Oldalak

2014. február 15., szombat

The Good Wife: a 2. évadról



Amikor először írtam a sorozatról agyon dicsértem, de hiányoltam belőle a pluszt a hideg vér profiság mellett. Méltattam a The Good Wife érdemeit, hiszen csak az van neki, mégis az 1. évadtól nem voltam elvarázsolva, mégis továbbnéztem. Kérdés nem volt, hogy a 2. évadot folytatom-e. Szerencsémre a 2. évad felülmúlta az 1.-t és végre megízleltem a fűszert, ami ösztönzött a további részek nézésére. Tessék, így kell ezt csinálni.

Konkrétan mi történt a The Good Wife-val? Egyszerűen az egyik kedvenc sorozatom vált belőle. Valahogy ez volt ez az évad, amivel nálam sikerült lebontani a falakat. Büszke vagyok rájuk, hogy a gondosan megszerkesztett első etapot sikerült egy szinttel feljebb emelniük, bár az előző évad kapcsán sem tudtam belekötni a részletekbe, hisz a történetvezetés, a szálak vezetése, karakterek kidolgozása, a színészek mind csillagos ötösök volt, e mellé végre megérkezett a bónusz. Az egész úgy, ahogy volt tökéletesnek tűnt. Most kellene egy de szócskának jönni, csakhogy nem fog, mert nincs semmilyen de.

A férjem védelmében tényleg egy vérprofin, kitűnően megcsinált intelligens sorozat, aminek a magyar címválasztása nem meglepő módon elég szerencsétlen. A sorozat még mindig kitűnően kezeli az ügyeket és a magánéleti szálakat. Gyakorlatilag megtalálták az alkotók a tökéletes egyensúlyt, ugyanis előrehalad az ügy, amin megfigyelhetjük az ügyvédi módszereket, másrészt a szereplők szálait is szépen belefésülték a történetbe. Egyszerűen jó az arány, hisz nincs az eddig, hogy a heti esetek elveszik a figyelmet, vagy a történet fordul egyszerűen unalomba. Az idei évad fő szálai meg különösen tetszettek. Tovább spoilerezem.

Az előző évadot ott fejeztük be, hogy a Lockhart/Gardner a csőd szélén állt, mert előző ügyvédtársuk megbomlasztotta az irodát. A második évadra kaptunk egy új társat Bondot, aki először egy elég szimpatikus figurának tűnt, bár vele kapcsolatban többször is éreztem azt, hogy hűbérúrnak képzeli magát. Gyakorlatilag egyeduralmat akart kiépíteni. Willéknél ott telt be a pohár, amikor kiderült, hogy nyomoznak az iroda dolgozói után. Nagyon tetszett, ahogy Will és Diane felépítették a kis tervüket, és elintézték a harmadik partnert. Jól volt felépítve és meglepő fordulatokkal szolgált.

 
Az évad során finoman kezelték a szerelmi háromszöget; Alicia-Peter-Will között. Egyrészt nem vették nyálasra a figurát, hanem elegánsan oldották meg az egészet és működött is, ez számított. Tetszett, ahogy Alicia érzése egyre nyilvánvalóbbá váltak Will irányába, bár utóbbi úgy tett, mintha semmi sem történt volna az elveszett üzenet miatt. Személy szerint nekik jobban szurkoltam, mert Peter számomra nem igazán szimpatikus, főleg, amikor minden neki áll feljebb. Igazából Aliciat meg tudtam érteni, hogy kirakta, hisz egy hozzá közel álló személlyel feküdt le. Amúgy tök elegánsan oldotta meg a helyzetet. Nem hisztizett, hanem határozottan meglépett valamit.


Ennyire erős női karaktert mostanában nem igazán láttam egy sorozatban, mint Alicia Florrick. Az első évadban is szemtanúi lehettünk egy jellemfejlődésnek, itt viszont szerintem volt egy nagy ívűbb. Szerintem ebben a szezonban vált igazi hideg, mégis szimpatikus ügyvéddé. Én szívesen felvenném. Egyszerűen hihetetlen Julianna Margulies kisugárzása, hogy egyszerűen a jelenléte vagy azok a pillantások megállítják bennem az ütőt. Igazából egy igazi nő, oroszlán, aki kezébe vette az irányítást.

Kalindat még mindig nagyon bírom, főleg most, hogy apró információmorzsákat tudtunk meg a múltjáról. Maga módján az is szórakoztató volt, ahogy a másik nyomozóval rivalizáltak. Ő tipikusan a magába zárkózó, titokzatos, okos figura, mégis meg tudtam kedvelni. Nekem igazán az tetszett, hogy Alicia-val az ellentétes jellemük ellenére milyen jó barátság alakult ki közöttük, amit sajnos az évad végén leromboltak.

A mellékszereplők között is akadnak emlékezetes alakok, mint Eli Gold, akit már az első évadban is imádtam, egy kicsit az ő szarkasztikus megjegyzései a sok ügyvédi kártyajátékban hoz némi felüdülést. Alicia gyerekei is szépen kipupálodtak. Igazából változó kamaszkor a jellemző rájuk. Jackie, Alicia anyósa is egész szórakoztató. Igazából a kertvárosi, kicsit begyöpösödött, szeretni való nagymama. Michael J. Fox is színt hozott a show-ba és meg lehetett az ő figurájának a motivációit is érteni. Miranda Cosgrove is végre kipróbálhatta magát egy komolyabb szerepben.

Összességében: 10/9

Alicia gyerekeit és Jackiet többször is hiányoltam, emellett minden egyszerűen tökéletes volt. Valahogy így kellene minden drámát megcsinálni, hogy van hatalmi játszma és nem elcsépelt szerelmi háromszög. Persze, az egész nem működne a színészek és a remekül megírt karakterek nélkül, akik közül nekem Alicia és Kalinda a kedvenceim. Értékelem amúgy, hogy nem néznek hülyének.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése