Oldalak

2013. július 15., hétfő

The Social Network - A közösségi háló (2010)

Facebook, az a szó, amiről szinte minden ember tudja, hogy micsoda, hogy ki alkotta, és szinte mindenkinek regisztrálva van. Ezt filmet is már régóta megszerettem volna nézni, mert olyan dologról szól, amit én is használok és ismerek, igazából érdekelt, hogy ez az egész hogyan jött létre, hisz már 1 milliárd ember használja, ami szerintem hatalmas szám. David Finchertől is ez az első mozi, amit láttam, nálam ő jól debütált. Előre leszögezem, hogy nekem nagyon tetszett a film, hát szeretem a drámákat, viszont nem tudom, hogy ebben mennyi a valóság, valami alapja biztos van, viszont Mark Zuckenberg azt mondta, hogy nem így történt. Na ez más kérdés...

Tartalom: Mark Zuckerberg jobban ért a számítógépekhez, mint a csajozáshoz. A Harvard egyetem diákja ideje nagy részét a gépe előtt tölti. 2003-ban új ötlettel áll elő: egy olyan oldalt indít a világhálón, ahol a haverok közösségi életet élhetnek. A kollégiumi szobából indult Facebook valóságos kommunikációs forradalmat hozott, és alapjaiban változtatta meg a világot, az emberi kapcsolatokat - és megváltoztatta az alkotóját is. Hat esztendővel és ötszázmillió ismerőssel később Zuckerberg a világ legfiatalabb milliárdosa. Egykor békés, nyugodt életről álmodott, a siker azonban felkavarta mind a szakmai, mind a magánéletét.

Itt szerintem a Facebook globalizációja másodlagos, mert inkább az emberi kapcsolatok és maga az üzlet van előtérben. Persze, az egésznek a közösségi oldal létrejötte a lényeg, mégis azt láthatjuk, hogy ki alkotta és hogyan tette az üzlet tönkre a barátságát plusz még milyen perek folytak ellene. A cselekmény a múltba kezdődik, miközben a jelenben zajlanak a perek, ahol a felperesek elmondják a saját kis történetüket és bemutatják ez hogyan vezetett idáig, csak két per van, amik közül a másik a súlyosabb morálisan, hisz Zuckerberget a régi legjobb barátja beperelte, aminek szerintem volt alapja, csak én abból azt hámoztam ki, hogy végül is nem Mark, hanem Sean Parker volt a felelős abban az ügyben, hát a barátjában is csalódott. A másik meg egy ovisharcnak tűnik, mert azon lovagolnak, hogy kinek az ötlete volt a facebook. Szerintem Markot az ő ötletük csak ösztönözte, hogy még jobbat csináljon. Tele van erkölcsi kérdésekkel, így ugrunk bele egy egész jó drámába, hisz te is gondolkodsz, hogy kinek adnál igazat. Egyedül a legeslegvégén lévő jelenet nem tetszett, az kár volt szerintem. Jobban becsülöm ezt a honlapot? Igen.

Mark Zuckenberget az egészben igyekeznek egy seggfejnek ábrázolni, amit leginkább az elején gondolok róla, viszont az első fél óra után én szimpatikusnak találtam, hogy őt nem a pénz mozgat, hanem szerette a munkáját, élvezte, amit csinált, persze voltak bunkó megmozdulásai, én kedveltem. Különösebb fejlődést nem mutatott a figurája. Talán ezzel azt mutatták, hogy a pénz nem változtatta meg. Jessie Eisenberghez szerintem passzolt a szerep, bár Oscar-jelölést szerintem nem ért meg. Eduardot is kedvelte, hisz csak segíteni próbált végig és láthatjuk hogyan uralkodott el rajta a harag. Justin Timberlake is jól játszotta a paranoiás menő üzletembert, szórakoztató volt. Szerintem egész emberi figurákat alkottak. Talán egy-két szereplőt éreztem feleslegesnek.

Egyedül a film zenéje idegesített, mert olyan volt, mint valami rossz horrorfilmmé. Plusz van egy fontos tanulsága, hogy ne keverd az üzletet és a barátságot. Amúgy azért is jó film, mert elrepült vele az idő tényleg. Hirtelen eltűnt az a két óra.

Összességében: 10/9
A zene az zavart, viszont a többi téren remek volt szerintem. Nekem leginkább a drámai pillanatok tetszettek, azért voltak megmosolyogtató részek is. Szerintem egy megnézést megér, igaz nem az évszázad filmje, mégis van benne egy kis tanulság.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése