásra sikeredett, de nem lett olyan rossz. Most egy új fejezet nyílik, csakhogy azt megismerjük fél évet várni kell. A vége után az ember kíváncsivá válik, hogy merre akarják továbbvinni az egészet. Az évad második fele vontatott és drámázos lett, volt két-három jó rész, de engem nem zavart, amikor lelassítottak. Nézzük inkább mit produkált a TWD. Tovább spoilerekkel folytatom.



A Kormányzó gyógyszere végleg elgurult, mondjuk eddig sem gondoltam, hogy az orvosa írt fel neki. Ő a legjobb példa az őrültség fogalmára. Sikerült is elérniük, hogy utáljam a figurát. Minden cselekedete teljesen értelmetlen volt és indokolatlan. Tényleg nincs nagyon rendben valami a fejében, hiszen kedvétől függően gyilkolássza le az embereket. Hozzá köthető a rész legdühítőbb pillanata, amikor az emberek vissza akarnak menni a városkájukba, de erre lemészárolja őket. Miért? Aztán két csicskájával elment, hogy sugallják nekünk a készítők még látni fogjuk a 4. évadban, engem megkímélhetnének a karakterétől. Legalább Miltontól szimpatikus húzás volt, hogy belé akarta döfni a kést. Megint tervez egy hadjáratot a börtön ellen, mert két emberrel nagyon sok értelme van?

 

A fejemet a céltalan mészárlás miatt még mindig fogom, főleg, hogy Carl is bekattant, aztán egy "ártatlan" srácot rezzenéstelen arccal kinyírt. Miért? Ő is kitalált egy saját politika? Mondjuk legalább megindokolta az apjának, hogy magyarán elkerülje a veszélyt, ezért végzett a sráccal. Az sem tiszta, hogy miért dühös Rickre meg, hogy az orrát húzta az új lakók láttán. Jól állt neki az évad nagy részében, hogy kevés szöveget adtak neki, így már elviseltem, de most a készítők úgy döntöttek tökös férfit nevelnek belőle, hát ettől az én szememben nem válik szimpatikussá. Meglátszik, hogy a körülmények kit milyenné tesznek, pedig már kezdtem megkedvelni, hogy nem panaszkodik. Vajon mit akarnak belőle?

A véres akciónak ígért börtöntámadás öt perc alatt le volt rendezve, pedig azt hittem, hogy az egész részt erre szánják, hiszen az előzetes is azt sugallta, hogy itt micsoda puskaropogás lesz, persze ez az öt perc szuper volt, ahogy a golyók repkedtek, de elég nagy szégyen a támadókra nézve, hogy két ember és füstbombák kiüldözték őket. Legalább ez az öt perc ütött, mondjuk ez is értelmetlen gyilok. Hamar le is rendezték az egészet. 


Pozitívat a drámai jelenetek jelentették, ez pedig Andrea-nak és Milton jelenlétének volt köszönhető, főleg az utolsó öt perc. Persze, Andreának egyfolytában beszéltem, hogy vedd már fel a fogót, amit az a szerencsétlen otthagyott neked, és ne vele beszélgess, amíg haldoklik, hanem vágj-vágj már, hát a tökölésének az lett az eredménye, hogy Milton megharapta. Pár szót róla is ejtek, hiszen átállt végül is a jó oldalra, amikor kinyírta a járkálókat és a Kormányzóval is végezni akart. Most nem fakadtam sírva, hogy elment, de szimpatikus lett és reméltem, hogy szánnak neki még valami szerepet. Merle ugyanazt az utat járták be, hiszen ő is rossz volt, aztán segíteni akart Rickéknek, hogy kinyírja Philipe-t, csak sajnos nem jött össze, az ő karakterfejlődése lett a legjobb szerintem. Kezdtem őt is megkedvelni, aztán puff kinyírják, viszont az ő halálában Darryl bánata volt a legszomorúbb, amikor a járkáló testvére életének ő vetett véget. Ilyenkor odamentem volna megölelni. Andrea halála tényleg megrázott, amikor mutatta a harapásnyomát és kérte a fegyvert, pedig úgy reméltem, hogy meghagyják, persze sokan utálták és eléggé lehülyítették az évadban, de valamit kezdhettek volna vele, én reménykedtem, hogy megmarad. Öngyilkos lett, hogy ne legyen szörny. Woodbury lakossága beköltözött a börtönbe, erre kíváncsi leszek mit hoznak ki belőle.

Az évadról pár szóban: Számomra elmaradt a nagy Rick és Kormányzó konfliktus, egyszer leültek tárgyalni és kész, egy pisztolypárbaj lehetett volna, mint az előző évad végén, viszont az a tárgyalás céltalan volt, egyet beszélgettek. Sajnos, volt pár üresjárat, de szerintem ezek a finálét próbálták megalapozni nem sok sikerrel, hiszen a finálé is felemás volt. Amúgy utálom a készítőkben, hogyha valakivel szimpatizálok kinyírják. Az évad első fele jobb volt, viszont a 12. rész, amiben Morgan visszatért az volt a legjobb. Néha tudtam izgulni, mint, amikor Andrea menekült a börtön felé.

Összességében: 10/7,5 az évad és 10/5,5 a finálé
Szerintem mindent leírtam, amit szerettem volna. Sajnos a vég olyan lett, hogy kibírom a fél évet, ameddig nem lesz TWD. Soha rosszabb évadot, mert az első fele az pörgött, a második meg drámázott nem igazán jól. Kaptunk új szereplőket, régieket búcsúztattunk el, amik ütöttek. Szóval azért érdekel a 4. évad.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése