Oldalak

2015. március 31., kedd

Buffy, the Vampire Slayer: a végjátékról

A Buffy a természetfölötti sorozatok egyik alapköve, aminek hatása még mindig érezhető pl. a Supernatural-on és a Teen Wolf-on, ezek biztos nem lennének olyanok, ha nem lett volna Joss Whedon nagy sikerű szériája, ami még három Emmy-díjat is bezsebelt. Egyszer még a legjobb drámai forgatókönyv díjáért is ringbe szállt, sőt Sarah Michelle Gellar-t egyszer még Golden Globe-díjra is jelölték. Kicsit emiatt szomorkodom, amikor CW sorozatokat nem látok komolyabb díjátadókon, bár a Buffy sem volt akkora kedvencem azért.  Szerencsére a kultstátuszt már senki sem veheti el tőle. Még téli szünet folyamán végignéztem a széria utolsó két évadát rekordidő alatt, úgyhogy ezekről ejtek pár szót. Szóval SPOILERES A 6. ÉVADRA ÉS A 7.-RE NÉZVE!



Az 5. évad végén ott hagytuk abba, hogy Buffy feláldozta magát a világért és a húgáért, hogy megmentse, azonban Willow ebbe nem hajlandó beletörődni, ezért Xander, Tara és Anya segítségével visszahozzák a halálból őt. Buffy nem oké, mert a mennyben volt, ahonnan úgy érzi kiszakították, úgyhogy depressziós lesz, plusz a mindennapi problémákkal szembe kell nézni. Buffy depressziója szerintem teljesen jogos volt, mert volt egy hely, ahol boldog volt, ahonnan tudta mindenki jól van, ezért persze, hogy pokolként éli meg, hogy újra Sunnydale-ben van. Nem is jár messze a valóságtól. Az külön érdekesség, ahogy Spike-kal alakul a kapcsolata, mert mondhatni összejönnek, bár csak szex és más semmi szó szerint. Úgy mutatják ezt be, hogy csak hidroxi kapitány érti meg őt, vele érez csak valamit, ezen alapul az egész. Ráadásul Buffy számára Spike olyan lesz, mint valami drog, egyszerűen nem tud lejönni róla. Spike-ot bírom, bár rontott a helyzetén, amikor megpróbálta megerőszakolni kedvenc vadászunkat.

Áh, kicsit sem ijesztő... (háta mögé néz)
Az évad fő ellensége a Trió volt, akiket nem lehetett komolyan venni, bár az volt az érzésem, hogy az írók is viccnek szánták őket. Amúgy a sorozat történetének legbénább gonoszairól beszélünk. Voltak már jobbak náluk. Az évad másik nagy karakterfejlődését Willow produkálja, aki egyre inkább a mágia megszállottjává válik. Willow-ot mindig szerettem, viszont hihetetlen jól mutatták be a függőséget, hogy először minden szuper, aztán egyszer csak kicsúszik a lába alól a talaj. Aztán a végén ő lett az évad fő gonosza, félelmetes volt, még Buffy-nak is komoly gondot okozott, annyira erős volt. Amiért nagyon haragudtam az, Tara meggyilkolása, számomra ő volt a legjobb azonosulási pont, erre kinyírják. Annyira szimpatikus, segítőkész lány volt, kár, hogy a családjáról többet sosem tudtunk meg. Bezzeg Anya-t életben hagyták, oké, ő pont a 6. évad 2. felétől lett érdekes, amikor Xander az oltárnál faképnél hagyta és nagyon sajnáltam, hogy Giles-t is leredukálták mellékszereplővé.

A lelki válságok és a drámák nagyon bejöttek, így ez lett az egyik legsötétebb évad. Nekem nagyon bejött, valahogy ez az egyik hozzám legközelebb álló etapjuk, annak ellenére, hogy vannak hibái, viszont két igen emlékezetes epizód is volt a Tabula Rasa és a musical epizód. Egy 10/8-at simán adok rá.



A 7. évad ott folytatja, ahol az előző abbahagyta. Willow rehabilitáción van, Buffy Dawn-t tanítgatja vadászni, Spike-nak lelke van. Ennyi az évadkezdése. Jó volt ez az évad is, bár nekem annyira nem tetszett, engem zavart, hogy túlságosan is az átívelés dominált. Tudom, hogy sorozat záró etapjáról beszélünk, de nem nagyon voltak random vicces részek, amiket különösen szerettem korábban is. Ott kezdődött a baj, hogy engem a vadászjelöltek többségében idegesítettek. Tudtam, hogy miért vannak, de tudtam volna létezni nélkülük, mert folyton akadékoskodtak. Megértem a helyzetüket, de a fináléban kezdtem örülni, hogy egy-kettőt legalább eltettek láb alól.

A legnagyobb pozitívum Faith visszatérése volt, akit én nagyon csípek egy vagány, határozott csajszi, aki megtért. Sajnáltam, hogy a 4. évad után nem is tért vissza, bár addig az Angel-ben legalább jutott neki szerep, ha itt nem is. Szerintem elég jó ellenpólusa volt Buffy-nak. Sajnálom azt is, hogy csak évad vége felé hozták csak vissza, jóval előbb is megtehették volna. Kárpótoltak, hogy valami kapcsolatféleséget elindítottak neki Wood-dal. Utóbbi szintén egy jó karakter volt, túl is élt mindent.

A lelkes Spike nem volt rossz, mert közben előjött az az oldala, amit én szeretek. Kicsit túlságosan is nyálgépet csináltak belőle. A Buffy-val való kapcsolatát elvitték egy lelkizősebb irányba, ami nekem személy szerint tetszett. Sokat mélyítették a közöttük lévő kapcsolatot, bár az egész nem tiszta számomra. Amikor Angel beugrott vagánynak tűnt, vissza is tért az a rajongásom. Mondhatni úgy érzem, hogy kicsit kiheréltek Spike-ot

Buffy igazi vezetővé vált, aki hibázott, de többnyire jól végezte a munkáját. Akinek a jellemfejlődése nagyon tetszett, az Dawn-é, aki hisztis libából érett felnőtt nő lett, sőt a végső ütközetben is részt vett, Anya is előnyére változott, bár sosem szerettem igazán, de sajnáltam, hogy megölték, legalább volt egy szimpatikus beszéde. Xander-rel jól kicsesztek. Willow meg gyógyulgatott.

Annak ellenére, hogy az Első Gonosz volt a nagyon ellenfél, engem nem ijesztett meg, de nagyon is érezni lehetett a világvége hangulatot. Az is tetszett, hogy a háború különböző áldozatokkal is járt. Sok lány meghalt, Xander elvesztette az egyik szemét. Érezhettük, hogy ennek az egésznek mégis van tétje. Ha gonoszokról beszélünk, akkor érdemes megemlíteni Caleb-et, aki simán őrült, viszont hátborzongató alak. Nincs agyonkarakterizálva, de messze ő volt a leghatásosabb rosszfiú az évad folyamán. A finálé pedig tényleg epikus lett a csatajelenet miatt, ráadásul még Angel is beugrott, aki már korán sem olyan búskomor.

A győztes mosoly :)

A 7. évad tetszett, bár a vadászjelöltek idegtépőek voltak, viszont végig tapintani lehetett a feszültséget a levegőben, így egy viszonylag méltó lezárást kapott a széria. A régi szereplők elvitték a hátukon az egész. Egyedül a Spike és Buffy románc maradt meg bennem egy hatalmas kérdőjelként az utolsó párbeszédük miatt. A balta, a csata, a menekülés, a győzelem epic volt. A lezárás jó volt, így arra egy 10/8-at adnék, maga az évad 10/7,5. Maga a sorozat meg teljes joggal megérdemli 10/8-as értékelést. Nem bántam meg, hogy esélyt adtam neki, mert felejthetetlen élményt nyújtott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése