Oldalak

2014. február 2., vasárnap

Sleepy Hollow: Véget ért az 1. évad



A Sleepy Hollow egy tipikus, hangulatos, kisvárosi természetfeletti sorozat egy kitűnő főszereplővel és egy gyenge történettel. Leginkább így lehet szerintem jellemezni az Álmosvölgy legendáját, ami a magyar Fox csatornának hála nem sokára nálunk is elstartol. Valahogy ezt a szériát még mindig nem tudom hova rakni magamban, mert nem egy eredeti sorozat, tipikus amerikai szájbarágás jellemzi, azonban van egy pár erénye is, amire a finálé világított rá igazán.

Nem szeretném még egyszer nagyon kivesézni, hogy mik voltak a problémáim az évaddal, csak annyit szeretnék mondani, hogy szerintem túl sok volt az időhúzás és a töltelékrész, ami elég meglepő, hisz csak 13 rész, mégis egyszerűen megtartott, mert van egy sajátos természetfeletti világa és az évadzáró nagyot ütött, aminek hála ősszel biztosan megnézem a folytatást. Tovább spoilerezem.

A finálé első része nekem annyira nem tetszett. Szerintem ezt a térképes ötletet korábban is be lehetett volna dobni, bár ez is lehet olyan lett volna, hogy említik, és elrakják valami kisfiókba. Ezek ellenére egy egész izgalmas részt sikerült csinálni, hisz tudtam izgulni a szereplőkért. Mondjuk az szerintem elég nyilvánvaló volt, hogy valószínűleg George Washington Sleepy Hollow-ban nyugszik. Azért szerintem egy kicsit zavaró, hogy hoppá minden ott van a két főszereplő orra előtt. Amúgy ebben a kapitányt is kár volt erőltetni, maximum a folytatásban lesz szerepe, hogy legyen izgulni való.

A második rész sokkal jobban tetszett. Nekem a Purgatórium világának felépítése nagyon bejött. Itt több kreativitást vittek bele, mint a Supernatural-ba. Egyszerűen ott voltak a reménytelen lelkek, akik az idők végezetéig ott szenvednek. Tényleg horroros és rémisztő egy hely volt. A tükrös átjárók is remekül passzoltak az egész hangulatához.

Számomra a prófécia szájbarágása és az ezáltal jövő kiszámítható csavar nem lepett meg, mert ha az ember ilyet néz, akkor gyakorlottá válik az ilyen dolgok kitalálásában. Na, azért fejbe vágott, hogy Abbie ott maradt, viszont az az ijesztő, hogy be lett zárva egy babaházba, ami az ő kiszedett emlékeit tartalmazta. Van ebben valami hátborzongató.

Az igazán nagyot fordulatot John Noble, a Bűnevő szolgáltatta, akiről kiderült, hogy ő a rosszfiú, vagyis Háború lovag és ő Catrina és Ichabod fia. Ezen a ponton már tényleg kész volt, hisz erre nem számítottam. Nem tudom, hogy ez mennyire volt tudatos vagy random csavar, de rendesen bevált. Tetszett a nagy monológja, plusz ahogy elő lett adva a figura. Egyszerűen hátborzongató volt. Ezzel egy elég jó apokalipszist alapoztak meg a folytatást illetően.

Összességében: 10/7
A finálé miatt haragszom a készítőkre, mert az egész etapot ilyen feszesre, izgalmasra és drámaira kellett volna megcsinálni, nemcsak "lézengeni", így az évad mindössze 10/6, azonban Tom Mison kapott főként ennyit, mert annyira stílusosan hozza Ichabodot, hogy le vagyok nyűgözve tőle. Igazából a folytatást illetően nem tudom, hogy milyen konkrét dolgot várjak, csak elképzeléseim vannak. Mindenesetre megvan az esélye. Éljen vele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése