Oldalak

2013. március 29., péntek

Pretty Little Liars: Kritika a 2. évadról

A Pretty Little Liars nagyon megszerettette magát velem, hiszen a 2. évadot is hamar ledaráltam, ami talán szerintem jobban is sikerült, mint az első. Igazából nem tudom, hogy miben rejlik a vonzereje a sorozatnak, engem leginkább a rejtélyszálakkal vettek meg, de az utóbbi időben a magánéleti szálak is érdekeltek, hiszen végre történtek olyan dolgok, amiket vártam, hogy megtörténjenek. Néha már horrorba csapott át az egész, bár apróbb negatívumok így is voltak a szezonban. Tovább spoilerekkel folytatom...



Talán a szezon eleje indult döcögősen nekem, mert nem igazán értettem, hogy Ian hogyan akadt fent és hogy tudott elmenekülni. Először azt hittem, hogy A tette, hogy leszedte, de később előkerült a fickó, bár akkor már tényleg igazából halott volt. Az első pár részben Ian testének előkerüléséig, őt keresték a lányok, hát nekem nem hiányzott, legalább nem láttam az önelégült fejét. Lassú volt az első hat rész, azok annyira nem is tetszettek. Plusz izgalmasnak tűnt a pszichológusszál, de nem igazán bontották ki, ezt sajnáltam, mert többet ki lehetett volna hozni belőle, viszont a lezárása meglepett, hogy rájött A kilétére és megzsarolta őt.

A falat attól kapartam, hogy megint elkezdtek nyomozni Alison gyilkosa után. Én meg végre azt hittem, hogy ez le van zárva, hát nagyon behúztak a csőbe, minek idegesítenek vele. Engem nem érdekel, hogy ezzel az utálatos lánygyerekkel kivégzett, hiszen meg tudtam érteni, hogy miért nyírták ki. Egyébként egy nagyon jó komplex karakter, ilyen szempontból jó, hogy visszatér a flashbackekben. Hihetetlen manipulatív és törtető, ezért érdekes, viszont én már ezt elhúzottnak érzem, mert annyi a kavarás, hogy ki tette. Lehet, hogy Jenna, Garrett, Melissa, Jason vagy a szomszéd néni. Azért ebben annyi tetszett, ahogy kiderült mennyien ki akarták nyírni a csajszit.


Az A, aki néha ember feletti magasságokba emelkedett a cselekedeteivel. A nyaka körül szorult a hurok, de igyekezett lazítani rajta, így örültem, amikor majdnem lebuktatták, végül kiderült, hogy Mona az A. Azt mondta, hogy a lányok elvették tőle Hannah-t, ezért zaklatta őket. Könyörgöm, A üzenetei és Allison halála hozta újra össze őket. Tényleg lökött a csaj. A meg nem értett zseni. A finálé végén érkezett a főnök, a vörös kabátos, ami olyan, mint, amit Alison használt a nyomozásai során, úgyhogy gondolom ő az. Kiderült, hogy az volt a cél, hogy lebukjon Mona. Aztán volt szó A-csapatról, ami szerintem logikusan hangzik, hiszen nehezen hiszem el, hogy egyedül csinálta volna az egészet. Szóval nem számoltunk le a gonosszal. Megleptek vele, hogy Alisont zaklatta először A, viszont logikusnak tűnt, hiszen ő bántott mindenkit. Ő meg a saját kezébe vette a dolgokat és elkezdett nyomozni után. Ez kellett, hogy összeálljanak a kirakós darabjai.


A szappanba ment a drámázás, viszont szerintem mos sokkal jobban kezelték ezeket, mint az első szezonban. Aria és Ezra érdekes maradt, mert kiderült a viszonyuk és én ezt vártam végig az első évad alatt, hogy mikor buknak le. Végül is szép volt, hogy akármi történik együtt maradnak. Spencer és Toby is aranyos volt, és sajnáltam Spence-t, hogy Toby védelmében szakított vele. Hannah és Caleb megvoltak. Emilynek volt két új kapcsolata, hát Samara üde színfolt volt, kedvelem Claire Holtot, úgyhogy öröm volt újra látni és visszatért Maya, akit valaki zaklatott, de jó volt őt is újra látni, tényleg megleptek vele, hogy visszahozták. A mellékszereplők is kaptak pillanatot, Mike kleptomániája, Holden betegsége vagy Jason családi háttere. Megjegyzem, hogy míg a hideg futkározott a hátamon az elején Jasontől, a végére sikerült megkedvelnem, főleg, hogy kiderült Spencer féltestvére. A főszereplő lányok közül Hannah, a kedvencem laza, normális, jófej, szimpatikus, jó barát, Aria, bírom, Spencer, ha nem nyomozott elég sótlan volt, Emily, a szürke kisegér.

A finálé izgalmasabb lett, mint az előző és végre hagytak egy normális cliffhangert. Itt is leginkább a vége ütött, ami egy akciófilmbe is beleillett volna. Azonban zavart a Fekete hattyú és Melissa-Garrett-szál, mert nem értettem, hogy ezek hova akarnak kifutni. Jenna-ból jó ötlet volt látót csinálni, mert így kiszámíthatatlan. Sokkal jobban tetszett, mint az előző szezon zárása.

Összességében: 10/8
Jobb lett, mint az első szezon. Néha paráztattak, néha nyomozgattak, néha szerelmeskedtek, szóval zajlottak az események. Azért ez még mindig csak egy tinisorozat, ezért nem adok nyolcnál jobbat. Kíváncsi vagyok, hogy az A-ügyet meddig lehet csűrni-csavarni még.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése