Oldalak

2013. május 11., szombat

Pretty Little Liars: a 3. évadról

Ha a PLL 3. szezonjának olvastam utána általában negatív kritikák és kommentek tömege fogadott, ez egy picit el is akart tántorítani, hogy megnézzem-e pontosabban ledaráljam-e az egészet. Valaki a szappanosítás miatt és van, aki az új A miatt volt kiakadva, ezért sokan el is kaszáltak az ABC Family büszkeségét, hiszen miért változtassanak a tematikán, ha az még mindig sikerrel fut, én ezt a hozzáállás is meg tudom érteni. Szóval félelmekkel vágtam neki a szezonnak és sokkal több szemszúrás volt lett az eredménye az egésznek, de én kellemesen csalódtam, mert amiket olvastam, sokkal rosszabbra számítottam. Mindenkinek más tetszik, bár a többség haragudott az évadra (ahogy az OUAT-ra), én nálam az első évad mércéjét megütötte, bár marhára nem vagyok elégedett, hiszen volt jó pár számomra zavaró pont. Tovább spoilerekkel folytatom...


Kiiktattak szinte minden mellékszereplőt,  hiszen a második évadban a mellékfiguráknak is megvoltak a maga kis szálaik, amik nem adtak hozzá a történethez, viszont jobban megismerhettük őket és nem lettek elhanyagolva. Ilyen nem volt igazán, hiszen ráfeküdtek túlságosan a szereplőkre, így morzsákat kaptunk, hogy hogyan alakul AriaMama és HannaMama kapcsolata, aztán az évad második felére eltették az útból Garrettet, Lucast, Jasont, Melissat, Jennat, köddé váltak és a nézőkön kívül senkinek sem hiányoztak. Jó, az utóbbi két karaktert megkaptuk, amint egy új szereplővel, Shana-val szövetkeznek. Amúgy ha vannak király régi szereplők, minek újak? Nagyon ezt a Shanat sem tudom hova rakni, főleg amikor Emily BFF-jét játszotta, ezzel csak bonyolítják a szálakat. Kíváncsi lennék, hogy Marlene King tudja-e követni a szálakat. Hanna új családjának nélkülözése sem tetszett, főleg, amikor marták egymást a mostohatesójával.
Van erre ellenpélda, ugyanis nagyon örültem, hogy Paige karakterét előtérbe helyezték, aki láthatóan pozitív jellemfejlődésen esett át. Élvezet volt a jelenléte és a Caleb-bel való kis akciója. Szimpatikus karakter. 


A bonyolítás az ment, hiszen az idén a magánéletre feküdtek rá, amik nekem az elvagyok velük kategória lett, mert nem igazán mozgatott meg, de elszórakoztatott. Túl érdekesre nem tudták csinálni CalebPapa megjelenését vagy Toby halála, viszont az abszolút WTF?-jelenet az volt, hogy Spencer pasija A-csapattag lett, azt hittem, hogy hátradőlök a székkel, amikor megláttam az egyik rész végén a fekete kapucnis Tobyt. A legnagyobb sajnálatot meg Spencer megőrülése vívta ki nálam, akit valamilyen szinten meg is tudtam érteni. A kedvenc Mona lett, ahogy manipulálta az eseményeket, sokkal szimpatikusabb volt, mint az előzőekben, pedig rossz szándék vezérelte, de nem érdekelte. A színésznőnek nagyon jár a pacsi, hiszen övé volt a legjobb alakítás. Mondjuk szerintem elég gyorsan visszakerült a suliba. Az Aria és Ezra szakítás nem mozgatott meg, asszem' ez az ötödik, ez már korábban is zavart. Amúgy Aria és Hanna semmit sem változott, egy rövid ideig Emily lett vezetőféle, amíg Spencer dilis volt, viszont továbbra is elég szürke.


Engem idegesített, hogy mindenkit körbejártak, hogy biztosan ő Alison gyilkosa, ez az ügy nálam kifulladt.  Ez még több konfliktushoz kellett. Miért nem tudnak három év alatt egy gyilkost elkapni, amikor Maya kivégzője is meglett? Amúgy a Nathan-szálnak a kimenetele tetszett, hogy mániákus tulajdon valamije van és a Meredithes ügy is remekül sikerült. Tényleg néha lett nélkülözni A-t, hogy szerencsétlen lányokat ne tegye tönkre. Örültem, hogy van, viszont ez a Vörös Kabátos csaj, aki Alison, de már nem tud megmozgatni, mert még mindig nem tudok normális indokokat, hogy miért terrorizálják őket. Nekem kézzel-fogható ok kell. Talán megszánnak a 4-5. szezonban. Tényleg kell valami nekem. Már azt sem tudom nyomon követni, hogy ki ki mellett áll. Ennyit még a Graice Klinikában sem szórakoznak, pedig ott is ez megy.

Az új helyszín, a pszichiátria nekem abszolút bejött. Volt valami félelmetes hangulata, ahogy az egész szezon sötétté vált, ez vett meg leginkább. Bár néha az időnézegetése befigyelt. Főleg a semmilyen finálénál, amit én elég súlytalannak éreztem, bár a készítőknek ezek nem igazán mennek. Nekem nem volt az egésznek semmi tétje, főleg, hogy semmi sem történt.

Összességében: 10/7 - Elsoroltam a hibákat, de a halloween-i részben AdamLambert szerepelt, aki pozitívabb irányba döntötte a mérleget, mert jó volt látni, hiszen bírom a pasast (nem fanként). Amennyi rosszat mondtak szerintem közel sem ütötte meg a nézhetetlen kategóriát. Meglátszik, hogy néha nem tudok a többséggel egyetérteni. Várom a nyári premiert.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése