Oldalak

2013. május 24., péntek

Once Upon A Time: Véget ért a 2. évad

Már jó két hete véget ért az OUAT 2. szezonja, amit egyhuzamban kaszált mindenki az új irányváltás és bizonyos problémák miatt, valamilyen szinten meg tudom érteni az elfordulást ettől, hiszen értem azokat a problémákat, amiket olvastam a kritikákban, viszont én szeretném a saját véleményemet leírni, mert én élveztem majdnem az egész évadot, szerintem a részek jók voltak a végéig, ami nálam kiverte abszolút a biztosítékot, hogy milyen katasztrofális utolsó részeket csináltak, pedig az első szezon fényében hihetetlen. Micsoda marhaságokat eszeltek ki, ezért nem várom a 3. évadot. Összefogtak ellenem a kedvenc sorozataim, hogy pocsék finálékval örvendeztetnek meg? Tovább spoilerekkel folytatom...


Baromság baromság hátán (oké, tudom, hogy mesesorozat, amit nem kell komolyan venni), ami nálam kiverte a biztosítékot, az a mágia vs. tudomány, amik harcában utóbbit tartják hatalmasabbnak. A mesékben a varázslat áll mindenekfölött, milyen lenne ha a Csipkerózsikában a részecskék ütközéséről tartottak volna előadást, mesébe ne erőltessenek realitást vagyis tudományt, ebben a sokkolós jelenet játszott közre, hogy erre a vonalra ökölbe szorítsam a kezem. Hatalmas varázsteremtményeket egy sokkoló leterít, komolyan? Ez  röhejes, főleg ez a Tamara és Greg, akik valamilyen mágiaellenes szövetség tagjai, azért használnak varázslatot, itt kerülnek ellentmondásba a készítők a karakterekkel. A két őket alakító színészek látszólag azt sem tudják, hogy hol vannak, és az ő száluknak semmi súlya nincsen, a másik rész, hogy a motivációjukat sem érteni. Úsznak a következetlenségekben  az írók. Annyira nagy hülyeség volt Cora kiiktatása, amikor majdnem 10 részen keresztül szerepelt és átívelős szál volt, de egy nagyon jó pillanat és végezni kellett vele. Messze érthetőbb, jobb, veszélyesebb és komolyan vehetőbb volt, mint ez a két ember, pedig őszintén két halandó vs. a varázsvilág szerintem nem lenne rossz, de ez a két karakter annyira silány. Mázli, hogy a Tamarat alakító csaj főszereplő lett a Walking Dead-ben, ott legalább egy-két alkalommal szólal meg. Azt reméltem, hogy Neal eltűnése után Mr. Gold begurul és lemészárolja őket, sajnos, ez kimaradt. 


Tudom, hogy sokan az új szereplők miatt váltak meg a sorozattól, de engem zavart, hogy a készítők teljesen elfelejtették Mulanékat, hiszen csak a fináléban tűntek fel Fülöppel, amikor Neal-t partra sodorta a víz. Dr. Whale is valahol elveszett a ködben, pedig egész jó figurája volt. Mégis a legfájóbb pont Ruby elhanyagolása volt, hogy azzal a szerencsétlen lánnyal semmit nem kezdtek.. Nem csodálom, hogy az őt játszó nő másik sorozathoz pártolt. Ez az állandó szereplőstátusz egy kalap semmit ért. Egyébként Henry apja nem volt egy rossz figura, szimpatikus volt, még szívesen látnám. Mondjuk az Emmával a szerelmi vallomásuk nagyon szappanos volt. 


Reginat és Mr. Goldot össze-visszapasszolgatták a jó és rossz oldal között, ami egy idő után idegesítő lett, viszont még mindig ők a kedvenceim és Belle is teret kapott. Szerintem a 19. részben tök jó volt, hogy a rossz Belle-nek a rossz oldala kell Rumpelstilskinből. Én bírtam Lacey-t. Amúgy az emlékezet visszahozás lehetett volna romantikusabb. Még így is Belle és Rumpelstilskin párosa nálam a nyerő. Valahogy Emma, Henry, Snow és David semmilyenek lettek, nálam nem estek át az idegesítő kategóriába, csak az elvagyokban, ez az egyetlen sorozat, ahol a gonoszokat szeretem, ez alól egyetlen kivétel Hook, aki szintén követhetetlen, hogy ki a fenének az oldalán áll. Most jön nálam a leghiteltelenebb húzás ugyanis szemtanúja voltunk a nagy családi egyesítésnek, amikor Henryért megy mindenki Sohaországba, ezen a ponton röhögnöm kell, hogy a gonoszok tényleg jóvá válnak. Ez valamiféle Disney-üzenet biztosan, jobb ötlet erre nincs. A flashback jelenetek sem gazán segítettek, mert számomra érdektelen dolgokról szóltak, főleg, amikor Snow majdnem megbocsátásának voltunk tanúi. Valahogy az eredeti történethez kellene kapcsolódniuk.

Szóval van egy harmatgyenge 3. évados átívelő szálunk, ami a Henry megmentése projekt, az egész család útra kelt. Lehet, hogy kár volt az átok megtörése az 1. évad végén, bár szerintem így is van potenciál még benne, hiszen itt van egy egész világ, amivel bármit tudnának kezdeni, hiszen a mesék univerzuma tele van érdekesebbnél érdekesebb figurákkal. Ezek után nem várom az őszt, pedig nem volt ez egy rossz szezon, csak a vége, az megért egy misét.

Összességében: 10/7 - Tudom, hogy nagyon negatív hangvételű a kritika, de az előző részek szórakoztattak, ezért nem adok ennél kevesebbet és ennyit megérdemel tőlem, viszont a finálé 10/5, mert nézhető volt, viszont sokkal nagyobb csavarra, történésre, eseményre vártam. Kicsit a készítők sokat markolnak, de keveset fognak. Elég lenne egy normális szálat kitalálni és arra ráfeküdni, mert ez még menthető.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése