Oldalak

2015. július 19., vasárnap

The Originals: Kritika a 2. évadról


Pontosan egy évig nem láttam egyetlen egy részt sem az The Originals-ból, de végre megtört a jég, hogy magamévá tegyem a vámpírcsaládi drámát. Azért nem hetiben folytattam, mert úgy éreztem, hogy úgy egyáltalán nem vártam, csak egy korrekt szintet hozott, így megvártam, míg az összes rész felgyűlik. A sorozat 1. évadát szerettem, viszont eléggé tele volt hullámvölgyekkel a folytonos területcserélések miatt és Claire Holt lelépett, de viszonylag jó szereplőket kaptunk, ami miatt érdemes belevágni. Amúgy nincs szükség a megértéséhez a The Vampire Diaries-ra. A 2. évad darálását már nagyon vártam, mert nagyon ütős cliffhangereket hagytak nekünk tavalyról elég annyi, hogy Mikaelson családi piknik, ami annyira jól sült el szerintem, hogy jobb lett, mint az előző etap.

A sorozat amúgy hétfőként került adásba. Ez a nap elég gyenge a CW-nál, fogalmam sincs miért. Sajnos az 1. évad végi csökkenés nem állt meg, bár nem esett sosem egy millió néző alá, de most is elég gyenge eredményekkel zárt az etap. Ha ezt mondjuk tartja bőven van esélye, csak aggasztó ez, mert lehet, hogy mégis máshogy gondolja ezt a csatorna, aztán kasza. Most úgy néz ki, hogy csütörtökre rakták, ahol az anyasorozattal fog együtt megküzdeni az életben maradásért. Amúgy szerintem a Vámpírnaplók következő szezonja az utolsó lesz, hisz Nina Dobrev kiszállt, ez nincs kijelentve, csak saját vélemény. Jó lenne, hogyha még az eredetiek kitartanának pár évig. Tovább spoileresen folytatom.



Ott hagytuk abba tavaly, hogy megérkezett Mikaelson anyu és apu, hogy szebbé tegyék számunkra a mindennapokat, plusz új vérfarkasok kerültek hatalomra, akiket szerencsére ki is iktattak. Az évad fővonalát Mikaelson anyu adta, aki családegyesítést szerette volna elérni. Az biztos, hogy szereti a gyerekeit, de őrült. Szeretett volna neki új életet adni, hogy mások testébe helyezte volna őket. Amúgy egy álszent némber, mert amennyire a vámpírokat rühellte, amikor ő is az lett, akkor nem akart meghalni és itta a vért. Szerintem a tinicsaj, aki játszotta az jó volt, de az afroamerikai nő elripacskodta, természetesen ő is az eredeti alakjában bizonyult a legjobbnak. Igazából az ő karakterét inkább szántam és megvetettem, mert pontosan ilyen volt. Sajnos nem esett bele az imádom utálni vagy az abszolút imádom gonosz kategóriában. Ezek ellenére ez a történetszál nekem nagyon tetszett.

Mikaelson família teljes létszámban megjelent a sorozat címéhez híven. Megkaptuk Finnt, aki boszorkánytestbe került, vele az volt a bajom, hogy inkább idegesítő volt és agyon tudtam volna csapni, legalább rühelltem is. A színésszel kapcsolatban vegyes érzéseim vannak, hát az eredeti testtulajdonos sem jött be. Mondjuk a kis ámokfutását is elnéztem. Milyen jót röhögtem, amikor felrobbant. A család többi részét azonban imádtam. Kol hatalmas figura volt, egy igazi ravasz róka, aki szeret kitolni másokkal, látszott Daniel Sharmanon is, hogy élvezte. Annyira sajnáltam, hogy az évad vége felé kinyírták, inkább Finnt kellett volna. Remélem, hogy vissza tudják majd hozni valamilyen formában. A másik abszolút kedvencem a szerintem kiaknázatlan Mikael volt, úgy bírtam, amikor Davina dróton rángatta, aztán begurult és öldösött. A kis bromance Klaus-szal is jó volt, kár, hogy ebből sem fogunk többet kapni.



Akit még nagyon megszerettem az új szereplők közül az Freya volt, aki a halottnak hitt nővér. Látszik, hogy sokat még nem tudunk a karakterről, egy kis titokzatosság lengi körbe. Nekem az is nagyon bejött, hogy egy abszolút talpraesett lány, aki a maga ura. Biztos, hogy neki is van vaj a füle mögött. Szerencsére jövőre ő is állandóként tér vissza. Kaptunk itt egy nagynénit, aki el akarta vinni Hope-ot, ez volt Dahlia, aki az évad 2. felében volt a főgonosz. Nagyon paráztatós, ijesztő és hatalmas karakter volt. Na, őt szerettem, nem akartam volna az útjába kerülni. Ráadásul az indokai is elég jól meg lettek magyarázva, ahogy anyuié is. Végül is örültem, hogy egyfajta happy endet kapott.

Az évad főszálában volt elég kraft, ahogy a legtöbb szereplőben is. Klaus továbbra is egy pszichopata, annak ellenére, hogy ezt bírom benne, azért valami jellemfejlődés lehetne nála így két év után. Oké, annyi van, hogy a lányát igazi szörnyetegként védi, de a testvéreivel való kapcsolata fejlődhetne, ahogy az önzését is enyhíthetnék. Most komolyan mi volt az, hogy kinyírta Gia-t, Elijah pártfogoltját vagy Hayley-t elátkoztatta, hogy egész végig a vérfarkas testében ragadjon. Szegény Elijah ennyit tudok hozzáfűzni, ő az abszolút kedvencem, hogy mit kellett átélnie. Poszttraumás Stressz Szindrómában szenvedett, hogy anyuci szembesítette a vérivás miatti bűneivel. Neki valahogy ezeket kellett átvészelnie, de megmaradt az eleganciája. Azt nagyon díjazom benne, hogy ennyire szereti a kis Hope-ot.



Hayley is komoly változáson esett át, hisz hibrid lett. Neki is meg kellett küzdenie a maga démonjaival, aztán igazi királynő és jó anya vált belőle. Tetszett, hogy határozottságot adtak neki. Amiért viszont haragszom az, hogy kidobták gyakorlatilag az ablakon Elijah és Hayley szerelmét, tetszik az ő kapcsolatuk, persze, maradtak ennek nyomai, de minek kellett Hayley-nek a kétdimenziós, szimpatikus Jackson-hoz hozzámennie? Nem értem most se, hogy miért sztornózták az egészet. Annyi falat volt, hogy lefeküdtek egymással, aztán nesze nektek. Köszönöm szépen Julie Plec, pedig látok egy csomó lehetőséget ebben a kapcsolatban.

Camille keveset szerepelt, de amikor itt volt, akkor jó volt. Valamiért nekem nagyon tetszik a Klaus-szal való kapcsolata, szerencsére komolyabb romantikusabb irányba nem terelték. Tök érdekes, hogy Klaus benne bízik csak meg, azt is bírom Cami-ben, hogy tökös csaj, így bárki ellen felmer lépni. Cuki volt az Elijah-val közös hétvégéje. Remélem, kicsit többet lesz képernyőn jövőre. Davina is igazi badass kiscsaj lett, bár jövőre fog beérni igazán, most ő a koven vezetője. Marcell továbbra kukázható szerintem. Claire Holt visszatért, aminek nagyon örültem, plusz Rebekkah később is jelen volt egy másik testben, bár Claire az igazi, de ez a színésznő sem volt rossz, szerettem nagyon ezt a figurát. Amúgy jó kis mellékszereplők is akadtak pl. Josh, akinek volt egy aranyos szerelmi szála egy vérfarkas sráccal, úgy összetörték a szívemet, amikor azt a srácot kinyírták, legalább valami happy lett volna itt, plusz Gia-t is bírtam.


Ugyanezt várom el a következő szezontól is, bár nem nagyon van elképzelésem, hogyan folytatják, mert a finálé lezárásnak is elment volna. A szezon fő szálai nagyon rendben voltak és már nem ment az agyamra, hogy a családtémát pedzegették minden egyes részben. Igazából itt is a karakterekkel vannak néha bajok, de a legtöbb szereplőt bírom. Szerintem egy 10/8-at simán megérdemel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése