Oldalak

2015. január 3., szombat

A kedvenc sorozataim 2014-ben

Tavaly sokkal több sorozat került a kezeim közé, többet is próbáltam be, több időt is szántam rá. Idén valószínű, hogy annyi idő majd nem jut rájuk érettségi meg egyéb okok miatt, de jó sorozatos évet zártunk szerintem. Több remek újonc is volt, amik egyből mindenki kedvencei lettek a The Leftovers és a True Detective, nálam nem listásak, jók, de nagyobb a füstjük, mint a lángjuk, aztán ott volt a The 100, nagyon szépen kikupálódott őszre, a Jane the Virgin a legagykikapcsolósabb és a The Flash, ami iszonyat szórakoztató. A szokásos kedvenceim hozták a szintjüket, a Once Upon A Time feltámadt hamvaiból, az Arrow megbízhatóan teljesít, bár kicsit elszúrták a romantikát, az Orphan Black Tatiana Maslany, The Originals ha más családproblémáival akar az ember foglalkozni, a Brooklyn 99 simán legjobb komédia és az Archer, ami egy nagy állatság. Pont ezek a szériák a lemaradók is, volt amelyikért nagyon fájt a szívem, hogy nem tudtam beilleszteni a listába, pedig úgy voltam vele ott a helye. Vegyes lista van kritikus kedvenc, aztán közönség kedvenc is.

7. Teen Wolf


Sosem gondoltam volna erről a sorozatról, hogy a székemhez odaragaszt, azonban a 3. évad 2. fele szerintem a maga módján zseniális volt köszönhetően Dylan O'Brien játékának és az eddigi legerősebb ellenfélnek. Jó volt a történet, ráadásul mertek tökösek is lenni az írók. Aztán a nyáron megkaptuk 4. évadot, ami ugyan gyengébb lett és összecsapottabb, mégis továbbra is szórakoztató volt, főként az eleje. Lydia banshee-ségéről végre többet is megtudhattunk. A mellékkarakterek elviszik a hátukon, ha Scott nem is. Messze a legjobb természetfeletti széria szerintem a tévében.


6. In The Flesh


Nem lett volna szívem kihagyni az egyetlen angol szériát, amit nézek (oké, Utopia), mert továbbra is egy remek dráma, bár a 2. évad szerintem egy hajszálnyival gyengébb lett, mint az 1. Nagyon emberi a történet és a karakterek, remekül van minden kitalálva. Idén még egy szerelmi szálat is kaptunk, ami nem hittem volna, hogy ennyire megdobogtatja a szívemet. Ráadásul a szereplőgárda is nagyon erős. Sajnos még mindig nincs hír a folytatásról.

5. Game of Thrones


Amikor a sorozat első három évadát végignéztem, nem volt különösebb hatással rám, aztán valamiért megnéztem a 4. évad nyitó részét, aztán ott ragadtam. Lehet, hogy a Trónok Harca heti adagban működik igazán? Végre nem a 9. részre hegyezték ki az egész etapot, hanem közben voltak apró fordulatok, jó történetszálak. A 2. rész vitte el nálam a pálmát, ahogy a 6. rész is messze ott van a tavalyi év legjobb sorozat epizódjai között, persze akadt egy-két unalmasabb pillanat, viszont érdekel a nagy egész, minden karakter sztorija. Így kell biztos nézőt szerezni a 4. évre.

4. Orange Is The New Black


Ekkora szereplőgárdával nehéz dolgozni, sztorit írni, azonban az alkotók a Trónok harcához hasonlóan véghez vitték a lehetetlent, ugyanis működött minden. A szereplők neveit is végre megjegyezgettem, ahogy a sztori is zseniális volt. Ez már nem Piper Chapman egyszemélyes show-ja. Ráadásul neki az évad főkonfliktusához egyáltalán nem volt köze. Zseniális karaktereket álmodtak meg és ez még mindig a 2. évad, csak nehogy elkezdjenek komolykodni, akkor borulhat a bili.

3. The Legend of Korra


Sosem gondoltam volna, hogy egy Nickelodeon sorozat dobogós lesz nálam, pedig ez nem odavaló. Hihetetlen, hogy mennyire intelligens széria, annyi rejtett társadalomkritika rejlik benne. Egyetlen szépséghibája, hogy szerintem kellett volna az alkotóknak 22 rész, hogy rendesen kibonthassák a teljes történetet. Korra karakterfejlődése pedig jó, ahogy önfejű, lázadó tinédzserből bölcs, érett avatárrá válik. A 4. évaddal sajnos vége lett, de a zárás ütött, főleg az utolsó képsorok. A sorozat is könyvről könyvre felnőttesebb lett, ahogy elhagyták a szerelmi szálakat.

2. Shameless


Sok jót olvastam a Szégyentelekről, gondoltam, hogy a családi dramedy az én sorozatom lesz, azt nem hittem, hogy ennyire. Persze igyekeztem számba venni a 4. évadát, ami a legsötétebb etapja a szériának, engem kilóra megvettek vele. Hihetetlen, hogy mit műveltek Fiona karakterével, eljött a teljes összeomlás, Lip a kedvenc szereplőm, tényleg jó látni, hogy mennyire felnőtt, aztán durva, hogy egyszerre megy neki az egyetem és a család fenntartása. Ian és Mickey kapcsolata az egyik legszebb tele bukkanókkal és örömmel. Mindenkinek bátran ajánlom darára.

1. The Good Wife


Az 5. évad 2. fele és a 6. évad 1. fele után is azt mondom, hogy továbbra is messze a legjobb dráma a televízióban, sosem hittem volna, hogy ennyire megszeretem. Julianna Margulies zseniális továbbra is a szerepében, Alicia karakterfejlődése is látványos. A 6. évadra egy teljesen új történetszálat is behoztak, hogy megfordítsanak mindent, nagyon jól csinálták, és csak annyit még, hogy szegény Cary, nem ezt érdemelte a sorstól. Carrie Preston visszatért, hogy elbűvöljön minket. Egyetlen egy rossz szavam sincs rájuk. Nem is tudom, hogy mit lehet ebből még kihozni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése