Oldalak

2015. január 14., szerda

Random: Telefonok és más apróságok


Nem szokásos kritikával jövök most, hanem egy randomoskodom a telefonokról. Előre leszögezem, hogy nem vagyok egy műszaki zseni, tesóim alátámasztják. Plusz nem kezdek el arról írni, hogy mennyire el van rontva a mai generáció, mert állandóan kockul. Azért nem vagyok álszent, én is nyomkodom iskolában, otthon és városban az okostelefonom. Teszem hozzá, hogy filozófiaóra alatt hasznosabb cselekvés, bár elméletileg, ahova megyek ott alaptárgy lesz az. Upsz. Igazából manapság nekünk, fiataloknak a kezünk része, mert viccen kívül esetleg éppen telefonról tudod megnézni azt, hogy felvettek-e a kiszemelt szakodra meg király kis alkalmazásokat lehet rátelepíteni meg a kedvenc együttesem új videóját is csekkolhatom. Ja, ha nem csesz ki veled a YouTube. Lehet vitatkozni arról, hogy mennyire ártalmasak mobilok vagy mennyire hasznosak. Akkor legalább az ember nem a gép előtt ülve játszik.

Szerintem olyan korombelit nem is ismerek, akinek nincs okostelefonja, bár felnőttet igen, aki pont ezek miatt nem vett magának. Nekem azért lett, mert mindenkinek az van, plusz akkoriban néhány hónapig nem is volt telefonom, de a mostani készülékem sem csúcstechnológiás. Nekem három éve ugyanaz az okoska telcsim van, mert nem volt bőr a képemen a szüleimtől kérni egy másikat. Mondjuk, akadnak olyanok, akik esetleg pont, hogy évenként cserélgetik. Persze, mindig kijön egy újabb termék, ami jobb, mint az előző, aztán az ember kényszert érez a menőségre. Oké, én is újat akarok most venni, meg is találtam életem mobilszerelmét. Azért a mai telefonok annyira nem bírják jól, mint mondjuk az ezeréves nokiák. Emlékszem nagynéném legalább tíz évig ugyanazt használta. A mostani telefonom Samsung Star valami, szegény egy kicsit akkor is már gagyika volt a piacon. Tényleg sok hibája van az internet egy katasztrófa, vannak oldalak, amiket meg sem bír nyitni, nem androidos, igen szeretnék kis játékokat a telómra, nem bírom végigvinni a rátelepített EDGE-t, iszonyú kevés a hely rajta, videót nyögvenyelősen játszik le, béna a rátelepített face és twitter, lefagy. Valaki csodálkozhat, hogy miért nem dobtam ki korábban?


Érzelmi kötődés. Egyszer szülinapomra kaptam a családomtól, aztán telefonálásra jó volt, zenét is tudtam rajta hallgatni, EDGE-dzsel továbbra is szórakoztam, viszont el kell ismerni, hogy még most is viszonylag jó állapotban van. Azért sem vettem eddig új telót, mert iszonyú drágák. Mi kerül egy mobiltelefonba 100 ezer forintba? Annak ki kéne találnia a gondolataimat legalább. Nézzek, mint bakegér, hogy 250 ezer egy Apple. Mi a franc? Ahhoz képest mennyit panaszkodnak a magyarok a fizetésük miatt, ha bele is döglenek, akkor is megveszik a legújabb elektronikai termékeket. Egyszerűen nem akartam a szüleimet ekkora összegekbe verni, meg rohadtul sajnálok 50 ezer forint felett fizetni egy telcsiért. Szerencsére most van egy kis félretett zsém, hogy meglepjem magam újév alkalmából, mert olyat szeretnék, ami jobban működik és androidos. Sodor a tömeg, hogy böszme játékokat töltögessek le magamnak meg hát zene is mehet rá legalább több. Szerencsére még elég elfogadható árban van. Az csak mellékes, hogy ugyan annak, a telefonnak az ára között boltonként 30 ezer forint eltérés is lehet.

Ilyenkor nem merjünk megszólalni. Az azért nem zsugoriság, ha egy köztisztviselő havi fizetését nem akarom elkölteni egy ilyenre. Amúgy jó tanács annak, aki kamasz és új telcsit akar, nyári munka, akkor legalább saját zsebből megvan, aztán úgy választasz, ahogy akarsz. Nekem is onnan van. Egyszer kíváncsi lennék arra, hogy egy Iphone mennyivel tud többet, mint mondjuk egy Samsung Galaxy Star 3. Azért megdöbbentőek, ezek a felfedezések. Legalább megtudom, hogy létezik olyan márka, mint Navon és Beex, kínaiak, bár már minden ott készül. Sokáig esküdtem arra 3 napig, hogy veszek magamnak egy Samsungot, aztán tesóm eszembe jutatta a hibáit, plusz a termékeikről nem olvastam valami jókat, ami meglepett, hisz az egyik leghíresebb márka. A keresgélésem eredménye lett először az LG L70, ami elég jónak tűnt, aztán megtaláltam a tesót, az LG L90-et, amibe tényleg beleszerettem. A vélemények is jók voltak, ahogy az ár is tűrhető. Annyival nem is drágább, mint a húgi. Azért ki kell okoskodni honnan érdemes rendelni, mert itt van a 20 ezer forintos árkülönbség. Amúgy durva, hogy mennyi idő el tud menni telefonkeresgéléssel. Egyszerűen, ha a megfelelő típust keresed, ami tökéletes, nekem ez, jó a formája is. LG-vel dolgom még nem volt, ez is Dél-Korea. Ennek a telefonnak egy szépséghibája van, hogy baromi nagy az én kezemhez. Persze, hülye vagyok, és azt választom, amihez aztán tényleg alkalmazkodni kell.


Különösebben nem vagyok márkasznob, csak a Samsung szűkítés volt, de nem is bánom, hogy nem amellett döntöttem, ettől függetlenül másnak tuti az fog bejönni vagy a Navon, Beex, Nokia, Sony vagy az Apple. Mindenkinek más az ízlése. Amúgy azt számolgattam, hogy lehet, sorozatrészeket esetleg tudok rajta nézni. Oké, ez is közrejátszott, bár inkább magyar szinkronos cuccokat kell majd rápakolnom. Nem hiába vagyunk minden kockák tisztelet a kivételnek. Igazából ez tényleg random volt, mert egyszerűen szerettem volna a gondolataimat ebben megosztani meg kiélhessem az új még meg nem érkezett telóm iránti rajongásomat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése