Oldalak

2013. július 31., szerda

Skins Fire: Effy története

Este végre sort kerítettem arra, hogy megnézzem a Skins Fire-t, ami a hetedik évad első két részét foglalja magába, ez egy film, ami Effy felnőtt életébe enged betekintést. Eredetileg a hatodik évadot akartam darálni, csakhogy a videómegosztó oldalak fél másodpercenként töltenek, én meg tizenkét órán át nem menetem azért a gépem, hogy egy részt meg tudjak nézni. Szóval az indavideo.hu és egy felhasználó jó voltából elkezdhetem az utolsó fejezetet. Szóval a második generáció egyik tagjával találkozhattunk újra Effy-vel, aki a sorozat egyik emblematikus alakja, akit nem értek, hogy miért szeretnek a rajongók, számomra pont ez a leggyengébb generáció, úgyhogy nem voltam boldog, amikor kiderült, hogy kiket látok, mégis kellemeset csalódtam. Tovább spoilerekkel folytatom...



Leszögezem előre, hogy tetszett az első rész, mert láttam pozitív irányváltozást Effy karakterében, hát felnőtt ő is és mi is, bár megmaradtak a rafinériái, hisz okosan kihasznál embereket a céljai elérésében, mondjuk fő, hogy a főnökével lefekszik, ezért nem népszerű a kollégái között, de csalással recepciósból bróker lett, mégis úgy gondolom, hogy úgy cselekszik, mint bárki más, hisz okos nővé érett, akinek az önzése és a bajvonzása megmaradt. Mondjuk a munkaterületét furcsállottam. Akkor nőtt igazán a szememben, amikor a végén vállalta a tetteiért a felelősséget és igyekezett mindent helyrehozni, ezért tudta együtt érezni vele, azonban úgy gondoltam, hogy így a múltbéli hibáiért is megbűnhődik. Örülök, hogy a realitás határán mozognak a készítők, hisz tényleg büntetést érdemelt Ef.

Érezhetően ez már nem ugyanaz a Skins, ami éveken át volt, mert egy generációval együtt ez is felnőtt, és meglepően jól lett megoldva a rész, főleg Kaya Scodelarico-nak köszönhetően és a komor hangulatnak, ami főként a végét jellemezte. Az egész komoly volt, mégis reális. Főként dráma volt az egész, hiányoltam a poénokat, bár elsütöttek egy-kettőt. Mégis valami hiányérzet maradt bennem, ami nem tudom miért van, de valahogy maximálisan nem voltam elégedett a résszel. Azért helyt adok annak, hogy összecsapott volt az egész. Azért egy-két parti és cigis jelenet maradt a szokásokat idézve.




Amúgy visszatért még Naomi, aki stand up comedy-s álmokat követett nem sok sikerrel. Amúgy ironikus, hogy akkor lettek jó viccei, amikor kiderült a rákja. Érdekes kontraszt a munkahellyel rendelkező Effy és a bulizó, komolytalan, lakbért nem fizető barátnő. Itt tényleg a felnőttséggel foglalkoztak a dilemmákkal. Nem kis meglepetésemre - fentebb írtam - eljött a kaszás, ami nem meglepő, így az élet értékére is rádöbbentik a nézőt. Sajnáltam Naomit és megértettem, hogy miért titkolta el Emily elöl. Ja, ő is visszajött. Meglepő, hogy a két lány között milyen jó a kémia. Amúgy szerintem ki lehetett volna hagyni őket, mert olyan érzésem van, hogy azért kellett, hogy essen le az álla a nézőnek.

Összességében: 10/8
Űr és Naomi-szál feleslegessége, de az egész elég komoly dráma és reális. A szereplők felnőttek, főleg Effy, aki most lett szimpatikus a végén. Szóval megérdemli a jó forgatókönyv és színészi játék miatt a jó pontszámot. Ha szereted a karaktert és akarsz betekintést a jövőjébe ajánlom. Amúgy kellemes csalódást okozott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése