Oldalak

2013. november 9., szombat

Supernatural: a 6. évadról

Már egy hete végére értem a Supernatural 6. évadának is, de elég sok dolgom akadt, úgyhogy csak most tudok írni róla. Amúgy a 7. évad elején tartok. Szóval ez az évad, amit sokan átkoznak, főleg Sera Gamble miatt, hogy egy szétrombolta a sorozatot, kettő eltüntette a jellegzetességeit, három minek a 6. évad a tökéletesen lezárt 5. évad után. Nem lehet még egy olyan epikus sztorit alkotni, mint, hogy Lucifer jön és elpusztít mindent, viszont a kidolgozatlan 5. évadnál szerintem jobb lett a 6. évad. Persze, nem volt akkora, mint az előző, de itt éreztem a tétet, csakhogy sajnos megint a főszállal kicsit elúsztak. Tovább spoilerezem...

Keszekusza volt az évad főszála, ugyanis nem tudtam eldönteni, hogy melyikkel igyekeznek foglalkozni, inkább mintha hat részes minisztorik lettek volna az évadon belül, ami hol jobb, hol rosszabb lett. Végig jelen az angyal polgárháború volt, amiből sok mindent nem láttunk, közben feltűnt Castiel és Rafael, hogy megtudjuk, hogy egymás ellen harcolnak a Menny vezetéséért. Rafael barátunk követni akarta a sorsot, hogy Lucifer Samben és Mihály Adamben megküzdjenek egymással, mi meg pusztuljunk ki. Olyan keveset szerepelt Castiel. Persze, a végére értelmet is sikerült adni a szerepének, de ez a fapofa angyal az egyik legnagyobb poénforrás, és, úgy megkedveltem, hogy élvezet nézni. Amúgy ő kapta az évad egyik legjobb részét a 20.-t, amiben végül is dilemmázott, hogy helyes-e amit tesz, miközben elárulja a barátait. Szerintem teljesen meg lehetett érteni, ezért nem értettem egyet Dean-nel. Amúgy az utolsó részben teljesen félelmetes lett, én is féltem tőle,ahogy "Istené" vált.

 

Az 5. évad végén hatásvadászatként Sam visszatért a Pokolból egy kissé hiányosan. Az évad feléig Dean és mi nézők próbálunk rájönni, hogy mi van vele, mert egyszerűen érzéketlen lett és rideg. Mivel nem volt lelke, ami érzéseket adott volna neki, ezért rideg és ijesztően racionális lett. Ja, ilyenkor gondol bele az ember, hogy jó, hogy az eszünket és az érzéseinket együtt használjunk, mert a rideg racionalitás sem lenne tökéletes. RoboSamet nem szerettem, mert nagyon ijesztő volt, viszont érdekes elgondolás volt, hogy nem volt lelke. Kíváncsi vagyok, hogy a 7. évadban mikor jön az összeomlás. Végül is tetszett ez a szál. Mondjuk párszor behúztam volna neki.

Anyucit is keresték, aki minden szörny anyja. Ez egy egész érdekes elgondolás, viszont ezt hamar lezárták. Ellenben túlzásnak tartottam, hogy hirtelen mindenféle Alfákat hoztak be, akiknek később jelentősebb szerepük nem is volt. Amúgy tetszett, hogy behozták a Purgatóriumot. Jó tudni, hogy a szörnyek hova kerülnek pusztulásuk után.

Muszáj kiemelnem az évad két remek mellékszereplőjét. Crowley, aki a Pokol királya lett. Én nagyon bírtam az előző etapban. Amúgy egy abszolút stílusos fickó, akinek remek szövegeket adtak a szájába. Sajnos ő sem szerepel sokat, pedig a jelenléte sokat dob a jeleneteken, mert van tartása. Akit még nagyon bírtam a laza Balthazar angyalt, aki Castiel-nek jóbarátja és lelkeket meg fegyvereket gyűjt. Az enyhe szarkazmusa és a benyögései abszolút szimpatikussá tették, ezért sajnáltam, hogy kinyírták. Samuel, a srácok nagyapja is visszatért feleslegesen. Nem derült ki, hogy miért van itt, csakhogy mit akar és, hogy milyen rosszul viszonyul az unokáihoz. Nem is bántam, hogy meghalt. Igazából ő miatta lettek a srácok Cowley csicskásai. A Halált is nagyon bírtam, hogy igazából semmit sem kap a srácoktól, mégis segít nekik, egy igazi úriember.

A mitológia is tágult ugye az Alfákkal és a Mindenek anyujával, plusz láttunk tündéreket, ami bizarr módon passzolt ebbe a világba. Nagyon bírtam azt a merészséget a készítőknek, hogy mertek másokat kritizálni vagy, hogy volt öniróniájuk, amiket az alternatív valóságos részek mutatták. Ezek közül a kedvencem a 6x15, amikor Sam és Dean alakította az őket játszó színészeket, ahogy mindenki előkerült és még Eric Kripke is felbukkant, plusz ahogy a két színész házat is megnéztük, azért voltak túlzások.

Összességében: 10/8
Lehet, hogy meglepő, de megérdemel ennyit, mert még mindig szórakoztató, csak kezdjenek valamit a főszálakkal, mert jók voltak a mellékszereplők, a srácok is és az alternatív világos részek nálam mindent vittek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése