Oldalak

2013. január 6., vasárnap

Albumkritika: Radics Gigi - Vadonatúj érzés


Radics Gigi a Megasztár 6. -utolsó- szériájának legfiatalabb győztese. Állítólag ő nyert a műsor történetében a legnagyobb fölénnyel, bár ebben kételkedem Rúzsa Magdi miatt. A mindössze tizenhat esztendős lány már kezében is tarthatja első szólólemezét mielőtt a nemzetközi karrierbe vág, hiszen Quinci Jones a néhai Michael Jackson producere felkarolta és néhány nemzetközi és hazai dalszerző/producer is komponált az albumra, három dal megírásában Gigi is részt vett.


A Vadonatúj érzés pop és R'n'B kategóriát erősíti finom elektronikus elemekkel. Nem az én stílusom ez a korong, mert hiába van ez a rengeteg világhírű nagymenő, de nem kapunk egy egyedi és mély korongot, hanem az átlagosnál talán egy fokkal jobb darabot. Az a legnagyobb baj, hogy a legtöbb szám belesimul a tipikus maistream popzenébe, így felejthető dallamokat kapunk. Mondjuk nagy filozófiai gondolatokat nem várok egy mindössze tizenhat éves lánytól, mert sokat még nem tud a világról. Földbe döngölni sincs jogom, mert én is ennyi idős vagyok, és nem tartok ott, ahol ő, ezért becsülöm is, viszont tény és való, hogy egy átlagos hallgatós darabot csináltak, amin érezhető némi Beyoncé-hatás. Gigi korongja azonban jobb, mint kortársaié vagyis idézőjeles kortársaié, mint SP, Lola, Barbee, Fluor, és az is tetszett, hogy nem erőltették rá a halálosan szerelmes dívát.


A számomra a legnagyobb pozitívum a koronggal kapcsolatban a dalszövegek témája, hiszen ezek az énekesnő korának teljesen megfelelnek. Maximum két szakítós, elválós szám van az Úgy fáj, ami a kihagyhatatlan zongorás ballada szép is és a Just Go, ami poposabb és mondja, hogy menj személyében. Számomra tényleg hatalmas plusz, hogy ezek egy tizenhat éves lány szájába valók. Kapunk itt hálálkodó dalt a Vadonatúj érzésben, ami a korong egyik fénypontja. Jó a hangszerelés és kellemes R'n'B szerzemény. Van az az maradok, aki vagyok a Csak egy lány vagyok személyében. A már közhelyesnek számító lépj tovább üzenet is benne van három számban. A lemez szerintem másik legjobb száma a Hangogban élek, ami a zeneszeretetéről szól, talán egy kicsit színházas, de számomra ez testesíti meg az igazi fülbemászást. Amúgy van még Ruhamániás dal és klubhimnuszként avanzsáló nóta a Látomásban. Négy angol nyelvű tracket is kapunk, amik szerintem baromi felesleges voltak, hiszen három csak angol nyelvű verziója a magyar számoknak a negyedik a fent említett Just go. A szövegek hétköznapiak és egyszerűek. A zene inkább a populáris és felejthető. Nekem ezek okozták, azt, hogy néhol egyhangúvá vált az egész.

Összességében: 5/3 - fele más az egész, ezért nem adok jobb pontszámot. Hogy is mondta Szirmai Gergő? Se nem jó, se nem rossz, szóval így okés. Én is így vagyok ezzel, bár lehet, hogy elnézőbb lehettem volna, hiszen debütáló korongról van szó. Szerintem nem. Amúgy elég tinédzserbarát, nincsenek benne szexuális utalások és kimondottan igényesebb, mint a mai tinisztároké, úgyhogy meghallgatást megért, meg a lányok találnak hozzájuk kapcsolódó nótát pl. a Ruhamánia című dalocska személyében, van a szokásos nehéz időszakokra, a megszokott sablonok.Rúzsa Magdi tavalyi korongja után talán a második legjobb nem harmadik Heaven Street Seven-é az első hely.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése