Oldalak

2014. március 8., szombat

Előzetes: Így neveld a sárkányodat 2 & Beavatott

Így neveld a sárkányodat 2



Tartalom: Hablaty körül mindig történik valami izgalmas. A viking sárkánybűvölő és tűzokádó barátja, Fogatlan visszatér, de úgy, hogy abba beleremeg a Hibbant-sziget. Amíg Astrid, Takonypóc meg a többiek sárkányversenyekkel múlatják az időt, az immár elválaszthatatlan páros meghódítja a tágas eget. Egyre magasabbra, egyre messzebb merészkednek, olyan tájakra jutnak, ahol nem járt még viking.
Így fedeznek fel egy titkos jégbarlangot, melyben több száz idomítatlan sárkány fészkel. A tűzköpő fenevadaktól Hablaty nem ijedne meg, ám a barlang őre, a titokzatos sárkánylovas már komolyabb ellenfélnek tűnik. Hablatyék miatta keverednek bele életük legnagyobb háborúságába: a rájuk váró nagy csatán nemcsak az ő életük múlik, hanem az emberek és sárkányok jövője is.

Az Így neveld a sárkányodat még tavaly nyáron néztem meg, amit azóta is az egyik legmerészebb animációs filmnek tartok, azóta nem is olyan régen egy kislánnyal újranéztem, és rájöttem, hogy még mindig nagyon szeretem. Idén nyáron érkezik a film második része a mozikba. Nekem ez a kis klipelőzetes egyelőre meggyőző, főleg, hogy előkerül az emberi repülés, és a film tartalma is ígéretesnek tűnik, bár a második részek mindig kockázatot jelentenek, hisz ott van a kérdés, hogy egyáltalán meg tudja-e közelíteni az első szintjét. Mindenesetre én nem kezdek itt vészmadárkodni. Igazából annyit várok az egésztől, hogy azért közelítse meg az első részt, és maradjanak ugyanilyen tökösek a készítők. Amúgy valahol azt olvastam, (bár lehet, hogy én álmodtam), hogy Hablaty édesanyja is elő fog kerülni. Róla nem tudunk semmit. Annyit sejtettek csak, hogy valószínű meghalt, így vissza lehet hozni. Majd meglátjuk.

Beavatott



Tartalom: Beatrice Prior (Shailene Woodley) a nem túl távoli Chicagoban él, ahol a társadalom öt csoportra tagolódik, melynek mindegyike egy-egy erény kiművelését írja elő tagjai számára. Az emberek rájöttek, hogy a világban dúló háborúkért nem politikai ideológia, vagy vallási meggyőződés, hanem a személyiségben rejlő rosszra való hajlam okolható. A csoportok célja, hogy az emberekből kiirtsák azokat a tulajdonságokat, amik előidézhetnek egy újabb konfliktust. Az év egy bizonyos napján a 16 éveseknek el kell dönteniük, hova akarnak tartozni: a Bátrakhoz, az Őszintékhez, az Önfeláldozókhoz, a Barátságosakhoz, vagy a Műveltekhez. Egyetlen döntés, amely örökre megváltoztathatja sorsukat.
Beatrice a vizsga során szembesül különleges képességével: az Elfajzottak közé tartozik, akik egyetlen csoportba sem sorolhatóak. Egy szabályok uralta világban azonban ez a legveszélyesebb dolog, ami egy fiatallal történhet: ha kitudódik, az egyet jelent a halállal. A több hetes beavatása során számos félelmével, gyengeségével kell szembesülnie a fiatal lánynak, miközben titkolnia kell valódi kilétét. Amikor rájön, hogy az Elfajzottakat végleg ki akarják iktatni, olyan tettre szánja el magát, amely mindenki számára meglepetést okoz.

A Beavatott könyvváltozatát még tavaly év végén olvastam. A folytatást egyelőre nem tervezem. Nekem is igazából akkor keltette fel ez a figyelmem, amikor kiderült, hogy mozifilm készül belőle. Mindenesetre ez olyan könyv, ami szerintem abszolút a filmvászonra való, hisz van egyfajta társadalmi üzenete és szerelmi szál. Nekem az előzetes után jónak tűnik a film, úgyhogy valószínűleg nem sokára megnézem, hisz március 20-tól már játszani fogják az amerikai mozik, magyarról fogalmam sincs. A legnagyobb kérdés ezzel kapcsolatban inkább az, hogy sikeres lesz-e? Mert ugye mostanában azok a filmek, amik mondjuk a Harry Potter és a Twilight sikereit igyekszenek meglovagolni csúfos buktával végződnek, idén az első áldozata ennek a Vámpírakadémia. Azért nem titok, hogy a Beavatott Az éhezők viadala sikereit lovagolja mind a könyv, mind a film, ezért kérdéses szerintem a siker, de a lehetőség nincs elvetve, hisz az USA-ban ezerrel megy a promó. A szereplő gárda ígéretes, tekintve, hogy a főszereplőnő Golden Globe-díjra jelölt színésznő, aztán az Oscar-díjas színésznő, Kate Winslet is itt van. Majd meglátjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése