Oldalak

2013. november 16., szombat

Supernatural: a 7. évadról

A Supernatural-nak elértem a leggyengébb szezonját, amire sokan rámondták, hogy így-úgy pocsék. Szerintem sok sorozat szeretne ennyire pocsék hetedik etapot. Annak ellenére, hogy szerintem is méltatlan a korábbi színvonalhoz ez az évad, de számomra még megőrizte azt a szerethetőséget, ami miatt röpke másfél hónap alatt a szívemhez nőtt a széria. Bízom benne, hogy innen már csak feljebb visz az út, hisz a 8. évadnál már újra visszatért a minőség a többség szerint. Szóval Sera Gamble-t én pokolra kívánom-e? Nem, mert szerettem a 6. évadot, de azért jobb, ha egy férfi szereplőgárdával rendelkező sorozat, inkább egy pasi kezében van. Tovább spoilerezem...

A 7. évad szerintem sem volt jó, pedig én a sokat kritizált 6. évadot szerettem, sőt én azt egy kimondottan jó etapnak tartottam a hibái ellenére is. Ott rossz volt a nyitóepizód, aztán a többi rész egész korrekt lett, itt viszont a nagyszerű évadnyitó rész ellenére néhány kiemelkedő részen kívül nem voltak különösebb fénypontok. Itt is a heti szörnyes esetekhez tértek vissza, amik között akadtak érdekesek, viszont időhúzásnak tűntek. Magyarán túl sok volt a töltelékrész, azonban ami az évad főszálával foglalkozott az sem volt különösebben jó. Amúgy olyan volt, mintha némely rész önismétlés lett volna, mert az 1. évadot idézték egyes esetek, így másfél hónap után bennem még mindig elevenen él az 1. évad. Mintha néhol egy tipikus nyomozós sorozat lett volna. Plusz a fiúk kapcsolatához sem adtak pluszt.

Miben van megint a hiba? Természetesen a főszálban. Castiel-nek hála ellepték a földet a leviatánok, akik nem voltak jó ellenfelek. Túl sokszor voltak fölényben meg félelmet sem keltettek bennem, mint mondjuk Crowley vagy az angyalok vagy a isteni Castiel. Másrészt nagyon röhejes volt a külsejük, amikor az emberi fej méretű CGI szájukat mutogatták, hát nagyon mű volt és nagyon gagyik. Egyszerűen túl nagy falat voltak a fiúknak. Az utolsó részekben elég random megoldásnak tűnt az ellenük való fegyver is. Egyszerűen nem tűntek veszélyesnek meg gyakorlatilag az évad végéig az ő száluk semennyit sem haladt előre. A tervük az legalább jó volt plusz a főnöküket alakító színész is.

Bobby halála is értelmetlen volt, főleg, hogy utána szellemet csináltak belőle. Egyszerűen olyan volt, mintha ez azért kellett volna, hogy plusz bosszúmotivációjuk legyen a srácoknak. Én bírtam az öreget, úgyhogy sajnáltam, hogy kinyírták, annak ellenére, hogy egy jó részt kapott, amiben legalább jobban megismerhettük a vadászati előtti életét. Szerintem jobb apjuk volt a fiúknak, mint az igazi apjuk, mert egy kicsi gyerekkort akart adni nekik. Nem is értem, hogy minek kellett visszahozni a halálból.

Castiel is eléggé hiányzott. Az ő jelenléte valahogy fel tudja dobni a jeleneteket, úgyhogy eléggé örültem, amikor az évad végén megjelent újra. Elismerésem Misha Collins-nak, mert idén többféle szerepet is el kellett tudnia játszania. Az Istent félelmetesen alakította, de a zakkant Cas is bejött, viszont nem értettem, hogy miért nem akart harcolni. Már 5 rész óta mondogattam neki azt, hogy a te hibád a szörnyek, úgyhogy te is küld vissza őket, amit Dean is megmondott neki.
 

Az évad alakítása kié? Mark Pellegrino zseniálisan jó volt Luciferként újra. Sajnos nagyon-nagyon kevés részben szerepelt ő is, mert annyira tökéletesen utálatos volt. Itt a másik gondom, hogy Sam kattantságával nem is foglalkoztak, csak közbe. Aztán Castiel ezt átvette és eltűnt, pedig Markot imádtam. Amúgy szerintem így utólag ilyennek kellett volna lennie Lucifernek az 5. évadban.

Sam és Dean párszor értelmetlenül vitatkozott erről-arról, aztán ennyiben a testvéri kapcsolatuk ki is merült. Most már tényleg én is unom, hogy fasírtban vannak. A 8. évadban is veszekednek, de legalább le is oltják a másikat tisztességgel. Nem is igazán változott a kapcsolatuk. Amúgy akadtak jó poénok meg élvezetes volt az egész, de más nem igen.

Összességében: 10/6
Ez gyenge volt, viszont ennél lejjebb már nincsen. Eddig a 8. évad egész jó, engem az 1. évadra emlékeztet. Amúgy Jensen Ackless-től olvastam egy interjút a showrunner-váltásról, amiből azt szűrtem le, hogy örül az új főnöknek. Szerintem is jobb, hogy ha ezt a szériát más dirigálja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése