Oldalak

2013. szeptember 7., szombat

Felnőtt tinisztárok - Miley Cyrus

 
Most Miley Cyrus-ról fogom megfogalmazni a véleményem, hisz ő volt az egyik ok, amiért belevágtam a cikksorozatba, pontosabban Demi-Miley-Selena trióról akartam írni, de csomóan írtak már így róluk, én meg gondoltam, hogy több exről is legyen szó. Igazából a mostani részben nem róla, hanem Lindsay Lohanról vagy Rihannaról akartam írni, de mivel egyikőjüket sem szeretem különösebben, ezért lett Miley a kiválasztott, aki elég megosztó hírességé vált az elmúlt néhány év alatt, mióta vége lett a sorozatának. Én még mindig szeretem őt és ő a kedvencem a hármasfogatból, mert neki van a legegyedibb hangja, de nem a legjobb, mert a három lány énekesi kvalitásait nem igazán lehet összehasonlítani, hisz Demié egyértelműen a legnagyobb, teret kitöltős Kelly Clarkson-szerű hang, Selenaé a Britney Spears-szintű kislány hang és Miley-é a sajátos karcos Pinkes hangszín. Talán már a kedélyek is csitultak a hírhedt VMA-fellépés óta.

Szerintem vannak, akik kollektívan felvonják a szemöldöküket, hogy én hogyan merem felnőttek közé sorolni őt, ők a botrányaiból és az egyéb szerepléseiből indulnak ki. Szerintem idetartozik, de a botránymentesebb utat járhatná, bár különösebben engem ez nem érdekel, mert nekem Miley, mint ember és énekesnő továbbra is szimpatikus, én szeretem őt, mert megvan benne a HM-csaj, hisz ugyanaz, mint régen, vagyis nem, de az is a része maradt. Különösebben nem tudom a felkapott dolgain izgatni magam, elolvasom a cikket, véleményt formálok, aztán tschüs. Igen, meg lehet lepődni, hogy valaki szereti az "új" énjét, de most nosztalgiázzunk.

2006-ban került a képernyőkre a Hannah Montana című zenés komédia sorozat, aminek a főszerepét a mindössze 13-14 éves Miley Cyrus kapta meg. A műsor kábeles rekordot döntött és világszerte nagy sikereket aratott. Miley lett a legfiatalabb énekesnő, aki első helyen debütált az amerikai slágerlista élén, akkor még az első Hannah Montana-lemezzel. A HM 2011-ig ment, ugyanis négy évad után véget ért a széria, pont a főszereplőnő miatt, aki szeretett volna túllépni ezen a skatulyán. A Disney-nek mai napig ez az egyik legsikeresebb műsora, aminek köszönhetően tinisztárrá avanzsált Miley. Még mozifilm is készült belőle, ami 150 millió dollárt hozott és egy koncertfilmet is kiadtak, amely szintén nagy bevételre tett szert. Ennyi idős fejjel már látom a sorozat hibáit, ami leginkább Miley-hoz köthetők és a többi karakterhez, mert tudtak idegesítőek lenni, leszámítva Robby Ray-t, Billie Ray Cyrus-t, akinek a figurája a legjobb arc volt a bagázsban és igen szórakoztató volt. Miközben manapság elkaptam egy-két részt ebből rájöttem, hogy szerintem Miles néha kicsit túljátszotta a szerepét meg a fejvágásai megérnének egy kép összeállítást. Rossz nem volt, hisz a barátság és a család szerepet kapott benne. Ez például olyan volt, hogy évadról évadra jobb lett, főként a negyedik vett le a lábamról, hisz kiderült a titok és bejött a karrier vs. tanulás dilemma. Szóval a készítők tudtak jó témákat, meg a gyerekes humoron el lehetett szórakozni. A sorozat zenéje is szintén egyre jobb lett, valahogy passzoltak a szereplő felnőtté válásához. Érdekes mód ez a lemezeladásokban nem nyilvánult meg, mert a HM Movie soundtrack-je után az utolsó kettő megbukott.

Színésznőként szerintem nem rossz, de nem is jó, mert nem elég felnőtt ezekhez, bár akad egy jó filmje a The Last Song, ami egy egész jó romantikus dráma, hát Sparks-könyvből készült. A LOL az egy tipikus tinifilm, amit elég sokan lehúzták, pedig simán van közepes és a So Undercover, amiről már írtam és nem volt rossz, abszolút elszórakoztatott. Azért meglátszik, hogy inkább komikus vonala van neki. Én leginkább az öniróniáját bírom, hogy különösebben nem csinál nagy ügyet a hibáiból, hanem lazán veszi a dolgokat. A Saturday Night-ban is fellépett, ahol énekelt egy dalt a bakijairól, amiben elárulta, hogy nem tökéletes, ahogy a VMA-botrány sem vette el a kedvét, mert ő csak szórakozni akart, plusz az egész média erről beszélt, úgyhogy boldog-boldogtalan megtudta, hogy ki is ő, hát ezért szerintem megérte. Szerintem kár botránnyá dagasztani mindent, bár ezt ő is elhagyhatná, mert egy marha tehetséges énekesnő. Emlékszem tavaly sokan kiakadtak, hogy levágatta a haját, én már megszoktam. Igazából így tök Pinkes a kinézetes, egy kicsit örülnék, hogyha az ő útját követné zenében is. Szóval poprock anyagokat csinálhatna, de a mostani számai sem rosszak. Remek ballada a Wrecking Ball.

Ideje szerintem a mindenki számára ismert zenei munkásságára rátérni. Az első önálló albuma a Meet Miley Cyrus egy dupla lemezen jelent meg egy HM soundtrackkel együtt, akkor jött a Best of Both Worlds Tour is. 14 évesen megint első az amerikai slágerlistán és az első kislemeze, a See You Again top 10-be került, mondhatni ez az áttörést hozó slágere, hisz más országokban is bekerült az első tízbe. Érdekesség, hogy Miley szólódalai sorra kerültek fel a világ slágerlistáira, míg Hannah-ként csak az amerikai listák hátsó felén kullogtak a dalai. Ráadásul az első lemeze tripla platina lett és 7 milliót adtak el belőle. A See You Again tényleg egy remek dal, ilyen fiatalkori szerelemről szól, viszont az album többi száma erősen középszerű poprock nóták, amikben nincs sok erő. Amúgy egy kis érdekesség, eredetileg Miley a See You Again-t nem is akarta felvenni, mert más, mint a többi, de szarvashiba lett volna lehagyni, főleg, hogy ez áttörés volt neki.
Sokáig nem totojázott, ugyanis 2008-ban megjelent a show-tól független első szólóalbuma a Breakout, ami szintén nagy siker lett, hát két hétig első volt Amerikában és több mint 4 millió példányt adtak el belőle. A lemez legismertebb felvétele a 7 Things, ami tinilányok millióinak szakítós himnusza lett, én nem éltem át ilyet, de 12 éves koromban emlékszem rongyosra hallgattam, és ma is élvezem az odamondogatást az exnek, Nick Jonas-nak. A Breakout dalai kiforrottabbak, energikusabbak, lendületesebbek és fiatalosabbak. Tipikus tinédzser anyag lett a szerelmen kívül szóba került a szakítás, a suli és a szórakozás. Szinte mindegyik felvétel tökéletes poprock szám.  
Aztán jött a The Climb és a Party in the USA, ami a két legsikeresebb slágere mai napig. Ezek megjelentek a The Time of Our Lives EP-en, amiből szintén 4 millió példány kelt el, és nálunk is aranylemez lett. Egyre inkább kirajzolódott, hogy kezd ő felnőni, így 2010-ben a HM fogatásának befejezése után itt volt a Can't Be Tamed, aminek csak a címadó dala lett sláger, de maga az album szerényen szerepelt mindössze 1,5 milliót adtak el belőle, bár Miley lemezeladásait Selena és Demi megirigyelné, mert Amerikában kb. mindketten annyi lemezt adtak el, mint a CBT-ből amennyi fogyott. Ekkor ez éles váltás volt, mert merész és elektronikusabb lett a hangzása, ami miatt jó páran elfordultak tőle, bár nekem bejött. A CBT egy elfogadható poplemez, amin a hangot kieresztős balladák a legjobbak. Utána jött a szünet.
Szóval itt vagyunk 2013-ban, amikor sokan tűkön ülve várják a Bangerz-t, amit a lelkes Smilerek már előrendeltek. A felnőtté váláshoz Miley a magamutogatást és az őrültséget választotta, ami szerintem passzol hozzá, bár előbbit kihagyhatná, így jött a We Can't Stop, ami sláger lett és mindenki ismeri, akár tetszik neki, akár nem.  A videoklip elég hírhedt lett és népszerű, internetes vírus. Sokan a számot is kritizálták, ahogy a videót is, de mégis ősz van és a WCS top 5-ben van Amerikában és a klip is rekordokat döntött és jelöléseket kapott, bár a tetszési index vegyes. Az eladások alapján ez a Miley tetszik az embereknek. Hétfőn jön a Wrecking Ball!!!

Felőlem a starity nevezetű bulvároldalon a felhasználók lehordhatják őt, mert én szeretem, mert ő volt az első kedvencem és nem vagyok prűd. Persze, mindennek van határa, de ő próbálkozik. Bírom, amikor az emberek úgy ítélkeznek felette, mintha másabbak lennének. Oké, kimerítettem a rajongó ént. Amúgy is zenében az adatok alapján veri Demit és Selenat. Igazából elfogadom, hogy valakinek nem tetszik, de utálom a hisztit, hogy kérem vissza a régi Miles-t. Ez van, el kell fogadni, hogy mindenki változik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése