Oldalak

2014. március 8., szombat

Film: Gru (2010) & Gru 2 (2013)

A héten megnéztem mindkét Gru-filmet, mert gyereknapot tartottam, és azt hiszem, hogy a múltkori Frozen nagy hatással volt rám animációs filmek terén, hogy abból is mennyi kimaradt nekem eddig. Amúgy van ebből telefonos játék is, amiben a Minyonok vannak, és nagyon szeretek azzal játszani. Általában a célom benne az, hogy megdöntsem a tesóm barátnőjének a rekordját, eddig nem túl sok sikerrel. Ezek után kíváncsi az ember, hogy mik ezek a cuki lények, amik alapvető humorforrások a filmekben, bár tisztában vagyok vele, hogy igazából a főszereplő, Gru-ról szól az egész.

Gru - 10/8

Következő

Tartalom: Nem illik az idilli kertvárosi képbe a fekete ház a kiszáradt kertjével. Hátha még a környéken lakók sejtenék, hogy titkos búvóhely lapul alatta. Itt él és dolgozik a velejéig gonosz Gru, aki a zsugor- és fagyasztósugara, valamint a különféle légi és szárazföldi harceszközei révén mindenkit elsöpör az útjából, aki keresztezi terveit. Gru legújabb terve az, hogy ellopja a Holdat. Úgy tűnik nincs senki, aki képes lenne megakadályozni ebben. Senki, hacsak a három árva kislány nem. Margo, Edith és Agnes talán még Gru szívét is meglágyítja.

Először már maga a történet sem egy hétköznapi mese film, bár előkerül benne a jó győzedelmeskedni fog rész, azonban hányszor látunk olyat, hogy a főszereplő egy gonosztevő. Itt tudtam, hogy megnyert magának az egész. Persze, nem gyilkosságok és világpusztítós terveket tartogat ez, hanem inkább egyszerű lopásokat. Gru egy folyamatosan próbálkozó cselszövő, akit a saját ligájában lenéznek, sőt még a saját anyja is. Mondjuk maga a figura az elején meg a közepén elég gonosz. Már maga az első snitt, amikor megjelenik és benyomnak egy alapvető kemény vagyok rapszámot, egyrészt nagyon ütős, másrészt vicces, mert a gyerekeknek ilyen kell. Annak ellenére, hogy az ellentétes oldalon állt, én nagyon is megkedveltem. Néha a gonoszok ütősebbek, mint a jók. Az ő pozitív jellemváltozásáról szól ez, hisz megtanulja, hogy mi az igazán legfontosabb az életben, és azt, hogy hiába a siker, ha nincs kivel megosztanod, ezért vannak itt neki a lányok. Bár azért akadtak klisés húzások, ami jellemző.

Következő

Elég hangsúlyos szerepet kap a szülő és gyerek kapcsolat. Elsősorban Gru és a lányok kapcsolata, aki idővel megszereti őket. Azt látja az ember, hogy teljesen idegenkednek egymástól, Gru semmit sem tud a gyerekekről, úgyhogy vicces volt az első otthoni jelenetük. Igazából megnyitják a szívét, aztán a lányok is megszeretik őt. Mondjuk nekem nem is ez volt a legérdekesebb, hanem Gru-nak és az anyjának kapcsolata, hisz az kiderül az egész folyamán, hogy az édesanyja semmiben sem ismerte el, végül is a legnagyobb gonosztettével neki akart leginkább bizonyítani. Azon gondolkodtam, hogy a valóságban is mennyi ilyen van. Magamból kiindulva, én is az iskolai eredményeimmel a szüleimnek akarok bizonyítani, de megtanultam tőlük, hogy magamnak kell bizonyítanom, és járni a saját utam. Gru-nak az édesanyja pont nem ezt adta meg, ezért vált olyanná, amilyenné. Az ő kapcsolatuknak az ellentéte az apuci pénzelte, idegesítő Vektor, ami a leghülyébb gonosztevő név, hisz neki az apja gyakorlatilag mindent a segge alá rakott. Lehet, hogy én látok bele túl sokat, de ezt valahogy nagyon jól megragadták a készítők.

Következő

A lányok közül mindegyikük szerethető, mondjuk tény és való, hogy Agnes lett a legcukibb és a legviccesebb, főleg amikor a "kutyát" terrorizálta, emellett Dr. Senkiházi is szórakoztatóra sikeredett, aki majd belátja a hibáit. Persze Agnes után én a legeslegjobban a Minyonokat imádtam, főként ahogy Gru-nak dolgoztak és tisztelték őt, mert tudta a nevüket, másrészt nagyon viccesek voltak, mert nagyon sok hülyeséget csináltak.

Szerintem az egyetlen baja a filmnek, hogy egyszerűen túl rövid. Egyszerűen olyan érzésem volt az egész film során, hogy túl hamar meg lett oldva minden. Nem összecsapott, csak úgy meg volt minden. Nyugodtan adhattak volna még a játékidőhöz pár percet. Ezek mellett egy igen szerethető, aranyos, vicces alkotás, ami már az első képkockájánál megnyert magának.

Következő

Gru 2 - 10/6

Következő

Tartalom: Amint Gru kezd beleszokni a kertvárosi családapa szerepébe Margo, Edith és Agnes apjaként, felbukkan egy szupertitkos szervezet, amely a gonosz elleni harcot tűzte zászlajára globális szinten. Így most Grun, a minyonokon, és Gru új társán, Lucyn a sor, hogy kiderítsék, ki áll a látványos bűntettek mögött. Végül is a világ legnagyobb ex-bűnözője kell ahhoz, hogy elkapja azt, aki a helyére pályázik.

A folytatás sem lett rossz, viszont az elsőnek a minőségétől sajnos elmarad. Én jól szórakoztam az egész alatt, mégis végig az volt az érzésem, hogy ez egy újabb bőrlehúzás. Ugyanaz ugrott be nekem, mint a Verdák 2-nél, hogy nem rossz meg elnézed, csakhogy ez túl kevés, ahhoz képest, amit az elsőnél kaptál. Már ha belegondolok nem is értem, hogy miért ez a rész lett sikeresebb és kapta meg a legjobb animációs film kategóriában az Oscar-jelölést. Az a baj az egésznek, hogy amilyen varázsa és kis esze volt az elsőnek, nost itt eléggé megölték. Félreértés ne essen megvolt a filmnek a maga bája, de közel sem voltak olyan szívet megható pillanatok.

Következő

Amikor a történetet kitaláltak biztos valami olyasmi volt a szempont, hogy találjunk a Gru-nak nőt, ez a vonal működött is, de azok a dolgok, amik korábban jók voltak, azok nagyon háttérbe szorultak. Lucy bolondos karaktere, akit azért könnyen szívébe zárhatott a néző, azért megértem, hogyha valakit meg pont ő idegesített. Igazából megvolt a Gru meg a közte levő kémia, amit a néző sejtett, hogy valahova előbb-utóbb el fognak jutni.

Az volt a bajom, hogy az elsőben ott volt a komoly tanulság itt nem igazán volt. Inkább megpróbálták az egészet valamilyen James Bond-film paródiává csinálni, ami nagyrészt működött, de nem is tudom, valahogy néhány megmentős résznél valahogy több kreativitást el bírtam volna viselni. A főgonosz karaktere nekem elég semmilyen volt, annak ellenére, hogy ütős háttértörténete volt, úgy igazán utálni sem tudtam, csak néztem, hogy van és kész.

Következő

A Minyonok szerencsére továbbra is előtérben volta
k, így ők csempészték be nekünk a humort, viszont elég nagy negatívum számomra, hogy a lányok kevesebb játékidőt kaptak, mint az előző részben, így sokkal kevesebb Agnes cukiságot kaptunk, ezért éreztem úgy, hogy a készítők egy kicsit megölték az egész filmnek a varázsát, mert pont nekik köszönhetően volt egy kis bűbája ennek az egésznek, így meg nem akart nagyon működni semmi.

Itt is előfordult az, hogy elég kevésnek éreztem a játékidőt. Valahogy megint túl hamar megoldottak mindent a készítők a másfél óra alatt. Nekem túl rövidek ezek. Persze, azért vicces, szórakoztató, meg van egy kis szív, viszont jóval kevesebb, mint az előző részben, ami miatt így utólag vagyok csalódott. Hogy ne ennyire negatívan érjen véget az egész, azért ki kell emelni a Pharell Williams énekelte Happyt, ami igen nagy világsláger lett. Fülbemászó és egyszerűen boldogságot áraszt.

Következő

Összességében:
Nagyon is jók a Gru filmek, azonban nem lett volna szükség a második részre. Amekkora anyagi siker lett a 2. rész, szerintem néhány év múlva biztosan érkezni fog a 3. rész is. Mondjuk megértem az alkotókat, hogy a pénz nagy úr, csakhogy legalább ne a minőség rovására menne ez az egész. Mindegy amilyen lökött vagyok, úgy is meg fogom nézni azt is. Amúgy esti kikapcsolódásnak mindkettő tökéletes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése