Oldalak

2015. július 28., kedd

Taylor Swift Book Tag

Az egyik kedvenc külföldi könyves vloggeremnél (Katytastic) láttam ezt a taget, ami könyvekhez kapcsolódik meglepő módon. A tag lényege az, hogy össze vannak szedve különböző Taylor Swift dalok címei, és azokhoz kell találni egy szerintünk ahhoz passzoló kötet. Gyógyíthatatlan Swiftie vagyok már hat éve, így összekötöttem a kellemeset a hasznossal, hisz imádom a könyveket is. Hál’ Isten nyáron már jó pár a kezeim közé került, amikről valószínűleg nem lesz kritika, mert lusta disznó vagyok, csak egy összefoglaló szerűség. Gyors voltam, aztán nem volt kedvem íráshoz meg pár film is lecsúszott, mondjuk elsődleges cél Supernatural és Forever dara ezerrel. Szerintem majd írok egy listát a kedvenc szerelmes párjaimról is majd, ha már nagyon nincs kritizálós kedvem.

1.    We Are Never Ever Getting Back Together – egy olyan könyv vagy sorozat, amit tiszta szívből szerettél, aztán szakítani akartál azzal


Stephenie Meyer: Twilight Saga


Sajnos nem tagadhatom le, hogy pár évvel ezelőtt sok tinicsajhoz hasonlóan én is imádtam ezt a könyvsorozatot, és igen bele voltam zúgva Edward-ba. Eléggé meghatározó könyvsorozatként maradtam meg az életemben és a pocsék filmeket is szerettem. Ma már kissé szégyellem ezt az egészet, hisz semmi sem történik benne, plusz annyi jó sztori lehetne benne, és Bella a világ legrosszabb főhősnője, de legalább a fiatalok olvasnak. Mai fejjel tudom, hogy mi sohasem jövünk újra össze SOHA. Ráadásul mennyi pénzt kiadtam érte francba.

2.       Red – egy könyv piros borítóval


Isaac Marion: Warm Bodies – Eleven testek


Szerintem ez az egyetlen könyvem, aminek piros borítója van, fogalmam sincs miért, amikor valójában a piros a kedvenc színem. Valahogy egyszerre tüzes és élénk, mégis visszafogott is egyben. Ez a könyv nekem a filmes borítóval van meg, ami nagyon tetszik. Valahogy sejteti, hogy vér meg zombik meg szerelem meg humor.

3.       The Best Day – egy könyv, ami nosztalgikus


Leiner Laura: Szent Johanna Gimi


Felidézi bennem, hogy milyen volt a gimi fél évvel ezelőtt, és azt, hogy mennyire naivan imádtam ezt is. Visszahozza a gondtalan kamaszkort, na, meg azt, hogy ekkor szívsz a legjobban, hisz 18 évesen tudnod kéne, hogy mi a francot kezdj az életeddel. Igazából ez kicsit túlságosan is idilli, de pont ezért szerettem, mert az SzJG a rózsaszín szemüveg.

4.       Love Story – egy könyv vagy sorozat, amiben tiltott szerelem van


Richelle Mead: Vámpírakadémi-ból Rose & Dimitri


Igaz, hogy még mindig az első részénél tartok, viszont számomra ők a legjobb tiltott pár. Szépen van bemutatva, hogy miért szeretnek egymásba. A legfontosabb pont, hogy benne van, hogy miért nem lehetnek együtt. Ez annyira reális és szívszorító. Az ember már az első kötetnél elkezd drukkolni, hogy gyerünk, legyen valamilyen kiskapu számukra.

5.       I Knew You Were Trouble – egy könyv vagy sorozat egy negatív karakter, akit akárhogy szeretnél, nem tudsz utálni


J. K. Rowling: Harry Potter – Piton professzor


Tudom, hogy ő igazából nem gonosz karakter, de ő a Harry Potter utolsó részéig elég kérdéses figura marad. Én szeretem Pitont, nagyon szépen van bemutatva a karaktere és a motivációi. Rowling ott ért el áttörést, hogy megsajnáltam ezt a figurát, persze féltem is tőle. Piton sorsa hiába hősies, de szerintem nagyon is szomorú, ugyanis ő sem azt kapta, amit megérdemelt, legalább egy boldog életet vagy igazgatói posztot a Roxfortban. Szívesen írnék számára valami mást, bár lehet így az emléke nem lenne olyan maradandó.

6.       Innocent (Kanye West-hez írta) – egy könyv, aminek a végét elrontotta valaki


Veronica Roth: A hűséges

Egy kedves ismerősöm szépen kikotyogta, hogy hogyan végződik a Beavatott sorozat, aztán sűrűn kért bocsánatot. Aki olvasta a trilógiát, tudja, hogy milyen hatalmas dolog történt a végén, ami után vegyes érzéseim voltak. Lehet, hogy ha nem tudtam volna, egész máshogy csapódott volna le bennem.

7.       Everything Has Changed – egy karakter egy könyvből egy hatalmas fejlődésen ment keresztül


Rachel Vincent: Vérmacskák-sorozatából Faythe Sanders


Igaz, hogy a sorozat 5. kötetétől tartok, de szerintem elég komoly változáson esett át. Az elején egy folyton lázadó, visszaszóló, hisztis huszonhárom éves lány, aki itt inkább gyerekként viselkedik, viszont ahogyan haladunk előre a történet folyamán próbál - sok vagy kevesebb sikerrel – a vezetői feladataihoz, megtanul türelmesnek lenni, felnőtt igyekszik lenni, hogy megmentse a családját. Már tényleg nem az, aki a sorozat elején volt, hanem elég rögös utat jár éppen be.

8.       You Belong With Me – a könyv, aminek a megjelenését leginkább várod


Meg Cabot: A neveletlen hercegnő naplója 11. Királyi esküvő


Iszonyatos módon imádom a neveletlen hercegnőt, szintén kiskamaszkori kedvenc. Emlékszem, nagyon-nagyon örültem, hogy végre kiderült jön a folytatás, ami még sajnos eddig nem jelent meg magyarul, ami Mia esküvőjéről szólt. Ahogy olvasgattam a tartalmát lesznek itt komoly galibák, én alig várom. Tényleg rosszul vagyok, hogy a kezembe legyen.

9.       Forever and Always – a kedvenc párosod


Marie Lu: Legenda-trilógiájából June & Day


A Legenda a legjobb disztópiás könyvsorozat, amit valaha olvastam. Nem gondoltam volna, hogy a két főszereplő románca ennyire be fog találni nálam, ráadásul ez az egész másodlagos a történések szempontjából. Nekik is annyira jól van bemutatva a kapcsolatuk. Tetszett, ahogy emiatt viaskodtak magukkal. Talán a könyv vége lett kissé túl filmszerű, de mindegy így is örültem, ahogy ők kezelve voltak. Mindkét főszereplő rohadtul jó karakter, főként June, akinek minden idők legjobb főhősnője címét innen is megajánlom.

10.   Come Back, Be Here – a könyv, amit legkevésbé szeretnél kölcsönadni, mert félsz, hogy túlságosan hiányozna


Kalapos Éva: D.A.C. 4. Nem gyerekjáték


Mert névre szólóan dedikálta nekem Kalapos Éva. Persze, hogyha idegrohamot kapnék, ha valami történne vele.

11.   Teardrops On My Guitar – egy könyv, amin sokat sírtál


John Green: Csillagainkban a hiba


Nem szoktam könyveken sírni, és ezen sem bőgtem, inkább megkönnyeztem. Lehet azért volt, mert a filmet láttam előbb, bár azon sem bőgtem.

12.   Shake It Off – egy könyv, amit nagyon szeretsz, és nem törődsz az utálókkal


Kiera Cass: A koronahercegnő


Nagyon vegyes a megítélése az új Párválasztónak, sokan nem szeretik a koronahercegnőt. Az elején én sem bírtam, viszont ahogy haladtam előre a történetben, egyre inkább tisztább lett a képem számomra. Persze, biztos igazuk van a negatív kritikáknak, de én akkor is imádom, és alig várom az új részt. Én megértem, hogy Eadlyn-t, miért olyan, amilyen,

Sosem gondolkodtam rajta, hogy melyik könyvhöz melyik Taylor Swift-dal kapcsolódhat, de most kiderült. Örülök, hogy megcsináltam ezt a taget, mert nagyon jópofa. Elismerem, hogy voltak olyan pontjai, amin eléggé el kellett gondolkodnom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése