Oldalak

2013. március 7., csütörtök

Filmkritika: A Diktátor (2012) - Ő, mi ez?

Angolórán volt szerencsém látni ezt a "remekművet", hát erről is nehéz írni, de nem azért, mert olyan pozitív és jó, mint a Napos Oldal. Két különböző műfaj, úgyhogy nem lehet összehasonlítani ezeket. A tanár rendes volt és megengedte, mert hóvihar volt múltkor és egy csomóan hiányoztak.

Tartalom: Sacha Baron Cohen (A leleményes Hugo) Borat, Alig G és Brüno után újabb nagyszabású karakterrel ajándékozza meg a mozinézőket: a világ legkülöncebb és legegoistább diktátorával, Aladeennel.
Az elpusztíthatatlan szakállú Aladeen, aki pénzéhes celebeket fektet meg és megbundázza saját olimpiáját, akkor kerül a nemzetközi figyelem középpontjába, amikor felröppen a hír titkos atomprogramjáról. Egy félresikerült merényletet követően Aladeen egy fillér nélkül magára marad New York utcáin. Kivégzettnek hitt honfitársai elől menekülve Aladeen úgy dönt, visszaszerzi hatalmát, ami egyfelől fergeteges összeütközésekhez vezet a viselkedésén megbotránkozó amerikai polgárokkal, másfelől olyan felfedezésekhez, melyek leleplezik Amerika külpolitikáját.


Kíváncsi lennék, hogy Sacha Baron Cohen gyerekei mit szólnának, ha látnák az édesapjuk polgárpukkasztását. Én személy szerint nem tudom, hogy büszke lennék vagy szégyellném. Állítólag civilben normális, bár kételkedem ahogy elnéztem és, hogy olvasom ő is jegyzi a forgatókönyvet. A figurája is egy zakkant fickó, egy tipikus diktátor parodizálva, akivel szerintem nem igazán szimpatizál az ember és sokszor túl is lép a határokon. Szerintem nem is a karakterek az alapjai az egésznek vagy a történet, ami szintén egy elborult elme szüleménye, hanem a humor, mert az egész arra törekszik, hogy röhögtesse az embert és ezt el is éri, már, mint aki vevő az egészre. Én remekül szórakoztam rajta, mert mindig voltak ütős poénok, egy bizonyos -khm- rendezőpáros tanulhatna tőle. Persze, vannak akik ezt agyatlannak látják, szerintem nem, mert azért több is van az egész mögött. Talán érdemes lenne megemlíteni a Family Guyt vagy a South Parkot, amik szintén hasonlóak, de elég az enyhébbet a Simpson családot, amit szeretek is, hiszen ezek a műsorok is tartalmaznak társadalomkritikát. Nos, Sacha barátunk az amerikaiak minden külföldit egyformának néznek sztereotípiáját figurázza ki, és egy karakter konkrétan  ki is mondja ezt, plusz volt benne például az, hogy valaki arab, biztos terrorista felületesség is. Mondjuk szerintem egy kicsit túl messzire mentek az egyik viccel, amikor a teljesen felesleges helikopterjelenetben a 911-gyel viccelődtek, szerintem ez a téma magyar szemmel nézve is kicsit durva. A többivel nem problémáztam. Igazából akik okos emberek, erre biztosan nem vevők, pedig el lehet nézni, hiszen van mögöttes tartalma is.


Tetszett az is, hogy a női főszereplő nem a szőke bombázó vagy bármilyen (?) hajszínű nő volt, hanem egy egyszerű fiús lány, bár azt nem igazán értettem, hogy miért nem borotválta a hónalját, mert szerintem nem néz ki az jól. Egyébként ő szimpatikus volt, mert volt egy határozott kiállása és igazi feminista, jó beszédeket tartott. Szerintem nagy SPOILER-t nem lövök le, hogy ha elárulom az Aladeen tábornokkal összejöttek. A hozzá intézett szerelmi vallomás romantikus a maga bárgyú módján. Persze, a szerelmi szál egyszerűen volt megcsinálva és egy kicsit a tipikus lassításnak beintve csinálták meg a szerelmebeesést. Szóval kaptunk itt egy kis szívmelengetést is. SPOILER VÉGE

Összességében: 10/7
Jó vígjáték a keményebb fajtából és, ahhoz képest, hogy beint az amerikaiknak kasszasiker lett. Akinek az alpári humor nincs ellenére azoknak ajánlom, mert van akik ezt totális hülyeségnek fogják tartani vagy inkább csúnyább szavakat használnak rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése