Oldalak

2013. május 30., csütörtök

The Finder - Csont nélkül: az igazi feel good sorozat


A The Finder röpke két éve indult az amerikai Fox csatornán, ahol sajnos csak egy évadot élt meg. A 'Bones kistestvérének' is nevezték, hiszen ott volt a backdoor pilotja, amiből egy mindössze 13 részes sorozattá nőtte ki magát. Igazából a hangulatot és a nyomozás pontosabban kutakodás közös mindkettőben, amúgy köszönő viszonyban sincsenek, hiszen majdnem teljesen más karakterek, helyzetek, helyszínek, sztorik vannak. Én azért néztem meg, mert Hart Hanson bábáskodott fölötte, így meg voltak az elvárásaim, hiszen egy elég csalódott posztot kaptatok a Dr. Csont 8. évada után, ezért valami jót akartam. Egy röpke megjegyzés, hogy borzasztó a magyar cím fordítás, hisz semmi köze a csontokhoz, persze hangzatosabb, mint a találó, de akkor is. Tudom, hogy a figyelemfelkeltés céljából lett ez a cím, hiszen a Dr. Csont az egyik legnézettebb sorozat  18-49-es korosztályban itthon, míg USA-ban ez a szám csökken, és sajnos MCD utolsó munkája itthon is alacsony nézettséggel futott, azért a RTL rendes volt, mert az összes részét leadta.


Ebben az amúgy is hangulatgyilkos időjárásban muszáj volt valami napfényes, vidám, jó sorozatot keresnem, ami eltereli a világról és az év végi hajtásról a figyelmem, hát ez azt is csinálta, hogy mosolyogjak és  majdnem beleszerettem a főszereplő, Walter karakterébe, aki szarkasztikus és őszinte volt. Annyira üdítő volt a jelenléte, a megjegyzései és a különcsége, hogy imádtam minden pillanatát. Leginkább az ő frissességének köszönhető, hogy az egész teljesen feel good volt. Értékeltem, hogy nem veszi komolyan magát, hanem simán szórakoztat, viszont a drámai részeket is remekül belecsempészték az egészbe, ami működött is. Hart nem tagadhatja meg, hiszen a minőség teljesen jó volt. Mindig ki tudott kapcsolni, ha ki akartam szabadulni az egészből. A komolyságnál egyedül azt sajnáltam, hogy a zárórészre minden rosszat, amit lehetett belepakoltak még meghatni is megtudtak, azonban teljesen keserű szájízzel keltem fel a megnézése után. Így kaptunk valami abszolút negatív befejezést, amit gondolom további részekben feloldottak volna. Igazából az évadzáróban mindenkivel rossz történt és az utolsó jelenetek után legszívesebben megvertem volna a készítőket, mert ha vége, akkor búcsúzunk el kedvesen. Konkrétan ez meg egy kellemetlen pillanat miatt vonok le. Meg is mondtam magamnak, hogy több egy évados sorozatot soha többet nem nézek, főleg, ha ilyen végük van.


Szerencsére egy üdítő főszereplőpárosunk van Walter és Cleo személyében, akik tök színesek, hiszen mindig ellentétes véleményük, természetük van, emiatt fel tudják dobni az ember kedvét. Annyira bírtam a közös jeleneteiket, és köszönhető a két remek színésznek, Geoff Stultsnak, aki úszott a szerepében és Michael Clarke Duncan-nek, akihez passzolt a bölcselkedés. Sajnálom, hogy ő már az angyalok között van, hiszen egy jó színész volt. (Halálsoront tessék megnézni, teljesen hitelesen játszik.) Szerintem az ő  szerepük is volt a legeslegjobban megírva. Még két főszereplőlány volt Willa, a romalány és Isabel, a rendőrbíró, Walter ágyasa. Nekik is volt személyiségük és jellemfejlődésük, de közel sem voltak olyan szórakoztatóak, mint a két főszereplő, bár a két színésznő sem volt igazán emlékezetes. Az erős, talpraesett női figurák voltak. Kicsit már sablonosak az ilyen női nyomozó karakterek, akik tökösek meg minden, viszont szimpik voltak és kedveltem őket. A mellékszereplőkről még nem is beszéltem, hiszen itt is akadnak furcsa figurák vagy keresnivalók. Nagyon boldog voltam, amikor Hodgins és Sweets is felbukkantak.  

Összességében: 10/8
Írtam, hogy miért vontam le, viszont ezek ellenére remek kikapcsolódásnak tartom az egészet, hiszen limonádé az egész, ami felfrissíti az agyadat, a nagyon jó citromból készült ital. Walter szerintem az egyik legjellegzetesebb és legjobban megírt sorozatszereplő, akit láttam, bárcsak kameozna a Bones-ban, hiszen kellene oda nagyon a vérfrissítés, sőt állandószereplő is lehetne. Kár, hogy MCD meghalt és Geoof új sorozatot kapott, úgyhogy ebben a szerepben már egyikőjüket sem látjuk már. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése