Oldalak

2013. július 12., péntek

Brian élete (1979)

Ezt a filmet én teljesen véletlenül találtam meg, amikor a tesóm DVD-i között kerestem magamnak néznivalókat, így akadt ez a kincs a kezembe. Nem néztem utána, hogy miről szól, így reménykedtem, hogy nem lesz rossz, mert a bátyámnak jó filmjei vannak, plusz kultfilmeket kerestem, és pár embernek a listáján rajta volt, amikor elkezdtem nézni, akkor sejtettem, hogy itt egy vígjátékot kapunk, mert egy férfi játszotta a női szerepet, bár furcsán néztem, amikor vallásos felhangot észrevettem, mégis ez nem akart ilyet lenyomni a torkomon.

Tartalom: A Monthy Python csoport tagjai ezúttal visszavisznek minket a bibliai időkbe. Júdeában vagyunk, ott és akkor, amikor Jézus született. Vele szinte egy időben és egészen a közelében megszületik egy másik gyermek is, Brian. Róla a napkeleti bölcsek tévedésből azt hiszik, hogy ő a megváltó. Brian élete ettől a perctől kezdve tévedések és félreértések sorozata. Júdea ekkoriban forrong: zsidók harcolnak a szabadságért, a rómaiak és egymás ellen is.

Egy biztos, hogy ez egy nagyon jó vígjáték, amit elég sokszor paródiának gondoltam, azért nem az. Az egész tök jól kifigurázza az emberi hülyeséget, hogy az emberek milyen hiszékenyek és buták tudnak lenni, hisz vakon a semmiért kezdenek el követni egy szerencsétlen embert. Szerintem ennek a lényege ez az enyhe társadalomkritika volt, amit végül a filmben is kimondanak, hogy mindenki különbözik és nem kell senkit sem különösebben imádni, főleg egy prófétának kikiáltott valakit. Ezeket meglepően jó komikus csomagolásban kapjuk meg, így szakadtam a filmen, hisz nem erőltetett undorító viccek vannak, hanem helyzetkomikumok, amik tipikusan az emberi hülyeségből fakadnak. Gondoljatok bele, hogy az emberi butaság határtalan és nagyon fáj fizikailag. Szóval itt nem is maga a történet a lényeg, viszont az is kellő ütemben halad, úgyhogy nem alszol be rajta a 10. percben, viszont nem érezd magad kínosan, így nem kezded el az ereidet felvágni közben.

A címszereplőről még néhány sor, aki szerintem a hétköznapi embert testesíti meg Brian. Szerintem kimondottan szimpatikus lesz az ember szemében, főleg, ahogy figyeljük szomorú sorsa alakulását, ahogy próbálja kis életét élni és a hölgyet meghódítani. Az arcáról én végig azt olvastam le, hogy ez miért velem történik vagy hol vagyok. Szegényt tényleg főleg a végén sajnáltam mosolyogva. Mellette még emlékezetes a Júdea Népe Front, akik utálják a rómaikat, miközben kiderül, hogy jobb azóta, csak utálják, azért semmit sem csinálnak vagy Brian édesanyja, aki a fiát általában mindig szidja, zsörtölődik szórakoztatóan. Szóval dúskálunk a viccesebbnél viccesebb szereplőkben, akik mosolyt csalnak az emberek arcára és kicsit felnyitja a szemüket.

Összességében: 10/10
A maga műfajában a legjobb komédia, amihez még hozzáadjuk, hogy a történet sem kiszámítható és remekül kifigurázza azt, amit kell, miközben elgondolkodtatja a nézőt, remek, néhol talán túljátszónak tűnő színészi játék, így persze megy a maximális pontszám. Aki még nem látta, annak tessék pótolni, mert manapság nem igazán kapunk ilyen minőségi komédiákat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése