Oldalak

2015. július 17., péntek

Teen Wolf: Robog az 5. évad


A Teen Wolf idén már az 5. évadját kezdte. El sem hiszem, hogy pont két éve találtam rá a szériára és szerettem bele. Azt is bizton állíthatom, hogyha összeállítanék egy top 5 kedvenc sorozatlistát, akkor ez tuti szerepelne rajta, jó látni, hogy azért fejlődött/fejlődik, persze, vannak még hülyeségek. A 4. évadot szerettem, annak ellenére, hogy elég összecsapott szezon volt, a végéről már ne is beszéljünk, de idén tiszta lappal indulnak valamennyire. A rajongók legnagyobb örömére húsz részt kapunk két részletben, szóval nyáron és télen is meglesz a heti adagunk, ráadásul a Comic Con-on kiderült, hogy lesz 6. évad is szintén 20 résszel.

Az első két részről akartam írni a kritikát, csak lusta és melegem volt, kint 40 fok van és a gép is inkább hőt ad át, ezért nem volt a múlt heti részről sem semmi, de most összekaptam magam. Jobb később, mint soha. Most is tovább tárul a természetfeletti világ kapuja, hogy újabb érdekességekkel bombázzanak minket. Az évad témája az orvosok, mármint nem köpenyes gyógyítók, hanem a szomszédszobában kísérletező Frankenstein teremtő kontárkodók. Engem valamiért az orvosok és a tudományok valamilyen szinten érdekel, ezért is jöttek be az első körben kiadott előzetesek, nagyon creepyk voltak. Tovább spoileresen folytatom.



Szerintem nagyon jónak ígérkezik az idei főszál, ezekkel a dokikkal, akik úgy döntöttek, hogy áthágják a természet, pontosabban a természetfölötti szabályait. Megcsinálják a maguk kis teremtményeit pl. vérfarkas-kanima. Sokat négy rész után nem tudtunk meg róluk, csakhogy kevés az idejük és Theo ismeri őket. Amúgy ezek a dokik bennem teljesen az American Horror Story: Asylum évadát idézték fel, amit imádtam a creepységével, szóval itt sem bánom, hogyha elgurul kicsit a gyógyszer. Gondolom, hogy valami háttérismertetés lesz, mert valaki hobbi szinten nem kezd el emberekből szörnyecskéket csinálni, hacsak nem őrült. Nekem a jelmezük is valamiért baromira tetszik, van benne egy kis félsz faktor is, de megvan a varázsa, bár radioaktív sugárzás elleni védőruhának tűnik.

A kezdés in media res-szerű volt, ugyanis egyből kaptunk egy lényt, aki le akarta nyúlni Scott alfaságát. Ennek kapcsán nekem nagyon bejött Tracy szála, hogy végül is szegény lány nem volt gonosz meg semmi ilyesmi, csak szerencsétlen kísérleti nyúl volt. Tetszett, ahogy elkezdték megismertetni velünk a karaktert, ezzel szemben a rendőrnek korábban jelentkező srác elég semmilyen a kinyírom Mr. Stilinski mentalitással. Valamit csináltak vele is, és olyan fogakat kapott, mintha a Supernatural-ból szalajtott vámpír lenne. Inkább az idegesítő felé hajlik. Ha már Tracyt kinyírták, akkor ez is mehet a levesbe. Persze, hogy Stiles-t, a kedvencemet kell elrabolni. Amúgy a dokik milyen hamar megszabadulnak a kísérleti patkányoktól, nem hagyják őket kibontakozni. Mondjuk, ez a Lucas mi volt, csak megmutatták, hogy ilyet is tudnak. Amúgy egy kis kötözködés, miért nem ment Scott a dokik után, hisz erős alfa meg minden, hátha több infót kiszed belőlük.



Ha már bele a közepébe kezdésről van szó, akkor vegyük elő Lydia-t, aki diliházba tengette a mindennapjait a nyitó részben. Elismerem, hogy hatásvadász volt az egész, de nagyon badass volt, plusz tényleg a szezon elé szögező volt. Még mindig iszonyat sok potenciál rejlik Lydia-ban és a banshee mitológiában, bár tavaly kaptunk ízelítőt, de még mindig nagyon kevés. Hihetetlen, hogy még mindig nincsen kiaknázva, így van ez Scott alfaságával. Egyszer szánhatnának egy teljes részt, hogy gyorstalpalót kapjuk abból, hogy mire képes egy igaz alfa, mert be tud hatolni az elmébe, már betegséget/sérülést el tud venni. Nem lehet belőle rendes farkas? Mi a helyzet az agresszióval? Arra gondolok, hogy tavaly Scott majdnem szétverte valaki fejét, és teljesen farkasos (majmos) lett az arca.

Scotton látszik azért, hogy fejlődik, pl. szép gondolat, hogy állatorvos akar lenni, meg a vezető énje alakul meg Stiles-szal legjobb barátok örökké, de még szerencsétlen és kissé nulla, pedig Tyler Posey tök jó fej a valóságban. Az fejlődés lenne, hogyha nem rúgnák szét a seggét, az első rész után kezdtem örülni, hogy végre, de visszatért ez. A szememet forgattam, amikor Liam állította meg skorpió izét. Az természetfeletti oldala nem nála, hanem Kira felett veszi át az irányítást szerintem, most is majdnem ölt, aztán megállították. Kira igazából aranyos Scott-tal és nagyon jól néz ki, amikor badass módban van, legalább nem kell megmenteni.



Stiles igazából önmaga, ezért szeretjük, és aggódik a végzős év miatt, bár most jelen pillanatban nagyobb baja is van. Malia-t én szeretem, tetszett az is, ahogy a Tracy ügyet kezelte. Kíváncsi vagyok, mikor érkezik meg anyuci. A legnagyobb kérdőjel számomra Parrish, akinek nagyon jó jelenetei vannak. Bízom benne, hogy a nyári finálékor kiderül, hogy ő mi, valami tűzlény, plusz máglyát pakol magának valamiért. Abszolút rendes fickó, csak rejtély, viszont nagyon ígéretes. Lydia-val tök jó jeleneteik vannak, náluk abszolút nem bánnék semmilyen romantikus szálat, bár legyen munkakapcsolat a titok kiderüléséig.

Sok rajongó bánatára el kellett búcsúznunk Derektől, mert Tyler Hoechlin a filmes karrierjére koncentrál. Nekem nem fáj a szívem érte, mert másfél évada nem tudtak mit kezdeni vele, maximum a Stiles-szal közös jelenetei értek valamit. Igazából sosem értettem, hogy mi ez a nagy Derek imádat, semmi extra nincs benne. Az biztos, hogy cameozni fog. Ha már ő nincs, akkor főszereplői státuszba láthatjuk Liamet, aki az egyetlen valódi tinédzser a színészcsapatban. Liam erős farkas meg segít a srácoknak, igazából ő a meleg haverjával működik a legjobban, olyan jókat röhögök rajtuk. Aztán a Pretty Little Liars-ban unatkozó Mike átugrott, hogy Theo legyen egy valószínűleg rosszfiú vérfarkas, bár kinézem belőle, hogy két vasat tart a tűzbe. Amúgy jobb, hogy itt tengődik. Van még egy csaj, aki elég egyértelműen Liam-mel kavar majd, nagyszájú, semmi extra.

Teljesen okés évadkezdést produkált a Teen Wolf, inkább olyan majd robbanni fog típusút, addig morzsát szór nekünk. 10/8-nál nem hiszem, hogy kevesebbet érdemelne. A sorozat mindig jó az évad nyitókban, kivétel az 1. évad. Egy dolognak iszonyat örültem még, hogy nem erőltették a majomszerű maszkokat, legalább nem kaptam röhögő görcsöt.


4 megjegyzés:

  1. Akkor nem csak nekem szúrja a szemem, hogy Scott, mint True Alfa, ilyen hihetetlenül gyenge?:DD Mármint alfa, ami miatt nagyon erősnek kéne lennie, és ráadásul True alfa, aminek még erősebbnek kéne lennie, de szerencsétlen, vagy nem tudja használni, vagy csak természet adta ilyen béna xdd Komolyan nem tudom...
    A negyedik évados átváltozás az arcán, az azért volt, mert szabadjára engedte a farkast, a gonoszt. Ezzel azt akarták sugallni, hogy majdnem rálépett a gyilkolászós szociopata Peter útjára. Hiszen ő is valami bazi nagy farkas medve volt még a sorozat elején, de vele ellentétben Scott visszafogta a "vadállatot".
    Teljes farkassá meg szerintem csak azok tudnak változni, akik ennek születnek, nem pedig átváltoztatják őket. Én legalábbis valami ilyesmire gondolok.
    Parrish-ra meg van egy elméletem. Mármint biztos hülyeség, de én valami olyasmire gondolok mint valami halál angyal/démon. Nem lehet megölni. És az előző/vagy mostani rész végén tűzben égve a karjaiban cipelte Tracy "hulláját", valami oltárféleséghez. (tudom, hogy az a fa, de valami olyasmi lehet)

    VálaszTörlés
  2. Nekem a Stiles & Malia páros szúrja a szemem (Mint a legtöbb teen wolf rajongónak) Igazából úgy hallottam szét fogják őket robbantani (na jó nem szó szerint XD ) , mivel a nézőknek nem igazán jött be Malia.
    Derek-ért nekem is fáj a szívem. Egyik kedvencem volt a sorozatban és ebben az évadban érezni, hogy hiányzik a humortalan feje.
    Igazából az ötödik évadnak három részét néztem meg eddig és hát mit is mondhatnék? (Aki esetleg még nem látta a 3. részt SPOILER!!!!) Stilinski meg Lydia anyja? Furcsa egy párosítás :D
    Egyelőre nekem még mindig Stiles az egyik kedvencem. Nélküle nem lenne Teen Wolf a Teen Wolf. Ami pedig Scott-ot illeti....csak engem irritál egyre jobban a feje? Az első évadban még imádtam, de egyre "bekébzeltebb" lett. Mióta igazi Alfa egyszerűen annyira el van szállva, hogy jön, hogy felrúgjam! (na jó nem)
    Egyébként meg témán kívül :D
    Ez a videó csak engem szomorít el valamiért? : https://www.youtube.com/watch?v=6G0VgZIJhyU

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is mondtam barátnőmnek, hogy majd mikor Lydia meg Stiles összejönnek, mert, hogy összefognak. Erre van egy nagyon jó elméletem, szóval tuti. Akkor ez a Stilinkski meg Lydia anyja párosítás, kicsit vérfertőzéseses lesz egy bizonyos szintig xdd

      Törlés
    2. Érdekes szituáció lesz az biztos, viszont akkor mi lenne Parrish-el? Szerintem a nézők többsége azért szerette meg őt, mivel alakul közte és Lydia közt valami:))
      Viszont még bármi megtörténhet. Már megszotuk, hogy a rendező kiszámíthatatlan. Szerintem én lennék a legboldogabb, ha Stiles meg Lydia között dúlna már a láv :D

      Törlés