Oldalak

2013. november 30., szombat

Game of Thrones (Trónok harca): az 1. évadról

 

A Trónok Harca enyhén szólva sem az én stílusom, bár mostanában az ellenkezőjéről győznek meg a sorozatok, de elég szkeptikusan álltam ehhez, viszont miután pozitívakat írt róla Tibi, gondoltam egy próbát megér, hisz ő sem rajongója nagyon az ilyen típusú sorozatoknak, mégis tetszett neki. Azért tartottam tőle, mert attól, hogy még valami közönség kedvenc nem biztos, hogy bejön, így két hónapja megnéztem a pilotot, ami egész jó volt és utána a nagy Supernatural-darában nem került rá sor, de a hét elején be is fejeztem a "remekművet". Szerintem enyhén túl van hypeolva, de ezek ellenére jó sorozatnak tartom. Valahogy én nem láttam meg benne azt a varázst, amiért itthon is netes körökben ennyire népszerű legyen.

Szerintem nagyon lassú volt a cselekményhaladása és vontatott is volt. Én részek végén történt cliffhangerek miatt néztem végig, mert oda mindig sikerült valami jó kis csavart bedobni. Szóval látok abban jogos kritikát, amikor valaki azt mondja, hogy beszélnek, szexelnek, beszélnek, de azért a dialógusok szerintem jól megvannak írva és még tanulságot is levonhat belőlük az ember. Talán a lassúság azzal is magyarázható, hogy sok a szereplő és 1000 oldalas könyvből kellett forgatókönyvet írni. Nekem fogalmam sincs az alapműről, de nem tervezem elolvasni, mert annyira nem érdekel. Az egészet alapozásnak éreztem. Magyarán, hogy előkészítenek mindent a trónért folyó harcokhoz, hiszen a végén kirajzolódott, hogy kik pályáznak a koronára, plusz engem érdekel az is, hogy miféle szörnyek jönnek el a téllel.

Maga a világ megalkotása középkorszerű, hisz minden jelentős férfi lovag, de én kiakadtam azon, hogy mennyire tárgyként kezelik egyesek a nőket. Tudom, hogy nem mindegyik karakter volt ilyen, viszont engem az ilyenekkel fel lehet bosszantani. Főként akkor, amikor egy férfi mindenféle következmény nélkül megüt egy hölgyet. Nem vagyok feminista, viszont mentem volna gyilkolászni, főként mert általában olyan ütött meg nőket, akiknek nagy volt a pofájuk. A férfiaknak kedvező meztelenkedős jeleneteket is sokallottam.
Ezek ellenére sikerült méltóságos és talpraesett női karaktereket írni. Szerintem erre a legjobb példa Daenerys Targaryen, aki nekem személy szerint az egyik kedvenc szereplőm lett. Például nála észrevehető egy pozitív irányú jellemfejlődés. Az elején egy érzékeny kislány volt, aki a bátyja akaratát teljesíti, viszont a végére egész magabiztos lett. Tényleg  igazi királynővé érett. Kíváncsi vagyok, hogy ő hogyan fog boldogulni a harcban. Arya Starkot pedig a tipikus fiús lány karakter volt, aki nem akart hölgy lenni, hanem harcos. Az ilyen típusú karaktereket mindig kedveltem, főleg az ilyen férfiak uralta világban.  Catelyn Starkot is egész szimpatikusnak találtam.

Akadtak szimpatikus férfikarakterek is, bár azok között volt olyan is, akit nem bántam volna, ha mondjuk kinyírnak. Többségében a Stark urakat kedveltem, én közéjük sorolom Havas Johnt is. Leginkább Ned Stark volt szimpatikus, viszont ami vele történt az enyhén lesokkolt. Nem is gondoltam volna, hogy ilyet megmernek az alkotók lépni. A Lannisterek közül Tyrionon szórakoztam remekül. Igazából egy feslett fickó, de mégis tudtam kedvelni, mert voltak jó dumái. A rokonságát kiirtanám, mert ők a negatív szereplők.

Amire viszont abszolút nem lehet panaszom az látvány. Nem tudom, hogy mit forgattak szabadban és csináltak meg CGI-al, de teljesen valósághű lett a díszlet, a jelmezek, a kor, a helyszínek. Ahhoz képest pedig, hogy az HBO egy kábelcsatorna azért adtak a küllemre. Olvastam is valahol, hogy leginkább ez viszi el a pénzt. Ja a színészeknek ne legyen bajuk a fizetésükkel.

Összességében: 10/7
Lassúság és nők tárgyiasítása zavart, szóval nem látom benne a nagyságot, de potenciál lehet benne. Nekem nem lett a kedvenc sorozatom, viszont megnézem a maradék két szezont, hisz csak 20 együtt. Azért sikerült valamennyire az aggályaimat eloszlatniuk. Egyelőre azért szünetre rakom a koronáért való háborút.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése