Oldalak

2014. február 19., szerda

Film: Wall-E (2008)

Én valamilyen oknál fogva egyszerűen szeretem az animációs filmeket. Talán azért, mert mesék és jó kis történettel engem meg lehet venni, bár elég ritkán nézek ilyeneket. Végre időt szakítottam a Pixar legzseniálisabbnak tartott művére a Wall-E-re. Pechemre szokás szerint angol volt és olyan feliratot töltöttem le hozzá, ami sietett, azonban kevés volt szöveg, ezért kibírtam, mert nagyon nem rontott az élményen. Tanulság: alaposan tessék átolvasni a hozzászólásokat és a leírást, ahol feltétlenül fel lesz tüntetve, hogy magyar-e. Valahogy nekem mindig ilyen szerencsém van.

Tartalom
: A WAtt Lánctalpas Limlom- és hulladékkezelő robot, az E sorozatból (WALL-E) az egyetlen "élő" szerkezet a Földön. Az emberiség ugyanis elhagyta a lakhatatlanná vált bolygót, ám valaki elfelejtette kikapcsolni az utolsó robotot. Így gépünk több száz magányos éven át gyűjtötte a kacatokat, amikor találkozik az EVA (Extraterresztriális Vegetáció Analizáló) névre hallgató keresőrobottal, aki megdobogtatja a szívét. EVA rájön, hogy WALL-E véletlenül rátalált a bolygó jövőjének és túlélésének kulcsára. Visszaindul támaszpontjára, hogy jelentse ezt a fontos hírt. A magányos kis robot EVA nyomába ered.

Következő

A legaranyosabb, legtartalmasabb, legtanulságosabb és a legnagyobb társadalomkritikával rendelkező animációs film, amit valaha láttam. Sosem hittem volna, hogy egy egyszerű mese fog elgondolkodtatni a környezetszennyezésről. Ennek nem a története a lényege, sőt nem is annyira az erőssége, mert talán túl mesésre vették a figurát. Az a legelképesztőbb szerintem benne, hogy rávilágítottak egy alapvető globális problémára a környezetszennyezésre. Mi emberek a szemetünkkel hogy tönkretesszük ezt a bolygót. Akárhogy szépítjük tényleg sok szeméthalom áll a világon, olyanok, amikből Wall-E építgette a felhőkarcolóit. Ilyenkor kell rájönni arra, hogy semmiképpen sem szeretnénk elveszíteni az otthonunk.

Volt a filmnek egy másik kritikus pontja is, ami az elhízásról és az interneten lévő kapcsolatokra világított rá, hogy az igazából mennyi időt elvesz, és odalesznek a személyes érintkezések. A kövérség gondolom leginkább az amerikaiknak szólt, hisz elég elhízott a lakosság nagy része ott, bár mi magyarok sem nagyon szólhatunk, tekintve, hogy egyre többen váltanak hasbőséget. Nálunk leginkább a felnőtteket érinti ezt. Igazából két véglet van manapság a nagyon kövér és az anorexiás. Én szerencsémre egyik kategóriába sem esem bele. Szóval a Wall-E egy nagyon intelligens film, így bátran megnézheti bárki, bár szerintem inkább az idősebb korosztálynak való a feszegetett témák miatt.

Következő

Wall-E karakterére csak úgy gondoltam, hogy az aranyos kis robot, mert az volt. Egyszerű gyűjtögető életmódot folytatott. Mondhatni az emlékeket tanulmányozta. Elmosolyogtatott és reményt is csempészett a kopár Földre. Tiszta szívből megkedveltem, mert egyszerűen nem lehetett utálni. Plusz mókás is volt. Szóval a mű nem vette komolyan magát, így gyerekes poénokkal mosolyra csalta a nézők száját. Azon gondolkodtam, hogy ilyen gépet honnan szerezhetnék. Igazából nem is gép, mert vannak érzései és szíve, meg szimpatikus volt a kötelességtudata, mert tette a dolgát, ahogy kell.

Következő

Wall-E mellett más jópofa robotok is akadtak mellette, akik közül a kedvencem a tisztító robot volt, aki állandóan a mi kis barátunk után takarított. Szép volt a szerelmi szál, ami Wall-E és Eve között alakult ki. Igazából ilyen kis igazi első szerelem volt az egész. Az ember emiatt boldogságában mosolygott el. Nekem Eve is tetszett, főleg, ahogy Wall-E-val törődött, de ez fordítva is igaz. Valóságban úgy gondolom, hogy a gépeknek nincsenek érzéseik, azonban ha lenne, akkor ilyenek legyenek, mint ezek a kis gépek.

Összességében: 10/9

Szerintem ez egy olyan film, amit egyszer mindenkinek látnia kell, hisz komoly témát boncolgató animációs film. Amúgy ki sem tértem arra, hogy nekem mennyire tetszett a látványvilág. A Pixar-ról beszélünk, nem tudom, hogy miért lep meg. Az egész elég realisztikusan hat. Amúgy furcsa, hogy a főszereplők nem is beszéltek, mégis megkedveltem őket, ennek az az oka, hogy végül is megmutatták a személyiségüket. Tessék megnézni. Nem egy mozgalmas film, mert csak a végén van akció, de elgondolkodtató.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése