Oldalak

2013. május 25., szombat

Arrow: Véget ért a 1. évad


Az Arrow az a sorozat volt, amiről sosem hittem volna, hogy belopja magát a szívembe, de be kellett látnom, hogy én bírom az akcióhősöket vagyis lány létemre nem taszít el a verekedés. Az In The Flesh-et leszámítva az aktuálisan nézett sorozataim közül messze ez volt az egyik legjobb, ami nem produkált egy csalódáskeltő finálét, bár erre sem mondanám,hogy zseniális volt, viszont tartotta magát a szintjéhez, bár van egy-két hiba, mégis ezek eltörpülnek a szórakoztatás miatt. Igazából nem egy világmegváltó sorozat, hanem egy tökéletes kikapcsolódást nyújt és nem húzza fel az agyam, mint az OUAT vége. Tovább spoilerekkel folytatom... 

A finálé majdnem elmehetne egy évadközi résznek, ha nem lett volna tele néhány pontosabban kettő WTF? jelenettel, ezeknek később lesz jelentősége, de amik lezajlottak az az állam leesett kategória, főleg, hogy most drámáztak, bár talán összecsapott lett az egész, hiszen túl gyorsan történtek a dolgok, amikor Moira elárulta a vállalkozást, és, hogy utána a terv hamar működésbe lépett. Kicsit fel sem fogtam az egyik jelenetet, utána már a másikra kellett figyelnem, de ez az értékéből nem vesz el semmit.


Tommy halála megdöbbentett, hiszen nem számítottam rá, hogy végeznek vele, én sajnáltam, mert sok fájdalmat kellett átélnie és csalódást, igaz nem volt kedvencem, mégis szimpatizáltam vele. Ezek után nem jön az a lépés, hogy átveszi az apja helyét, aki követte őt a halálba, de nem hiszem, hogy Mr. Merlyn a tettei után a Mennyországba kerülne. Az ő figurája nekem egy tipikus bosszúálló volt, akinek legalább értettük a motivációját, viszont sokszor nem féltem tőle. Mindössze a Tommy-val folytatott beszélgetése után ijesztett meg, azért reménykedtem, hogy Oliver elintézi. Mondjuk a Vállalkozás egy őrült és veszélyes cég lett, amit szerintem később sem kell nélkülöznünk.
Sajnos ez biztosan Laurel és Ollie kapcsolatának bekavar, hiszen a csajnak bűntudata lesz, főleg, hogy Tommy szerelmet vallott neki. Ettől félek, de ez legyen a legkisebb baj. Legalább a két barát búcsúzása szomorú, megható és a rész legerősebb pillanata volt, hiszen egy kicsit mindenkinek  megszakadt a szíve. Más emlékezetes pillanat nem igazán volt ilyen tekintetben. Leszámítva a  váratlan esemény. 

Amire nem számítottam, hogy a Glades pusztulása tényleg megtörténik. Szerintem mindenki azt gondolta, hogy jön a Csuklyás, elintézi Tommy apját és hatástalanítja a földrengést előidéző gépet, az viszont, hogy sikerül a föld egyenlővé tenni az egészet, álmomban sem gondoltam volna. Most már tudjuk azt, hogy Mr. Merlyn nem volt hülye, hiszen a siker érdekében két gépet is elhelyezett.

A karakterek terén szerintem Laurel nagyon szürke, próbálják beadni, hogy milyen munkamániás, erős nő, egyszerűen nem tudom elhinni róla. Lehet, hogy ennek Katie Cassidy játéka az oka, hogy nem zártam a szívembe. Azért szurkoltam, hogy Oliverrel újra együtt legyenek. Sejtettem, hogy az évad végén egymásba karjába omlanak, viszont most ez sem lesz hosszútávú szerintem. Thea is semmilyen, hát együtt keresik a barátjával a bátyját. Szerintem a srácból lesz "Robin". Halálpontos és Arrow-girl megjelenése is plusz töltet volt az egésznek.

Szerencsénkre kiépült egy remek trió Oliver, Diggle és Felicity személyében. Az utóbbi női karakter messze túl szárnyalja a másik kettőt, hiszen remek egysorosai vannak. Annyira jól szórakozik az eszmefuttatásain az ember. Örülök, hogy hosszútávra marad. A csapat a három különböző karakterű ember miatt működik igazán, így Olivernél is tapasztalunk egy pozitív irányú jellemfejlődést a barátainak köszönhetően.

Összességében: 10/8 - Amilyen finálékat láttam ez jó volt, bár megvoltak a maga hibái, viszont az Arrow az igazi popcornsorozat, ami nem veszi túl komolyan magát és kikapcsolja az ember agyát. Én megkedveltem Oliver igazságszolgáltató rendszerét, azért félve várom a második évadot, hogy vajon ki lesz a főgonosz. Csak egy aprócska megjegyzés: kellenek a flashback-jelenetek :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése