Oldalak

2014. március 26., szerda

True Detective: véget ért az 1. évad

 

A True Detective bizton állíthatom, hogy az év első felének az abszolút legjobb újonca. Én a pozitív kritikaáradat után néztem meg, amit őszintén mondok, hogy cseppet sem bántam meg, mert nálam eddig ez viszi a prímet. Nagyon úgy néz ki, hogy 2. évad is lesz, hisz a nézettséget szép lassan növelni tudta, így HBOs berkeken belül kitűnő számokat hozott. Régen néztem krimit, mivel mostanában untam őket, bár attól még szeretem ezt a műfajt, így gondoltam, hogy egy átívelős szálas mindössze nyolc részes évad meg fog érni egy megtekintést.

Leginkább attól dobtam hátast, hogy a két főszerepre két A-listás Hollywood-i színész nyertek meg Matthew McConaughey és Woody Harrelson. Előbbi nem igazán rémlik filmekből, viszont utóbbit már láttam egy-két szerepben. Mindenesetre ez bizakodásra ad okot, főként, ha kiderül, hogy Matthew McConaughey mennyire ellopja a showt. Megállapítottam, hogy egyszerűen zseniális színész. (Hát az Oscaron idén elismerték.) Egyszerűen van neki egy természetes kisugárzása, és abszolút magára formálja a karaktert. Van benne valami elemi erő. Woody Harrelson sem panaszkodta, hiszen ő is kitűnően alakítja a házassági problémákkal küzdő rendőrt. Igazából ő egy hétköznapi figurát is hoz. McConaughey karaktere sokkal érdekesebb, mint Harrelsoné.

Az extra erős színészi játék mellett a főszereplők is kitűnően lettek megírva, sőt szerintem elég reálisan lettek ábrázolva. Marty a nép egyszerű embere egy tökéletes mintacsaláddal, ami közel sem olyan tökéletes, mint amilyennek tűnik, hisz elég sok problémája akad. Ő a földhöz ragadtabb hétköznapi ember. Nekem végül is mindvégig szimpatikus marad a hibái ellenére is. Marty az a típusú férfi, aki túl sokat iszik, és nem képes a farkát egyszerűen a gatyájába tartani, plusz a munkája mellett a családja is elhanyagolja.

Rust karaktere szerintem jóval összetettebb, mint Martyé. Egyrészt az ő megszólalásai, gondolatai miatt érdemes végignézni az egészet, mert olyan intelligens dolgokat mond, hogy elgondolkodhatsz, másrészt baromira hervasztóak. Rust az élet tanulságairól beszél, vagy éppen a mélyen hívő embereken köszörüli a nyelvét. A párosunknak jól láthatóan ő az érdekesebb fele. Egyszerre gondolom egy nehezen elviselhető embernek és egy nagyon érdekesnek. Hihetetlen eszmecseréket lehetne vele folytatni.

Abszolút kitűnően működik a páros közötti összhang. Talán annak tudható be, hogy a két színész a valóságban barátságot ápol, bár a sorozatban folyamán többször akadnak nézeteltéréseik az érdekütközéseik miatt. Nagyon szórakoztatóak a közöttük lezajló párbeszédek. Mondhatjuk azt, hogy a normális Marty, míg Rustot egy másik dimenzióból szalajtották. A barátságuk nagyon hangsúlyos. Figyeljük, hogy azért mégis hogyan viselik el egymást, és micsoda bizalom alakul ki egyszerűen közöttük. Persze, többször akadnak vitáik, amit Rust nyer.

A nyomozást is egyszerűen sikerült érdekesség tenné, bár szerintem inkább a karakterek miatt működött leginkább. Az ügy teljesen komplex és igazán a néző sem tudja, hogy ki követhette el a gyilkosságokat, amik egy bizarr vallási fanatikus vagy egy szimplán gyerekkorában bántalmazott őrült tette volt. Mindenesetre az én figyelmemet mindvégig fent tartotta, bár a lezárása nem igazán tetszett. Az egész úgy hatott, mintha egy random szereplőt előrángattak volna a sötétből.

Annyira tökéletesnek nem látom, mert voltak pontjai, amit untam. Plusz úgy vagyok az egésszel, hogy ehhez kell egy másik lélekállapot, hogy elviseljem és felfogjam a képernyőn zajló dolgokat. Valahogy az egészbe bele kell rázódni. Azért az hatalmas pozitívum, hogy szinte minden részben történt valami. Mondjuk szerintem az egész centiről-centire ki volt mérve, mivel az egész közel sem pörgött, egyszerűen volt egy lassú üteme, amire beállt. Amúgy azt imádtam benne, hogy rendkívül hangulatos volt.

Összességében: 10/9
Ilyen kákán is a csomót keresem-nek tűnhet az egész, de nem az, mert nem pontosan tökéletes, de egy kitűnően összerakott a True Detective köszönhetően az érdekesen tálalt történetnek, és a kitűnő színészválasztásnak, karaktereknek. Azt hiszem, hogy tudom, mi fog az Emmyn idén tarolni. Amúgy nekem bebizonyította azt, hogy érdemes az HBO kínálatában szétnézni. Oké, utóbbit a Trónok harca megmutatta, aminek furcsa mód várom az előzetesek alapján a következő évadát. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy a totálisan új True Detective milyen lesz. Legyen női páros. Mondjuk, az sem tetszett, ahogy a sorozatban a nőket bemutatták. Záró részként annyi, hogy jegyezzük meg Nic Pizzolatto nevét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése