Oldalak

2014. október 30., csütörtök

The Walking Dead: Kezdett az 5. évad


A The Walking Dead is visszatért a hosszas nyári vakációról az 5. évaddal, nem kell aggódni a folytatásért sem, hisz 2015/16-os szezonban is biztosan lesz zombi utánpótlás, hát alapanyag van bőven, hisz a képregényeket is mai napig kiadják, ráadásul a szezonnyitó rekordot is döntött, hisz minden idők legnézettebb kábeles része lett a maga 17 millió nézőjével, és nem úgy tűnik, mintha ez lenne a végállomás. A nézettség ellenére azért a minősége nagyon hullámzó a sorozatnak, bár a 4. évad után azt lehet mondani, hogy az írók is rájöttek, hogyan kell az átlagos részeket is feldobni. A 4. évad, főként a 2. fele a csalódáskeltő 3. évad után nagyon jó volt, már tűkön ülve vártam a részeket, aztán egy elég felemás résszel zárták le. Már három rész lement, úgyhogy bőven van miről írni, nekem időm nem volt, hogy az eddig látottakról tollat ragadjak eddig. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mit fognak kihozni ebből, nekem a léc nincsen túl magasra rakva, mert egypárszor már csalódást okoztak. Tovább spoilerezem.



Szerintem jó ötlet volt, hogy Terminust egyetlen rész alatt lezavarták, pedig arra tippeltem, hogy Rickék leghamarabb a félévad fináléban szabadulnak ki. Nem igazán hiszem, hogy ez a vonal a mögötte megbújt kannibalizmussal hosszútávon érdekes lett volna. Nem drámáztak, hanem akcióztak ezerrel, ami kimondottan jól állt a résznek, bár azért meglátszik a büdzsé, hisz az erdő a legolcsóbb forgatási helyszín, mostanában csak ott forgatnak. Felmentő seregként érkezett Carol, akinek én nagyon örültem, mert egy igazi badass nőci. A kiszabadulás szerintem látványosra és izgalmasra sikerült, bár nem hagyta ott senki a fogát meglepő módon. Ebben a részben kicsit a hely lakóit is bemutatták, nagyjából az volt, hogy mindenkinek segítettek, aztán jöttek valakik, akik el kezdték enni őket, aztán ők is ugyanezt tették, azért nem gondoltam volna, hogy az erősebb legyőzi a gyengébbet törvényt szó szerinti megvalósításban látom, érthető, de elítélendő. Oké, a túlélési ösztön erősebb az ember, mint az erkölcsi érzék, de akkor is… Lehetne boncolgatni ezt a témát. A legkeményebb jelenet Tyreese-hoz köthető, aki egy maga leszámolt egy tucat zombival, hogy megmentse Judith-ot. Nagyon aranyos kislány. Amúgy voltak drámai jelenetek, amik közül Carol fogadása, Rick menjünk vissza terve és a családi összeborulás volt a kedvencem.



Új szereplőnek megérkezett Gabriel atya, akinek sötét múltja van, amit a 3. részben kb. egy ötperces „kínvallatással” lerendeznek, őt a Teen Wolf-ból is ismert Seth Gilliam alakítja egész jól, bár a sorozatban a színészi alakítások mércéje nincsen túl magasra rakva. Eddig semmi különleges nincsen benne, de hát kihoznak belőle valamit. Egy költői kérdés: a zombik miért nem törtek be a templomba? Lett volna rá okuk, ahhoz képest tök szépen, éppen elálldogált az erdő közepén. Más új szereplők nem is voltak, még terminusiak kavartak egy picit. Konkrétan bizonyítékot kaptunk az emberevésre Rest In Peace Bob’s leg, úgy ették, mint a frissen sült csirkecombot, azért itt még az én gyomrom is fordult egy kört, mondjuk a kedvenc jelentem az volt, hogy Bob röhög, ja, mert megharapták. Mondjuk tök mindegy, úgy is mind fertőzöttek, ezért elbúcsúztunk Bobtól, aki mosolyogva mászkált Sashat ölelgetve, szóval nem volt egy értékes karakter, azonban a búcsúja szomorúra sikeredett, nagyon megsajnáltam, utoljára Hershell halála érintett meg ennyire.

Érdekes volt azt látni, hogy Rickék konkrétan kivégezték a megmaradt kannibál terminusiakat, durva volt látni, hogy végeznek velük. Ebben a világban nem a zombi, hanem az ember a legnagyobb ellenség. Erről is lehetne vitatkozni, hogy morálisan mennyire volt helyes a csapat lépése, hát az ember mégis csak ember, viszont amit ők tettek túlélés címszó alatt, másra is veszélyesek lettek volna, mindenki döntse el maga. Örülök, hogy ezeket az erősségeit visszahozták a szériának, mindig szerettem ezeknek a tetteken morfondírozni. Engem mondjuk rohadtul idegesítettek a 3. részben, úgyhogy örültem, amikor végre beadták a kulcsot.



A folytatásra pedig ismét kettészakadt a csapat, az egyik fele elindult Washington fele, míg a másik fele Daryl-re és Carol-ra vár, utóbbi amúgy visszaért. A DC-szálból vajon mit lehet kihozni, mert szerintem hatalmas nagy koppanás lesz a szereplők számára, nekünk csak jó lehet, hisz vándorolnak. Számomra Eugene elég nagy kamunak tűnik, eddig nem volt egy olyan mondata sem, amiről meg lettem volna győzve, hogy úristen, megmenteni a világot az apokalipszis után, inkább bamba feje van. Legalább van egy jó csaj a srácoknak. Itt az az érdekes, hogy Glenn, Maggie és a kormányzó barátnőjének a meleg húga vele tartottak, hogy Rickéknek okuk legyen utánuk menni. Daryl és Carol a Beth-t elrablók után mentek, azonban Daryl egyedül tért vissza. Beth történetével még tavalyról adósak nekünk, szerintem csak azért nem mutatták be, akkor, mert már adva volt egy főszál, azt meg gondolom nem akarták összecsapni. Lehet, hogy egyszer el kéne olvasni a képregényeket.

Összességében: 10/8
Némileg több karakterizációt el tudnék viselni, ezt leszámítva eddig talán ez volt a legjobb kezdésük, bár a 3. évadé is ütött, mégis ez sokkal jobban bejött, persze, tökéletesnek nem volt az. Rick továbbra is badass, amiről komolyabban az évadzáró óta tudunk, Carol pedig rendes nő, úgyhogy remélem, nem végeznek vele. Annyira a sok karakterrel nem tudnak mit kezdeni, viszont afölött szemet hunyok, hogy jó történetet építenek köréjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése