Oldalak

2013. január 26., szombat

Miért "rosszak" a kötelező olvasmányok?


Ez a kérdés motoszkál pár napja a fejemben, hiszen a legtöbben muszájból vagy egyáltalán nem vesszük kezünkbe a kötelező olvasmányokat, mert ott van ez a szó, hogy kötelező, mert az a kötelességed, hogy elolvasd, és amit általában ráerőltetnek az emberre azt nem szeretné megcsinálni, ezt tapasztalatból tudom, mert én is megszenvedek a kötelezőkkel, pedig szeretek olvasni.



Most Puskin Anyegin című művét kéne olvasnom, ami mindössze 150 oldal, de nem visz rá a lélek, mert dögunalmas, a cselekmény ül és a könyv fele annyi lenne, ha az író a személyes véleményét nem fűzné bele. Azt hiszem ezek a kötelező olvasmányok hibája, mert nem érdekli az embert, szenved vele és untatja. Én is tudom, hogy például A kőszívű milyen szenvedés volt, úgy sikerült kivégeznem, hogy minden nap olvastam 50 oldalt nyögvenyelősen. Amúgy azon is gondolkodtam, hogy miért csak olyan regényeket adnak fel, amiben a főszereplők férfiak többnyire, oké a romantikusokban nem annyira, de miért nem lehet normális női  főszereplős könyvet ajánlani, mint Jane Austen művei, ez személyes gondom, hogy mindenben pasik érvényesülnek, nem, mintha annyira feminista lennék, azonban a kedvenc könyveim főszereplői lányok.

A probléma szerintem az, hogy nem a megfelelő korosztálynak ajánlják ezt, mert nem igazán tudják értékelni tisztelet a kivételnek, de Az egri csillagok és a A kőszívű ember fiai értékét nem látom, biztos bennem van a hiba, hogy ezeket a nagyszerű magyar alkotásokat nem szeretem, viszont később sem szeretném ezeket elolvasni. Ezek a könyvek nem ösztönzik az én korosztályomat olvasásra, hiszen elég nehéz könyvek és túl sok bennük a leírás. Jó nem azt mondom, hogy a Harry Pottert kellene ajánlani, ami szintén jó könyv, de a magyar ifjúsági irodalomnak vannak mai és régi gyöngyszemei, amik érthetőek, nem nehezek és lehet, hogy a tizenéveseket is rávenné az olvasásra. Például én a Harry Potter sikerét is a könnyen érthetőségében látom és J. K. Rowling sem a semmit hajtotta oldalakon keresztül. A személyes kedvenc könyvsorozatom a Szent Johanna Gimi simán lehetne kötelező, hiszen magyar író tollából van.

Szóval én ebben látom a kötelezők baját, ennek ellenére muszáj lesz továbbra is elolvasnom őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése