Oldalak

2013. március 3., vasárnap

Pretty Little Liars: 1. évad

Azt mondtam, hogy a 'Csinos kis hazugokat' szép lassan darálom. Nos, a nagy hajtás miatti kimerültségemben ebből négy nap lett, mert ennyi idő alatt befejeztem az első szériát, hát most a második szezont egy ideig jegelem, mert nem akarok rohanni. Szerintem a gyors darák jelzik egy sorozat minőségét, hogy jó vagy rossz. Igazából nem tudom mi hajtott. Tegnap vagy hat-hét részt megnéztem és folytatni akartam, de már hulla voltam, ezért a maradék ma meglett tanulás mellett, úgyhogy friss az élmény, ezért amíg a fejemben van addig tudok írni róla. Tovább spoilerekkel folytatom...



Mivel hamar végeztem vele az jelzi, hogy jó sorozat, de -jaj!- pár hibája van. Nem kerestem a kákán a csomót, viszont voltak dolgok amik zavartak. Kiaknázatlan dolog, volt itt a Byron és Ashley között támadt barátság úgy két részig, így azt sugallták a nézőknek, hogy összehozzuk őket, bár nem lett így, úgyhogy nem is értettem miért voltak közös pillanataik. 



Az írók szerintem nem kezelték jól a szerelmi szálakat, vagyis nem tudtak mit kezdeni velük, azért végére tudtak velük valamit csinálni. 
Spencer-ből ki lehetett volna hozni a nővére pasijait elhódító csajt, ez megvolt az első részben, hamar el is lett felejtve Wren, aztán ott volt Alex, a labdaszedő, akin elég hamar túllépett, mert látszólag a következő részben az volt, hogy nem volt itt semmi gond. A végére szerintem senki se számított, hogy pont Toby-val jön össze, aki a tipikus fantasy álompasi, bár engem kísértetiesen emlékeztet a külseje Edward-éra, szerencsére, amikor napon sétál nem csillog, úgy örültem neki, mert furcsa mond megértik egymást. 
Aria és Ezra, akik egy egész évadon át együtt voltak, de kell néhány mondvacsinált ok, hogy szétmenjenek. Én megértem Aria-t, hogy féltékenyen, de most ezért, hogy az exe megjelent miért kell kidobni. Egyébként bennük az volt a jó, hogy együtt vannak, magyarán Aria oldalán mást nem igazán látnunk, jó Noelt, de azt semmit sem jelent. Talán túl erős voltam az előző mondatban, mert az első szétmenésüket megértettem, hiszen egy tanár nem folytathat kapcsolatot a diákjával, persze, hogy véget akart vetni, amikor vége lett szomorú voltam, de a fináléban dühös Aria-ra. Remélem, még együtt lesznek.
Emily és Maya szép pár voltak, sajnos szétszedték őket. Em szerintem nem szomorkodott sokat, mert összejött a furcsa Paige-gel, és ezt nem igazán értettem, felesleges volt nekem ez az új szerelem. Mondjuk ezután sem bánkódott. Egyébként szerintem a legszürkébb karakter Emily, mert félénk, viszont ez a leszbikus-szál nekem nagyon tetszett, hogy a barátnői és az iskolatársai elfogadták, szerintem nálunk ez ilyen könnyedén nem ment volna. Még a szülei reakcióját is elfogadtam.
Hannah egész kedvelhető figura lett a végére. Igazából Sean-nel való kapcsolatát értettem meg a végét is. Talán az ő szerelmi élete volt még a legjobban kezelve. A Caleb-ös románc bejött és legszívesebben felképeltem volna Mona-t, hogy ezt megakadályozza.

Az évad második felében inkább a szappanra voltak ráfeküdve és nem A-ra, aki szerintem az egész meghatározó alakja, viszont nem hagytak cserben, ugyanis Alison gyilkosának a keresésével foglalkoztak a csajok, hamar ki is találtak, hogy Ian, Spencer újdonsült sógora, akinek a magabiztos fejétől a falat kapartam. Megértettem, hogy miért gyanakodtak rá, ezért lett a finálé második fele izgalmas, bár abból még több akciót ki lehetett volna hozni. Nekem ezek a nyomozgatások tetszenek, főleg, ahogy kiderülnek az apróságok, ezek jól sikerültek. Azért hiányoltam néha A gúnyos üzeneteit, akit még mindig nem értek. Jobb, hogy nem leplezték le ki az és sajnos véletlenül megtudtam, de nektek nem lövöm le. Őt még lengje körül a misztikus köd egy ideig. A dráma a fönt említetten kívül szerintem jól meg volt oldva a családi konfliktusokkal.


A finálé közepes volt számomra, mert az első fele unalmas volt, viszont amikor Alison gyilkosának üzentek, na onnantól érdekessé vált az egész, hiszen el akarták kapni. Spencer az életéért menekült és majdnem ott is hagyta a fogát. Szegénynek szorítottam és megleptek vele, hogy ki mentette meg, gondolom, hogy a kapucnis csóka A volt. A baj a Luca és Caleb jelenet és a Jenna és Garret románcának elsütése volt, de engem zavart, hogy láttam Spencer-ékbe belement valaki, valami nagy baleset, ehelyett két jelenet múlva látjuk, hogy majdnem minden oké, csak a babának lehet baja, ez most miért? Azt sem értem, hogy A miért tüntette el Ian holtestét és, hogy szedte le a személy kilétének tudtában kérdezem. 

Összességében: 10/7 - az elején erősebb volt az egész, de tartotta a szintet, hogy érdekeljen. Szóval nem olyan távoli jövőben belevágok a folytatásba, mert ez egy jó sorozat és a központi rejtély bonyolódása érdekel, meg a szereplők és a mellékszereplők életének alakulása. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése