Oldalak

2014. október 23., csütörtök

The 100: Kezdett a 2. évad


A The 100 az idei év egyik legkellemesebb újonca volt a hibái ellenére is, mind kritikai és nézői siker is volt, ráadásul az első jelölésük az Emmy-díjátadón volt a vizuális effektekért. Az 1. évad egy kellemes kikapcsolódást nyújtó dráma, sci-fi megfelelő arányban tálalt romantikával. A sorozatnak a története volt erős, vagy is az fogta meg inkább a nézőt, karaktereknek személyiségfoszlányai vannak kivetnivaló színészi játékkal egyetemben, én nagyon megszerettem, úgyhogy nagyon boldog voltam, amikor a CW úgy döntött, hogy bekéri a 2. évadot. Az 1. évad amúgy is egy tök jó cliffhanger-rel ért véget meg egy-két izgulj a szereplőkért műbalhéval, így voltak elvárásaim. Azt nem mondom, hogy magasra rakták maguknak a lécet, azonban volt egy betonbiztos szintjük, amit hozniuk kellett. Én magam különösebben nem féltem a folytatástól, szerencsére az előzményekre még egész jól emlékszem, hisz júniusban ért véget az 1. évad. Még mindig rengeteg lehetőség rejlik a történetben, hiszem, hogy nem lőttek el még mindent a készítők. Tovább spoilerezem az évadnyitóról.



Ott fejeztük be három hónapja, hogy Clarkekékat megtámadták a földiek, akiket később ropogósra sütöttek, aztán jöttek valakik, akik karanténba zárták őket, közben a felnőttek is megérkeztek, Bellamy-ért és Finnért vajon túlélték-e a tűzesőt. Az évadnyitóban egyelőre természetesen az alapozás folyt, néztük a szétszakadt csappattagok maga kis történetszálát, ezek mellett egy-két badass mutató is akadt. Mivel engem a már a clifhanger-rel letaglózták, így már nagyon vártam az évadnyitó, amihez meglepő módon már ma meg is érkezett a felirat. Nekem nagyon tetszett ez a rész, ugyanis nagyjából felvázolták az évad irányát. Elsőre nagyon ütősnek tűnik a Weather-hegyi történetszál, ők kapták el, az ő szavaikat idézve mentették meg Clarke, Monty, Jasper és a többiek életét. Clarke-ot idézve szerintem ez a hely túl szép ahhoz, hogy igaz legyen. Például miért csak most keresték meg a srácokat, hisz már egy ideje a Földön vannak, miért nem léptek velük kapcsolatba, plusz emlékeim szerint derült ki még, hogy a pilotban kitérítette el a hajójukat, hiszen arra a helyre kellett volna megérkezniük, ráadásul az elnök úrnak gyanús a feje. Szerintem Clarke gyanakvásának jó oka volt, én magam sem venném be, hogy ha simán azt mondanák a barátaimról, hogy mind meghaltak, saját szememmel látni akarnám. Egyelőre az elnökbácsi elég egysíkúnak tűnt ilyen tipikus cukormázas reklámmal eladva, mert ő mindenkinek segít, aztán nem is hagyta, hogy főhősnőnk kiléphessen a napfényre. Nagyon bírtam, hogy mennyire badass volt, lazán, simán elvágta volna valakinek a torkát, milyen ügyesen lerázta a ráküldött őröket, ahogy tetszik, hogy nem adta fel a kijutás tervét. Persze a barátait is megértem, hogy miért szeretnek ott lenni, van kaja, víz, béke, nem fenyegeti semmi és senki az életüket. Nehogy már ki legyenek a Paradicsomból robbantva. Rengeteg rejtély van, rengeteg mindent fogunk szerintem előbb-utóbb megtudni.


Felcsillant a szemem, amikor az első jelenetben megláttam Bellamy-t, aki a messze a legnagyobb kedvencem a sorozatba, persze, meg is szívatták, bár ha belegondolok Finnel együtt nem volt sok értelme a jelenlétének most, főként Finnek. Láthattuk, hogy egyikük sem halt meg, ha bárki is egy percig aggódott volna értük. Az egyetlen érdekes tény az volt, hogy találkoztak a Bárka lakóival, és megtudták, hogy az embereik eltűntek. Bellamy-t pedig sikeresen letartóztatták, mert neki esett Murphy-nek joggal, nem tudom, hogy utóbbi figurához miért ragaszkodnak ennyire, bár egy kicsit most karakterizálták, durva a sztorija. Ez a történetszál szerintem közel sem volt izgalmas vagy különösebben jó, viszont legalább összehozták őket. Amúgy Raven is jól van, őt nem is értem, hogy a hegylakók miért nem vitték el meggyógyítani, amúgy Anya hol van? Ez a rész később lehet érdekes, ahogy a srácok próbálnak visszaszokni a felnőttek játékszabályaiba. Azt az egyet azért remélem, hogy sokáig nem húzzák el azt, hogy a két fél azt hiszi egymásról, hogy halottak. Közben Jaha-t is láthattuk egy-két percig a képernyőn, ő már az utolsókat rúgja, közben levágott egy bölcs beszédet. Szimpatikus figura, azonban remélem tökösek lesznek, és megölik, mert elég biztonsági játékosok lettek, hisz az 1x03 óta egy fontosabb szereplőt sem veszítettük el, plusz itt is sok szereplőt mozgatnak, lehetnek nyugodtan merészek.


Octavia és Lincoln is annyit ért, hogy nézd meg, élnek és virulnak, azt leszámítva, hogy Octavia a halálán van a méreg miatt, ez is majd később lehet érdekes, hisz Lincoln visszament a falujához, hogy megmentse a szerelmét, ez azért egész aranyos. Valaki követte őket, akinek deformált feje van, valószínűleg a sugárzás okozhatta. Jaha körül is jelentek meg kísértetek, mert furcsa hangokat hallhattunk. Láttunk irányt, viszont úgy érzem, hogy tisztább képet mégis pár rész után fogunk kapni. Szerencsére 16 részes berendelést kaptak, úgyhogy bőven akad idejük a készítőknek. Amúgy jó volt látni, hogy többségében pörgött a cselekmény, most Clarke jelenléte dobta fel kifejezetten a sztorit. Az évadnyitó alulmúlta az évadzáróét, még így is aránylag tisztességesen nyitott 1,56 millió nézővel és 0.5-ös demóval, ez azért lehetne jobb, mert az Arrow felvezetését nem tartotta meg valami jól. Ha a tavaszi szériáknak helyre van szüksége, akkor inkább a Vámpírnaplók vagy a Reign hulljon ki. Persze, nem kell az ördögöt a falra festeni, hisz nőhet a nézettség meg kéne is neki.

Összességében: 10/6,5
Nagyon szórakoztató volt az évadnyitó kivételesen Clarke miatt, önmagában pluszpont az, hogy láttam Bellamy-t. Látszik, hogy egy csomó történetszálat elindítottak, fussanak is ki valahova, egyelőre az építkezés folyik. Vannak új karaktereink is, kicsit több, mint amennyire szükség van, már mondtam, hogy Monty-t vagy Jasper-t kiírhatnák. Több pontot nem adok, mert még mindig van hova fejlődni, azonban szerintem még mindig kötelező néznivaló, aztán ki tudja, hogy mit tartogat számunkra a folytatás.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése