Oldalak

2013. szeptember 1., vasárnap

Skins: a 6. évadról

 
A harmadik generáció is elbúcsúzott. Néhány hete a videólejátszó nem akarta nekem lejátszani a 6. évadot, pedig a végére akartam érni, még nyáron be akartam fejezni. Mégis sikerült a célom, hogy a Skins-t letudjam a nyári szünet alatt. Oké, a Skins Rise-t még nem láttam. Elárulom, hogy maradéktalanul ezzel az évaddal sem vagyok elégedett, mint mindig, de nekem jobban tetszett, mint az előző, még ha a pontszám nem is ezt fogja tükrözni.  Még mindig nem értem azt a sok negatívumot, amit ezt a generációt éri, hisz simán hozza a színvonalat, mert az egész szórakoztat, de most leírom az én véleményemet. Tovább spoilerezem...

Számomra a legnagyobb negatívum Frankie karaktere volt, míg az előző etapban kaptunk egy furcsa lányt, aki próbált beilleszkedni és valahogy különc volt, itt ezt szépen kiirtották belőle. Minden ami szerethetővé és egyedivé tette, emiatt kedvencem is volt, nos, az eltűnt, ugyanis kapunk egy önző, bunkó, felelőtlen, pasifaló libát (ide szerintem a p betűs szó illik). Nem is tudom, hogy hogyan lehet egy szereplőt ennyire gyökeresen megváltoztatni. Hozzá köthető az évad másik legidegesítőbb momentuma is a szerelmi háromszög. Az egész elcsépelt, felesleges, hisz egyik srácot sem szereted, hogy szurkolj nekik melyikük kapja meg. Mindegyiknél csak azt láttam, hogy a lány csak hülyíti őket. Nicket úgy még bírtam is, de Matty-nek a feje ellenszenves. Mondjuk nem tudom, hogy hozzá minek kellett még az a bűnözés is.
Engem az új mellékszereplő, Luke is kimondottan zavart. Már a feje önelégült volt, ami miatt legszívesebben szétvertem volna. Ráadásul negatív figura is és részben ő felelős Grace haláláért. Frankie ezzel kapcsolatban is kiakasztott. Nem bírtam felfogni, hogy minek megy vele, minek jön össze vele egy időre, amikor az egyik legjobb barátjának haláláért felelős. Ami esze volt a lánynak, szerintem az ezek után elveszett. Nem is tudjátok, hogy mennyire haragudtam rá.


Az évad elején, ahogy minden páros számú Skins szezonban jellemző meghalt valaki, itt Grace volt az, aki az egyik legszimpatikusabb és legaranyosabb szereplő volt. Nekem ebben az tetszett leginkább, hogy az egész kihatott a szereplők életére, hisz próbálták magukat is rendbe tartani és feldolgozni a tragédiát. Emiatt tetszett az új szereplő, Luke epizódja, akinek a nagymamáját hajították a vízbe, így jelképesen elbúcsúzva Grace-től. Végül is annak ellenére, hogy meghalt valahogy ott volt még a szereplők életében afféle támaszként és próbálta őket a jó útra terelni. Hozzá is köthető az évad egyik legjobb része Riché, aki sajnos az évad végére háttérbe került. Rich előtt megjelenik a barátnője, ez egyfajta búcsú volt, de romantikus volt. Egyedül az zavart, hogy a srácokat nem engedték el a temetésre, mint a 2. évadban.

A legnagyobb fejlődést Minnie mutatta, mert ő felnőtt lett a szemembe. Ide is behozták a terheses szálát, aminek végül is pozitív végkimenetele lett. Minnie és Alo a szezon elején jöttek össze, de csak testi kapcsolatot folytattak, míg a vörös srác be nem vallotta, hogy szereti Minnie-t, azután derült ki, hogy a lány gyereket vár tőle. Szerintem az ő kapcsolatok a maga módján szívmelengető volt, ahogy mindkettőjük elfogadta a másikat és, hogy mostantól szülők lesznek. Például az ő saját házuk bemutatása aranyos volt. Az ő párásuk volt a legjobb az egészben.

A fináléval nem voltam maradéktalanul elégedett, mert Frankie-nek és az ő választásának szentelték, még behozták az igazi családját is, de könyörgöm minek, amikor a többiek sztorijának lezárása jobban érdekelt volna, plusz ha alapjáraton utálsz valakit, nem őt akarod látni. Azonban örültem Minnie és Alo egymásra találásának és a kislányuknak, és, hogy Matty vállalta a tettéért a felelősséget, feladta magát a rendőrségen. Plusz a Matty és Nick jelenet is szép volt. Lezárult az ő fejezetük. Talán még a maga módján ez volt a legbefejezettebb Skins etap, bár így is sok minden az ember képzeletére van bízva.

Összességében: 10/7
Hiába tetszett jobban az ötödiknél, de annyira szétbarmolták Frankie-t, hogy a nyavalygásai miatt falra kentem volna, plusz amihez köze volt, az elromlott, még jó, hogy ő is belátta ezt. Mégsem mondanám rossznak, mert a többi részével elégedett voltam, főleg Minnie és Alo kapcsolatával. Grace halála pedig az elején merész húzás volt. Szóval ennyit ért ez a szezon. Viszlát harmadik generációs arcok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése