Oldalak

2014. február 16., vasárnap

The Good Wife: a 3. évadról

A The Good Wife 2. évadáról elmondható, hogy imádtam, és azzal avanzsált nálam kedvenc sorozattá, bár úgy érzem, hogy a harmadik évad döcögősebben indult sokkal, mint az előző, de az évad második felében úgy éreztem, hogy visszatornázta magát arra a szintre, ahol mindig volt. Tényleg nem merész kijelentés, ha az ember arról beszél, hogy ez napjaink egyik legjobb drámája, mert megérdemelt. Egyszerűen finom profizmussal van az egész megcsinálva. A készítők nagyjából tudják, hogy mit kell csinálniuk és mit kell adniuk a nézőknek, mármint a nem zombinak.

Egyszerűen okosan van megcsinálva az egész. Ésszel csinálják, és nem érzem úgy, hogy hülyének néznek, plusz egyáltalán nem egy szájbarágós sorozatról beszélünk. Díjazom, hogy hagynak közben gondolkodni. A másik amit nagyon becsülök az alkotóknak, hogy tökéletesen kezelik a munkahely/magánélet párosítást. Mindegyik kap játékidőt, ki is vannak bontva és érdekesek is. Talán az egésznek a legnagyobb erőssége az egyensúly, mert komoly, drámai az egész, érzelmekre ható, mégis az egyszerű családi problémák némi realitás érzetet kölcsönöznek az egésznek. Amúgy szerintem jó az, hogy előfordul, hogy Aliciaék nem nyernek. Tetszenek az ügyek utáni erkölcsi monológok.

Az ügyek kapcsán szerintem jó, hogy nem ragadnak be a tárgyalótermekbe. Engem megleptek egy-két érdekes dologgal ezzel kapcsolatban. Például, hogy az USA-ban van Vádtanács és független jogászokból álló esküdtszék. Persze, nemcsak jog van, hanem politika is, bár ebben az etapban csak az évad vége felé vált hangsúlyossá. Az előző évadban sokkal hangsúlyosabb volt ez az egész, de nem tartok attól, hogy a negyedik évadban ez nem kerül elő. Tovább spoilerezem.

Úgy éreztem, hogy az évad elég nehézkesen indult be, amiben leginkább az Alicia és Will páros nem működött. Mondjuk vicces, hogy az alkotók maguk is úgy látták, mert az évad felénél szétszedték őket. Valahogy azt hittem, hogy sokkal elsöprőbb erejűbb szerelemről lesz szó, de az egész csak a testi kielégülésről szólt Alicia részéről. Mondjuk Will-ben látok hajlandóságot érzelmi terén. Valahogy Aliciat úgy tűnik érzelmileg nem érinti meg a sármos ügyvéd. Igazából úgy szimpatikus volt az egész, hogy velem értettek egyet ők is.

A cég megint egy válságos időszak kellős középebe került. Az évad egyik legmeglepőbb fordulata számomra az volt, hogy Willt felfüggesztették. Az mondjuk szórakoztató volt, ahogy a három férfi versengett a névadó szerepért, de Howard vitte a prímet. Az öreg nagyon szórakoztató figura. Most pedig megint gödörben vannak, mert az egyik legjelentősebb ügyfelüket elcsaklizták tőlük egy remek tervvel.


Alicia jellemfejlődése egyre komolyabb. Igazából szerintem itt rajzolódott ki leginkább a megváltozott karaktere, hisz egy nehéz időszak miatt kényszerült újra munkába, így megacélosodott. Korántsem egy törékeny nő, inkább az erőt képviseli. Egy határozott, talpraesett ügyvédnő lett, aki elég emberien viselkedik és van benne valamiféle tisztelet. Én meg tudtam érteni, hogy miért rakta ki a férjét. A kapcsolatuk normalizálódott. Igazából az tetszik, hogy mennyire fontosak neki a gyerekei. Az évadzáró után kíváncsi vagyok mit lép.

Kalinda csöndes, mégis az egyik legérdekesebb figura, annak ellenére, hogy igazán nem tudunk róla semmit. Annyit lehet sejteni, hogy a férje veszélyes volt, ezért lelépett Kanadából, nevet változtatott új életet kezdett tőle távol. Kíváncsivá tettek a vele kapcsolatos cliffhanger miatt. Igazából többet szeretnék róla tudni. Amúgy örültem, hogy rendeződni látszódik a kapcsolata Aliciaval. Tetszik, hogy mennyire törődik vele.


Caryt egész megkedveltem az évad folyamán, vagy is eddig is kedveltem, egyrészt egy remekül játszó ügyvéd, mégis van fair play benne. Számomra szimpatikus húzás volt, amikor elmondta a főnökének, hogy megszegte a szabály és lefokoztatta magát. Most újra a "Sötét oldalon" játszik, én ott jobban szeretem látni. Azt is jó látni, hogy Alicia-val elvannak. Szerintem sok potenciál a Kalinda-val való kapcsolatában van.

Összességében: 10/8,5
Az évad első felét elég lassúnak éreztem, viszont a vége tisztességgel beindult, mármint a sorozat ütemének megfelelően. A karakterek még mindig érdekesek és a sztoriban is akad potenciál. Ahogyan a cég megint csődbe van. Jó példa a gazdasági válságban küszködő vállalatoknak. Remélem, hogy túlél továbbra is a sorozat. Mondjuk az a szerencséje, hogy kritikus kedvenc, bár szerintem a nézettségével sincsen probléma.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése