Oldalak

2015. január 10., szombat

The Flash: a szombat esti popcorn

A The Flash, az Arrow spinoff-ja sokak legvártabb újonca volt idén, hisz a nép szívesen falja, úgy látszik a képregényadaptációkat, ráadásul idén öt is érkezik/érkezett a tévékbe. A DC úgy tűnik jó üzletet csinált a tévézéssel. A The Flash jelenleg a CW legnézettebb sorozata. A sikere nem lepett meg, csak az, hogy ennek ekkora mérete lesz, bár én imádtam a pilotot a hibái ellenére is. A magyar nézők szívét egyelőre nem nyerte meg, ahogy az Arrow idei évadát is eléggé ostorozták, engem viszont kenyérre kent. Szerintem a pilot hibáit nagyjából sikerült kiküszöbölni, persze így is akadnak érfelvágós dolgok, amiért kár, azonban ott az ígéret a szériában. Az eddig leadott részekkel én meg vagyok elégedve, akadt olyan rész, amit angolul is néztem végig magyar felirat nélkül. Szóval ja tényleg nagyon szórakoztató lett a Villám története.



A szórakoztató faktor ellenére még mindig akadnak pontatlanságok, amik leginkább a heti rosszfiúknál jöttek elő, ugyanis a legtöbb elég felszínes lett ábrázolva, az mondjuk tetszett, hogy Barry nem azonnal vált szuperhőssé, hisz először mindig elverték, szóval még sokat kell tanulnia, hogy hőssé váljon. A képességek maguk érdekesek voltak, azonban a karakterek elég papírmasék voltak, különösebb karakterizálás nem volt, csak közben egy mély, drámai mondatot adtak a szájába. Persze egy idő után akadt egy-két érdekesebb alak. Személy szerint az ötödik részben látott robbantós nő volt, aki igazából jó volt, csak megverte a sors, mondjuk azt nem értettem, hogy hogyan tudott átöltözni, ha minden, amihez hozzáért robbant. Persze a legnagyobbat Captain Cold szólta eddig. Azért tisztelet a kasztingosoknak, hogy egy olyan színészt, mint Wentwoth Miller meg tudtak szerezni. Ő pont azért működött, mert semmi szuper ereje nem volt csak fegyver, és, hogy keresett egy megoldást Flash ellen. Szerencsénkre a folytatásra mindenképpen visszatér.


A karaktereket egyre jobban sikerül árnyalni, és itt az Arrow-val szemben a legtöbb szereplővel tudnak is kezdeni valami. Barry Allen karakterét szerintem remekül sikerült eltalálni egy kicsit laza arc, aki oldja a feszültséget, kicsit még kölyök, viszont egyre inkább látni nála is a karakterfejlődést, hogy hőssé válik, nekem jelenleg ő a kedvenc szuperhősöm és főszereplőm is. Grant Gustin kétségtelen, hogy úszik a szerepben, nem hiába tartják őt az ősz egyik felfedezettjének, pedig vele is úgy voltam, hogy nem hittem volna, hogy képes lesz elvinni egy sorozatot a hátán, aztán tévedtem, az ilyen cáfolatot szeretem. Barry karaktere szerintem nagyon elviszi a show-t a hátán. Látszik, hogy még sokat kell tanulnia, de előbb-utóbb igazi hős lehet.

A többi szereplő is úgy érzem, rendben van. Közülük leginkább Dr. Wells emelkedik ki, akinek amúgy egy sötét titka is van. Ő például az a figura, hogy nem tudom eldönteni, hogy most jó vagy rossz, mert direkt arra utazik, hogy Barry fejlődjön, egyre inkább elsajátítsa a képességeit, azonban ott vannak azok a jelenetek a részek végén, ahol elhintik nekünk, hogy van vaj a füle mögött, plusz ott a kis titkos szobája meg az aprócska tény. Az átívelő szálat is végül is ő szolgáltatja, amit szépen lassan adagolnak is nekünk. Ez olyan meglátjuk majd, hogy lesz valami belőle. Caitlin karakterét is egyre inkább megszeretem, kicsit merev, de alapvetően egy jószívű lány, eddig az ő flashback jelenetei voltak a kedvencem, ott Robbie Amell talán még színészkedett is. Cisco-t sokan idegesítőnek találják, én mégis rajongok a srácért, ahogy cuki kódneveket találgat ki. Azért meg hatalmas piros pont jár, hogy a Team Flash olyan remekül működik, mint a Team Arrow, abszolút van kémia és dinamika a szereplők között. West nyomozó azért Lance 2.0, de ő tudja a titkot, Eddie is elmegy szódával. Azon lepődtem meg, hogy Iris karakterének sikerült értelmet adni ezzel a Flash után nyomozgatós dologgal.


Azonban van egy abszolút idegőrlő dolog, az pedig a szerelmi szál, amit annyira kár volt beleírni. Emlékszem, hogy a crossover-nél már felhoztam, hogy mennyire nem működik a Barry-Iris-Eddie triumvirátus, igazából nagyon nem szeretem azokat a jeleneteket, amikor direkt kihangsúlyozzák, hogy Barry bele van zúgva már évek óta Iris-ba. Ennél klisésebben szerintem ezt a történetszálat nem lehetett volna megírni, az már csak mellékes, hogy kémia itt nincsen, ezért drukkolok mellékvágányon Caitlin-nek és Barry-nek, kicsit a Felicity & Oliver dologra emlékeztet a barátságuk, a kapcsolatuk, valahogy szép az, ami kettőjük között alakulgat. Mindegy inkább a szerelmes pillantások menjenek, mint ez a szenvedés.

Spoileres bekezdés. A mid season finálé szerintem nagyon jól működött, ugyanis megjelent a férfi a sárga ruhában, aki ugyanúgy gyorsul, mint Barry, mivel a fickó tehet az anyja haláláról, ezért az érzelmei nagyban befolyásolják Barry-t. Meg is küzd ezzel a fazonnal, aki kis híján majdnem kicsinálja. Igazából a sárgaruhás fickónak csak a megjelenése volt szerintem a lényeg. Mondjuk attól padlót fogtam, amikor láttam, hogy Dr. Wells az, bár tudomásom volt róla, azt viszont nem értem, hogy hogyan csinálta, mert laposra verte saját magát. Hogyan volt egyszerre két helyen? Miért ölte meg Barry anyját? A kérdések csak jönnek kendőzetlenül. Amúgy érdekes volt, hogy Eddie-t nem bántotta, ennek valaki jelentőséget is tanúsított. Lehet, hogy a végén még ő lesz a nemezise Barry-nek? A másik érdekesség Firestorm felbukkanása, aki Ronnie, Caitlin vőlegénye, láthatólag nem emlékszik semmire, és képes a tűzzel játszani, ez is jó lesz a folytatásra. Mondjuk, arra vagyok kíváncsi, hogy meglépik-e azt, hogy Caitlin-ből Killer Frost legyen, mint a képregényben. VÉGE


Összességében: 10/7,5
Érzem, hogy jó lesz ez a folytatás, ugyanis Barry tényleg komolyan elkezdi edzeni magát, aztán kapunk Captain Goldot. Bőven akad még gyermekbetegség például az irritáló szerelmi szál. Egyszerűen az alkotóknak ez nem megy. Ami nem megy, azt nem kell erőltetni. Grant Gustin tényleg az ősz egyik felfedezettje, a sorozat meg megérdemelten a csatorna legnézettebbje. Szóval így kell ezt csinálni. Na tényleg elégedett vagyok többnyire.

1 megjegyzés:

  1. teljes mértékben egyetértek!
    sajnálom, hogy a rosszfiúk nem kapnak több karaktert csak a sablon "evil vagyok, mert így esik jól" mindegyik. szerettem volna több hátteret látni, mert oké, megkapták a képességeket, de ettől még nem feltétlen kellett volna megőrülniük. a robbantgatós nőnél pont ezen gondolkodtam én is :D
    én shippelem az Eddie-Iris párost, oda annyira felesleges Barry, és igen, én is Caitlinnel hoznám össze :) a Felicity-Barry affért annyira de annyira mesterkéltnek tartottam.. főleg, hogy a crossover részben nem kezdtek vele semmit, mintha meg sem történt volna.
    imádom a Marvel-mozikra hajazó kis bevágásokat a végén dr. Wellsről :D
    összességében szerintem többet is ki lehetne hozni a sorozatból, megvan benne a potenciál. úgy érzem, az Arrowhoz jobban sikerült hozzányúlnia a CW-nek, az elsőre is robbantott nálam, de a Flashnek még érnie kell. egyelőre jó kikapcsoló, ahogy írtad, "szombat esti popcornos", de nem emelkedett kedvenceim közé. lehet, túl sokat reméltem :( de mindenképp nézendő!:)

    VálaszTörlés