Oldalak

2014. március 21., péntek

The 100: Pilot



A CW újoncfelhozatalából a The 100-re voltam a legkíváncsibb, mivel ennek a posztapokaliptikus szerű jövőkép nagyon érdekelt engem. 2013/14 szezonból megnéztem mind a négy pilotjukat, amiből kettőt (Reign, The Originals) nézek is, és úgy tűnik, hogy csatlakozni fog hozzá az új CW-széria is. Sci-finek írják a műfaját és vannak is benne olyan elemek az űrállomás és a nukleáris csapások miatt, én mégis inkább a túlélő sorozatok közé sorolnám.

Nagy meglepetésre szerintem igen kitűnő nézettséggel nyitott az Arrow mögött, sőt még meg is verte, hisz míg utóbbira 2,4 millióan voltak kíváncsiak, a másikra 2,7 millióan, így ez lett a legnézettebb újoncok. Egy kis örömhír ez, mivel a tavaszi időszakban gyengélkednek a szériáik. Például az The Originals a héten évadminimumot produkált. Mondjuk, hogyha ezután drasztikusan visszaesik, akkor ez elég ciki fog lenni. Én nem gondoltam volna, hogy még a kedvenc szériámat is sikerül megvernie, bár kétlem, hogy jövő héten is ez lesz a helyzet, viszont elismerésre méltó az eredmény. Lehet, hogy érdemes lesz párban tolni őket.

97 évvel ezelőtt atomháború dúlt a Földön, azonban most egy csapatnyi bűnözőt küldenek a bolygóra, hogy felderítsék a terepet. Ők korábban a Bárka nevű űrállomáson éltek, ahol gyakorlatilag diktatórikus eszközökkel irányítanak. Gyakorlatilag a törvénykezés is drasztikus. Van halálbüntetés. Kiderül, hogy nincs minden rendben fönt, így a fiataloknak helyt kell állniuk a Földön, ahol komoly veszélyekkel és felfedezni valókkal kell szembenézniük. Miközben itt is valaki saját kezébe veszi a dolgokat.

Az első rész az ígéretek pilotjaként mutatkozott be a hibákkal együtt. Azért az idei kínálatból eddig ez volt a leggyengébb, bár azt kell, hogy mondjam, szerintem a Star-Crossed első részénél "fényévekkel" jobb lett. Igazából a pilottal csak sejtették velünk, hogy mi történhet, hisz feldobtak egy csomó labdát, amiket majd meglátunk, hogy hogyan ütnek le. Azért éreztem benne egy-két kihagyott ziccert, amikkel kapcsolatban tökösek lehettek volna a készítők. Lehet, hogy túlságosan szadista vagyok, de azért még pár kölyköt eltehettek volna láb alól, konkrétan Octavia-ra gondolok.

A legeslegnagyobb probléma a papírmasé figurákkal volt, pontosabban eddig mindenki elég egydimenziósként hat, plusz a legsejthetőbb szerelmi szállal dobtak meg minket. Szóval eléggé kijött a CW-betegség. Szerintem merhetnének tökösebbek lenni. A főszereplő csaj Clarke első pillantásra szimpatikusnak tűnik, bár csak annyit állapítottam meg róla, hogy okoskodó és van igazságérzete. A többi szereplőnek még ennyi jellemzője sincs először akad itt vagánykodni akaró kiscsaj, aztán őt befűző idegesítő srác, jóképű lovag, megszólalni se tudó ázsiai gyerek. Mondjuk legeslegjobban az Edward-klónnak kinéző srác fejébe állítottam volna a fejszét. A felnőttek se sokkal színesebbek anyuci, aki a doki reménykedő, a kancellár bácsi sem érdekes, van a kegyetlen kancellárhelyettes.

A színészi játék brillírozását sem igazán éreztem, ez leginkább a tinédzserek terén mutatkozott meg, bár a főszereplő lány egész elfogadhatót nyújtott, kicsit úgy érzem, hogy a Hunger Games-ben szereplő Jennifer Lawrence játékát akarta utánozni a komoly fejével. Az öregek terén Isaah Washington miatt voltam csalódott, mert keveset szerepelt, sőt sokat se nyújtott, ahogy a doktornőt alakító, Paige Turco sem. Henry Ian Cusick utálatosan adta elő az utálatos kancellárhelyettest. Mondhatni, hogy tipikus CW-szint.

A csapnivaló karakterek és közepes színészi teljesítmény mellett azonban meg kell említenem, hogy szerintem szórakoztató volt. Egyrészt érdekelt, hogy mi történik a képernyőn, és még szórakozni is tudtam. Egyik előnye lehet az egésznek, hogy abszolút van egy lekötő ereje, mert végül is pörgött az egész is a kissé bugyuta szájbarágás mellett. Egyedül az a bajom vele, hogy nagyon azt érezni az egészen, hogy ezt a tinédzsereknek csinálták.

A történet tele van lehetőségekkel: ott van a Bárka népességcsökkentési programja, problémái, az ott kialakult társadalmat prímán be lehet mutatni, ugyanez a helyzet a földivel, hisz mondhatni a szabadságot megérezve saját akaratukat érvényesítik, anarchizmus, a Földön kialakult nukleáris világ, aztán a sötétben rejtőzködő emberek. Emiatt is neveztem az ígéretek pilotja-nak, hogy ebben annyi potenciál van, hogy sok mindent ki lehet aknázni belőle, viszont a forgatókönyvíróknak a dialógusokkal és a kölykökkel lehet még mit dolgozni.

Lehetne itt társadalmi kérdéseket felvetni, hogy miért van szükség a szabályokra, utóbbi témát meg is pedzegetik. Mondjuk nem hiszem, hogy a 10-13 rész alatt ők ezt meg tudják oldani, de ne legyen igazam. A másik dicsérni való a látvány, ugyanis egy CW-sorozathoz képest nagyon korrekt effekteket raktak össze. Nekem leginkább a kétfejú őzike tetszett, bár a lepkék (vagy mik?) is szépek voltak. Ebből a folytatás során még bármi lehet.

Összességében: 10/6
Kissé buta, magyarázgatós, eddig egydimenziós figurákkal, viszont ígéretes történettel, és ezeket pedzegető kérdések miatt, én mindenképpen kíváncsi vagyok a folytatásra. Az a baj, hogy a nem túl erős pilot így is teljesen megnyert magának, mert  én már amióta felvetődött a sorozat ötlete, azóta érdekel. Amúgy nem bánnám, hogyha az írók kicsit többet ölnének, mert vannak idegesítő figuráik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése