Oldalak

2013. szeptember 10., kedd

How to Train Your Dragon - Így neveld a sárkányodat (2010)

Egy unalmas szombati napon egy be nem tervezett filmes délutánt tartottam, amin ez volt az első, amit megnéztem. El kell ismernem, hogy én nagyon szeretem az animációs filmeket. Szeretem a Verdákat, a Madagaszkárt, a Felt, a Jégkorszakot, így bátran vetettem rá magam az Így neveld a sárkányodat című filmre, igazából mostanában ez volt az első hagyományos animációs film, amit láttam. Sajnos, az egyik legnagyobb spoilert a megnézése előtt lelőtték nekem egy kommentben YouTube-on, azért is néztem meg. Szóval éreztem, hogy ez nekem való.

Tartalom: A Cressida Cowell sikerkönyve alapján készült film a melák viking harcosok és vad sárkányok világába röppenti nézőit. A történet középpontjában egy viking tinédzser áll, aki Berk szigetén él, ahol a sárkányokkal való küzdelem a mindennapi élet része. Elérkezik a beavatás ideje, amikor hősünk bizonyíthatja rátermettségét törzsének és apjának. Ám amikor találkozik egy sebesült sárkánnyal, és végül összebarátkozik vele, a kis "sárkányölő" világa a feje tetejére áll.

Következő

Egyedül az alaphelyzetet találtam szokványosnak és ezt tudom csak negatívumnak felhozni. Adott a lúzergyerek (Hablaty), akinek az apja a "nagymenő" kiváló sárkányvadász és törzsfőnök, ő próbálkozik bizonyítani rátermettségét ügyetlenül, plusz álmai hölgye a tökéletes sárkányölő, és a többi gyerek lenézi. Ha ez lenne a leírás azt hinném, hogy valami máshova adaptált tinifilm. Persze, utólag ha belegondolok, ilyen a valóságban is, hogy szülők a gyereküket szégyellik valamiben, mert nem érnek fel velük, közben a többi kölyök céltáblája. Mondhatni szegény srác be van zárva ebbe a skatulyába. Mondjuk szegénynek a neve is milyen már Hablaty, így kell büntetni szegényt. Próbál ebből kitörni. Itt is az van, hogy ez sikerül is.  Plusz az idegennel való összebarátkozás.

Következő

A történet viszont egyedi és tökéletesen halad, fent tartja az ember figyelmét. A másik az, hogy tele van meglepő csavarokkal, talán egy dolgot vesz biztosra ez ember, de a film végén van egy nagyon meglepő húzás, amit egy gyerekfilmben sem láttam. Szerintem elég jól rávilágítanak az előítéletre, nem is ez a jó szó erre, meg próbálom kifejteni egy példával. A vikingek biztosra veszik, hogy a sárkány gyilkoló gép, ezekről vannak feljegyzéseik, mondjuk a sárkányok is sokszor támadtak, de közelebbről sosem próbálták megismerni őket. Mondjuk be kellett volna fogni egyet és a viselkedését megvizsgálni, ezt a 21. századból könnyű mondani. Teljesen negatív képet alkottak róluk. Ha belegondolunk szerintem ez manapság is totál jellemző. Aztán Hablaty ahogy összebarátkozik Fogatlannal, rájön, hogy mekkora tévedésben élnek, és valahogy ezt be akarja bizonyítani. Ebből az egy animációs filmből kész pszichológiai szakdogát lehetne írni Hablaty jelleméről, az apjával és a sárkányával való kapcsolatából.

Így neveld a sárkányodat

Az abszolút legjobb részek szerintem Hablaty és Fogatlan közös pillanatai. Végül is az ő kapcsolatuk kialakulását láthatjuk, magyarán barátok, társak lesznek. Olyan szórakoztatóak és aranyosak együtt, ahogy épül a bizalom, hogy először mindkettőjük furcsán méregeti a másikát, aztán megismerik egymást. Nekem Fogatlan egy kutya volt, mert olyan hűséges lett a gazdájához. Például a magyarázat is tetszett, hogy Hablaty miért nem ölte meg, mert magát látta meg benne, ahogy a szemére nézett. Kiderült, hogy vannak érzései. SPOILER a végén elég meglepő, hogy Hablaty elveszíti a lábát meg ugye Fogatlannak is hiányzik egy repülést segítő valamije, ebből azt vontam le, hogy egyformák SPOILER VÉGE. Amúgy a többi szereplő is szimpatikus lett meg őket is megértettem, de ők elhalványították a többi figurát.

Következő

A sárkányvilág kialakítása is remek, főleg, hogy nem az volt, hogy mindegyik tüzet okád, mindegyiknek volt gyenge pontja és más-más tulajdonságai. Nekem Fogatlan volt a kedvencem közülük. Ők is sok nevetést okoztak. Főleg az ő méhrendszerük tetszett, nem mondom meg miért, az eredménye egy látványos harcjelenet a végén. Látványra is mindegyikük jól nézett ki.

Összességében: 10/8
Az ódaáradat után kevésnek tűnik, de szerintem ennyi, viszont akkor is egy remek animációs film. Én a megnézése óta akarok egy Fogatlant. A világ egyedi és a történet is, egy remek betekintés egy szokatlan barátság kialakulásába. Jövő nyáron jön a folytatás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése