Oldalak

2013. szeptember 2., hétfő

Film: The Blair Witch Project - Ideglelés (1999)

Egy szombaton néztem meg, amikor unatkoztam és egymás után három film is lement, ez volt a harmadik. Valamilyen videóblogon hallottam róla, hogy ez egy kultuszfilm és horrorokat szívesen elnézek, mert csak, bár szerintem mostanában a REC-en kívül igazán jót nem láttam. Előre leszögezem, hogy okoskodó kommentektől kíméljetek, mert nem túl pozitív véleményem van erről az alkotásról.

Tartalom: 1994 októberében három főiskolás belevág, hogy filmet csináljon a hírhedt Blair-i boszorkányról, akinek szelleme állítólag már kétszáz éve kísért a környéken. A három fiatal nyom nélkül eltűnik az erdőben, ám a kamera egy év múlva előkerült, benne a hátborzongató filmfelvétellel. Napjaink legnépszerűbb kultuszfilmjét 35 ezer dolláros amatőr költségvetésből forgatták és hihetetlen sikert aratott előbb Amerikában, majd az egész világon - és bevétele csak az amerikai mozikban meghaladta a 140 millió dollárt.

Úgy tudom, hogy ez az első áldokumentarista horrorok közé tartozik és sokan szeretik. Nem vagyok különösebben otthon ebben a műfajban, csak a Baaad Movies keretein belül láttam pár silány darabot. Gondoltam, hogy ez egy kultuszfilm, hát biztosan király lesz, hát tévedtem, mert szerintem ez nem volt egy eget rengető film szerintem, mert horrorhoz képest alig történt benne valami félelmetes, így ütközünk szerintem a legnagyobb hibába, hogy túl sok benne a tökölés és nem igazán horror, mert a szereplők pánikba esését figyelhetjük meg, inkább valami pszichológiai tanulmányhoz jó ez, nem igazán ijesztgetésre. Az egész nagyon el van húzva, ami miatt a néző majdnem halálra unja magát, csak szerencsére a filmben bedobnak pár félelmetes jelzést, aminek köszönhetően nem csukódott le a szemem. Igazából ezt a felhajtást ekörül nem igazán értem, mert nem egy nagy 'was ist das?'. Csak az megy, hogy az elején mindenki tök jól érzi magát, aztán eltűnnek dolgok, pánikba és egymásnak esnek a szereplők, akik egyszerű fiatalok, pedig maga a legenda egész filmen át tartó rettegést ígér, de nem, bár az elején a kutakodás valamennyire érdekes.

Következő

Sajnos a 70. percig kell várni, hogy igazán maga alá csináljon az ember. Becsszó azalatt a pár perc alatt féltem. Persze, nem volt olyan mértékű, mint a Rec során, ami egész végig magasan tartotta a parafaktort. Addig itt nagyon lassan építkeznek, viszont az utolsó percek tényleg ijesztőek. Egy valamit nagyon értékeltem a filmben, hogy nem volt szörnyeteg. Valahogy maga a helyzet tette félelmetessé az egészet, pedig nem volt szörnyszülött, feszült zene, csak egyszer feltűnő alak, aztán huss képszakadás. Azok az utolsó percek mentették meg attól, hogy közepes film legyen. Azért be tudtak dobni pár ijesztő dolgot, hisz maga a legenda is félelmetes, csak valahogy ezt a hangulatot rá kellett volna húzni az egészre.
A szereplők kétségbeesése körbelengte az egész filmet, amit végül is megértek, hisz eltűnt a térkép, fogyott a kaja, a víz, valaki meg szívatta őket, így bűnbakokat kerestek. Nem csoda, hogy sokszor egymásnak estek. Szerintem ez ebben a helyzetben teljesen érthető volt, de különösebben nem kedveltem őket, bár hitelesek voltak.

Összességében: 10/6
Ahogy láttam ez az átlagos osztályzat a filmre, mert csak ennyit érdemel, főként az utolsó percek miatt. Szerintem az egész teljesen el van húzva. Valószínű bennem van a hiba, hogy nem tetszett, pedig többet vártam, mert kultusza van, de hát nem minden arany, ami fénylik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése