Oldalak

2013. november 23., szombat

Once Upon A Time: a 3. évad 8 rész után

A Once Upon Time-ról azóta írni szerettem volna, amióta elkezdődött a 3. évad, de egyszerűen nem volt kedvem hozzá, mert nem vagyok különösebben elégedett az eddig látottakkal, viszont ez nem katasztrofális, hogy emiatt kaszáljam a mesevilágot. Most úgy érzem, hogy muszáj írnom, mert tegnap este láttam a 8. részt, ami akkorát ütött szerintem, hogy még mindig keresem az államat, mert egy elég meglepő lépést tettek meg a készítők és nemcsak amiatt lett jó a rész, hanem mert végre sikerült mindent izgalmasan tálalni, ami eddig egy-két rész kivételével nem igazán ment. Ezek után tűkön ülve várom a következő részt, mert adott egy jó folytatás lehetősége. Tovább spoilerezem.

Muszáj megemlékeznem az eddig történtekről, mert az eddig leadott részek felében voltak egyaránt jó, rossz és felesleges pillanatok. Ugye az egész család szerintem elég röhejes módon elment megmenteni Henry-t, aki a legigazabb hívő. Ez a pontja a történetnek karakterhű, hisz Henry még az átok megtörése előtt hitt az egész mesevilágban és egy gyerek, akik az ilyeneket még elhitetik. Mondjuk neki ez a valóság. Sokáig agyaltam, hogy mire kell Pán Péternek Henry, ami ki is derült.

Szerintem sok volt az olyan rész, amikor a Henry-mentőakció nem haladt, inkább a játékidőből ment az idő, amikor hoztak egy új szereplőt és annak az élettörténetét megismertük a másik oldalon. Emmáék hol erre, hol arra mászkáltak tehetetlenül. Szóval a történet nem igazán akart haladni. Reginát idézve Charmingék kempingeztek, míg Rumpi Belle-hallucinációja boldogította és a dilemmázott. Még így sem igazán értettem, hogy drága Pán Péter barátunktól miért parázik úgy mindenki.

Charming és Snow White drámázását is untam. Drága Daliásunk haldoklott, de Hook megmentette varázsvízzel, ami miatt a szigethez van kötve és ha elmenj meghal. Valahogy ezt a húzást úgy tudom elképzelni a készítőktől, mindig valami akadály van a kapcsolatukban, legyen még egy, hogy hadd izguljanak a nézők. Úgy is tudtam, hogy nem hal meg. Valahogy már szegények szerintem feleslegesek a történet szempontjából és csak vannak. Örülök, hogy végre belátták, hogy Emma egy felnőtt nő. Amúgy már kitalálták, hogy Charming hogyan jut haza. Miért kedveznek a fanoknak? Furcsa, engem mostanában idegesítenek.

Emma karakterfejlődése egész jó irányt vett. Jennifer Morrison is jobban hozza eddig, mint tavaly. Személy szerint örülök, hogy elkezdett varázsórákat venni Regina-tól. Engem érdekel, hogy mi rejlik benne és, hogy ebből mit hoznak ki a folytatásban. Egyedül a meglibbentett szerelmi háromszög nem tetszett, amit szerencsére egy rész alatt eltussoltak, mert Emma megmondta a két kis kakasnak, hogy ő a fiát akarja és nem foglalkozik szerelmi kérdésekkel. Amúgy a két pasi Neal és Hook. Mindkettőjüket kedvelem, úgyhogy győzzön a jobb férfi.

Regina újra gonoszkodós és olyan jó beszólásai vannak. Jobb a Gonosz Királynő Regina, mint a sírásra álló, aki előadja a magányos vagyok műsorszámát. Nyugalom az új szerelemlehetőségét neki is lesz majd, amiért őszintén szólva szurkolni fogok neki. Lana Parilla brillírozása azért sokat javított a néhol vontatott és idegesítő perceken. Amúgy egy költői kérdés: miért nem cserélnek ruhát vagy tisztálkodnak? 

Rumpelstilskin igazából csak volt, mert öt részen át ült a tábortűz körül és a csuhababát szorongatta, ami azt hittem Baeé volt. Nagyon pedzegették a közte és a Pán Péter között lévő kapcsolatot. Sejtettem, hogy van közös múltjuk. Valami gyerekkori dologra tippeltem és nem is jártam rossz úton.

Pán Péter, az évad gonosza szerintem egy jó figura, mert kellően lehet utálni és ahogy beszél már párszor behúzna neki az ember. Az az igazi tenyérbemászó figura, akiben semmi jót nem látsz, hát a múltjából is kiderül, hogy egy önző, gyáva féreg, aki mindenkit eltapos, aki az útjában áll. Szerintem a színész is jól hozza, bár amikor hallgatom olyan, mintha a Petinek felsőbbrendűség érzése lenne.


Az elég sok negatívum ideje egy kis pozitív hozzászólás a nyolcadik rész kapcsán, mert ez volt magasan a legjobb rész, az eddig leadottak közül. Nem tudom, hogy mi szállta meg a készítőket, de sikerült a tétet érzékeltetni és tudtam szorítani Rumpinak, hogy na talán ő megmenti Henry-t. Sikerült mindent egy kalap aláhozni. Lehet, hogy az is sokat segített, hogy korlátozott volt a jelenléte a királyi párnak. Ez a rész Rumpelstilskin és Pán-show volt. Elkezdtük megismerni Rumpi gyerekkorát, akinek egy szánalmas csaló volt az apja és igazából nem szerette a fiát, akivel eljutott Sohaországba. Apa ott akart maradni, ezért elhagyta a fiát, hogy újra gyerek legyen, aki Pán Péter. Néztem két percig, próbáltam feldolgozni a sokkot, hogy Pán Péter Rumpi apja, mert erre a csavarra egyáltalán nem számítottam. Nagyon szépen építették fel az egészet, a mesevilágot és a jelent. Az is nagyon jó csavar volt, hogy kiderült Pánnak Henry szíve kell ahhoz, hogy életben maradjon. Persze, Henryt mással etette meg, pedig azt hittem, hogy ez nem történik meg, mert így Pán mindenható lett. Rumpit pedig bezárta Pandora-szelencéjébe, azért várom a jövő heti részt, ami két hét múlva lesz.

Összességében: 10/5,5 - eddig maga az évad, de a 8. rész 10/9
Elég sok negatívumot felsoroltam az eddig évad kapcsán, viszont padlóra küldtök a 8. résszel, úgyhogy kíváncsi vagyok mit hoznak ki ebből a helyzetből. Remélem hatásosan és jól oldják meg, mert ez a rész is azt bizonyítja, hogy van még kraft ebben, bár a nézettsége is acélosabb lenne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése