Oldalak

2013. május 7., kedd

Bones: Véget ért a 8. évad

A Bonesról még télen megemlékeztem, amikor az első kilenc részről írtam kritikát. A gond az, hogy a maradék részre negatívabb irányba süllyedt az évadról alkotott képem, amikor néha az járt a fejemben, hogy miért ilyen hosszú ez a rész vagy eltologattam. Bevallom őszintén, hogy a 21. részt nem láttam technikai gondok miatt, de nem hiszem, hogy az az egy változtat az összképen. Valamilyen szinten csalódtam a készítőkben, mert minden érdektelenségbe fulladt. Tovább spoilerekkel folytatom...


Szerintem a 24 rész túl sok volt a készítők számára, pedig ez a negyedik évadban működött, hiszen tudtak érdekes szálakat, ötleteket, itt meg úsztak a magas labdák, hiszen felvetettek valamit, de nem dolgozták ki például Hodgins lenullázása a 12. részben vagy az összecsapottság Bones és Booth kibékülése vagy az elhanyagoltság, bár azért igyekeztek minden szereplőnek pillanatot adni, amire volt idő, viszont semmi érdekeset nem találtak ki, ami miatt érdekeltek volna a részek. Remélem, a 9. évadból ennyit nem rendelnek be. Talán az volt a másik probléma, hogy nem volt főszál, amire építkezhettek volna, csak néha Pelant jött gyilkolászni vagy megfigyelhettük a gyereknevelést.
A magánéleti szálak szappanosak és unalmasak lett, viszont annyira mégsem voltak rosszak, mert aranyos Bones és Booth együtt. A legnagyobb pillanat Sweets hozzájuk költözése volt, amik mosolygós pillanatokhoz vezettek. Valahogy nem tudott lekötni, csak az elnézem volt, miközben interneteztem és ez volt a nyomozásokkal is, bár voltak érdekes, groteszk esetek, viszont nem érdekelt. Valahogy úgy éreztem, hogy Angelaék és Cam el volt hanyagolva az egész évadban. Kérem a király mellékszereplőket.


Pelant bácsi tényleg ennyire elfoghatatlan, mert nem hiszem el, hogy ezt a figurát nem lehet elkapni, amikor ott vannak az agyasok. Valahogy túlságosan elszálltak ezzel a fickóval.amúgy simán őrült, mert fogalmad sincs, hogy miért végzett ártatlan emberekkel meg annyi tiszta, hogy ő szeret irányítani, ezért nem lett esküvő, amit hamar belengettek, de még a hülye is kitalálta volna, hogy ebből biztosan nem lesz semmi. Ezt az embert felkötném egy fára és addig kínoztatnám, nem piszkítanám be vele a kezem, amíg él utána megismerkedne néhány kedves vaddisznóval. Tényleg nem érdekes már, az írók is csak időhúzásnak tartogatják az ember számára, főleg, hogy ebben az epizódban még meg sem közelítették. A finálé csapnivalóan közepes volt, mert nem volt érezhetően súlya semminek sem. 


Az egyetlen megmentője a szezonnak a feel goodsága volt, mert még mindig szórakoztató Hodgins kísérletei vagy az élcelődései a gyakornokokkal vagy éppen Booth és Brennan vitái. Szóval a komikus jelenetek viccesek, jókat tudtam az egészen nevetni. Hál' Istennek itt vannak a legjobb karakterek, főleg Hodgins, akit nyolc évad alatt egyáltalán nem untam meg, hanem még mindig imádom a figuráját, a lelkesedését és Sweets is a szívemhez nőtt, mert jókat mond vagy azt bírom, amikor gyerekként kezelik, csak a mellékszereplők, mint az államügyész néni, Angela apja, Parker vagy mások elhanyagoltsága engem idegesít, hiszen több kellene belőlük.

A másik hatalmas pozitívum, hogy vannak részek, amik bebizonyítják, hogy Hart Hansonék még tudnak jót csinálni, amik drámaiak mégis tökéletesen működnek, míg a finálé egy elcseszett valami volt, ennyire semmilyen a PLL fináléja volt, pedig a kettőnek köze sincs egymáshoz. Azért még mindig tartom, hogy igyekeznek a készítők valamire rávilágítani pl. volt a gyerekkatonák esete és a 9/11. Az évad legjobb része szerintem a 8x09 és a 8x23 volt, utóbbinak súlya is volt, de remek volt a 8x01, 8x06 és 8x12, ez nagyon kevés 24 részből kb. a negyedében voltak jó részek a többi a középszerben fürdött.

Összességében: 10/6 - semmiképpen sem érdemel többet a korábbi évadok és az idei fényében, főleg a szezon második fele miatt vagyok csalódott, hiszen úgy érzem, hogy az egész sorozat teljesen elfáradt és nem tudnak mit kihozni belőle. Össze kell szednie magát szeptemberre. Fáj, hogy csak ennyit adhatok az egyik kedvenc sorozatomra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése